Nieuwe PCOS'ers

Hoi allemaal.
Ik heb een paar topics bekeken, maar volgens mij zijn er geen "actieve" PCOS topics meer. Zijn er vrouwen die ook net gediagnostiseerd zijn met PCOS? Ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen.
Wij zijn sinds juni 2015 bezig om zwanger te worden. Met mijn man is gelukkig alles in orde, maar bij mij is vorige maand PCOS geconstateerd. Dit had ik ergens wel verwacht, maar het kwam toch hard binnen. Ik heb het gevoel dat m'n lichaam me in de steek laat. Herkennen jullie dit ook? Vooral omdat vrouwen in mijn omgeving nog zwanger van lucht lijken te worden.  Ik heb zaterdag een kuur van duphaston afgesloten en ben sinds woensdag (eindelijk) weer ongi. (Januari was de laatste "natuurlijke".) Sinds vrijdag ben ik begonnen met Clomid. Heb gelukkig nog geen last van bijwerkingen.En nu maar hopen dat de clomid zijn werk gaat doen... Zijn er nog meer "lotgenoten" die hun ervaringen met mij willen delen en af en toe even hun hart willen luchten? Lijkt me fijn :).  Liefs Mies

Oké dan......

geen idee waarom mijn tekst zo raar is haha! Hopelijk kunnen jullie het lezen. Zal straks even kijken of ik het nog aan kan passen

He Mies,

Goed idee om een nieuwe topic te openen voor pcos.

Ik heb ook pcos, ben 26 jaar en wij zijn maart 2015 gestopt met anticonceptie. In februari van dit jaar ben ik door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog. (Ik was tussendoor al meerdere keren naar de huisarts geweest omdat ik geen enkele bloeding/of ongesteldheid had.) De gyn heeft  toen een 10-daagse kuur provera  voorgeschreven (om een cyclus op te wekken) en clomid 50. Ik werd dagelijks met een echo in de gaten gehouden, maar er groeide geen eitjes. Na de eerste mislukte ronde clomid 100 gekregen, hierbij ook geen eitjes. Bij ronde 3 clomid 150 hadden we wel succes. We bleken alleen niet zwanger. Maar ik was allang blij om een eisprong te hebben!!

Wij zitten nu in de tweede ronde clomid 150.. Deze keer geen echo's, wat eigenlijk ook wel rust geeft. Ik heb afgelopen zondag met eisprong gevoeld en gemeten. We hebben van het weekend flink geklust. Dus hopelijk hebben we een positieve test over twee weken.

Mocht het deze ronde of een ronde later niet lukken, dan word mijn vriend onder de loep genomen.

Fijn dat je geen last hebt van bijwerkingen. Van de provera (zelfde doe, als dupasthon) hield ik veel vocht vast. Wel twee of drie kilo. En van de clomid had ik de eerste twee keer geen last, maar nu de dosis zo hoog is merk ik van alles. Veel hoofdpijn, vermoeid, opvliegers en stemmingswisselingen.

Ik hoop dat je snel resultaat mag hebben van de clomid en dat het snel raak is natuurlijk!! Worden er bij jou ook dagelijks folikelmetingen gedaan? En wat je zegt over het gevoel dat je lichaam je in de steek laat, dat heb ik ook heel lang gehad. Het is allemaal zo onzeker, dat je er gek van word! En idd iedereen om je heen lijkt zwanger. Ik meen oprecht dat ik het fijn vind voor hun maar toch is het soms pijnlijk.

Sow! Het is een heel verhaal geworden.

En opeens was mijn bericht al verzonden... Oeps

Hoe oud ben je Mies, als ik vragen mag?

Ben benieuwd of er meer meiden mee komen kletsen. Of misschien nog wat meiden van de 'oude' clomid topic.

Liefs. And keep your head up X

Dag Mies,

hier ook iemand met PCO en een kinderwens. Ik heb nog geen ervaringen in het medische traject, wil het graag eerst een half jaar proberen. Ik heb namelijk wel een ( redelijk regelmatige, maar lange) cyclus van gemiddeld 41 dagen.

Welke klachten ervaren jullie van PCOS?

Groeten!

Hoi R Nate!

Wat leuk dat je reageerd!

Wat fijn dat jij nu eindelijk je eisprong hebt gevoeld! Ik heb nog nooit m'n eisprong gevoeld, hoop dat ik dat ook nog ga ervaren:)

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel onwijs moe en futloos ben de afgelopen dagen. Maar of dat door de clomid komt weet ik niet. Misschien wel gewoon toe aan vakantie;)
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft dat je lichaam je in de steek laat. Meestal voel ik me wel goed hoor. Maar er zijn van die momenten. Vooral als er weer een vriendin direct zwanger blijkt te zijn. Ben heel blij voor ze hoor, maar oh, wat had ik graag gewilt dat het voor ons ook zo makkelijk was.                                   Jij moest elke dag voor een echo? Heftig zeg! Ik moet vrijdag weer en daarna om de 3 dagen. Vind dat al intensief haha. Kan me voorstellen dat je blij bent dat jullie het nou ff "rustig" hebben.
ik hoop dat jullie geluk hebben deze keer! Het is jullie gegund. Toi toi toi!

Ben ook benieuwd of er straks meer dames hun verhaal delen. Lijkt me leuk:)

oh, ik ben 25 trouwens!

liefs Mies

Terug
Bovenaan