Nieuwe PCOS'ers

Hoi LRE87,

Goed dat jullie het eerst zo gaan proberen! Misschien hebben jullie geluk:)

dat is nog best een mooie cyclus! Heb je ook elke maand een eisprong?

De klachten wat je kunt zien,zijn bij mij lichte acne en het hebben  van veel en donkere haren. Ook heb ik een grote pigmentvlek van m'n arm tot aan m'n rug. Las laatst ergens dat dat ook van PCOS kan komen. Zou best kunnen, als kind had ik het niet is pas in de puberteit begonnen.

Hebben jullie ook last van pigmentvlekken?

daarnaast werd ik dus niet regelmatig ongesteld. 3 a 4 keer in het jaar. Ook heb ik waarschijnlijk geen eisprong en heb op elke eierstok zo'n 20 blaasjes.

Heb jij ook "last" van je PCOS?

groetjes Mies





 
Hej!

Wat leuk! We zijn al met z'n drieën:)

Wat ik merk van mijn pcos is dat ik acne heb (vooral op mijn rug),  grote pigmentvlek op mijn been (ook ontstaan in de puberteit), en haar (veel donker haar). Ik heb in beide eierstokken 30 à 40 eiblaasjes.

Ik heb nu een cyclus van 34 dagen. Ik heb mij eisprong heel goed gevoeld, was zeer pijnlijk. Door ovulatietesten wist ik wanneer deze ongeveer zou zijn en mijn temperatuurcurve bevestigde dit.

Tijdens Clomid 50 en 100 ben ik om de dag naar het ziekenhuis geweest voor een echo, tijdens Clomid 150 bijna iedere dag, van cyclusdag 11 t/m 21. In totaal 7 keer. Dat is best lastig plannen en ook moeilijk om je niet te verspreken. Wij hebben het nog tegen niemand gezegd omdat we graag willen dat het een verrassing is.. Naar mate het duurt vind ik dit wel steeds moeilijker worden!! Weet bij jullie al iemand het? Je ouders of een vriendin?

Liefs x
 
Hai

Ja ik heb veel last van pcos. Met name stemmingswisselingen, moe, vaak niet goed voelen herkennen jullie dit niet..? Daarnaast ook last van wat overbeharing. Geen overgewicht of acne..

Ik heb niet elke maand een eisprong helaas.. Heb wel heel veel angst dat het niet gaat lukken maar probeer er maar niet al te veel mee bezig te zijn voor zover dat lukt.

Jullie dus al begonnen met medicatie, hebben jullie last van bijwerkingen? En hoe communiceer je dit op werk etc? Bij mij weet niemand het behalve onze ouders. Misschien gek maar schaam me er toch een beetje voor ofzo.. En wil niet altijd de vraag of je al zwanger bent terwijl het niet lukt.



Leuk om zo ervaringen te delen :)



groetjes!
 
Dat van de stemmingswisselingen herken ik wel hoor! Ben ook altijd al vrij emotioneel geweest.

Van de clomid heb nog niet echt bijwerkingen. Maar heb nu ook nog maar de 50. Ben wel veel moe.

Bij mij weten best al wat mensen het. Ik ben dan ook best een "open" persoon. Heb het nodig om er over te kunnen praten. Onze ouders, zussen, een paar vriendinnen en mijn naaste collega's en baas weten het ook. Die moest ik het wel vertellen want kon het anders niet verklaren waarom ik steeds eerder weg moet. Op mijn werk is dit geen probleem (onderwijs) en kan direct na schooltijd weg om bijv echo's te maken

Ik vind het juist heel fijn om het te delen met de mensen die dicht bij ons staan. Ze zien het aan me als ik een baal dag heb en weten waardoor het komt.

Liefs
 
Hoi allemaal

Ook ik heb pcos. Ik ben sinds juni 2015 aan het proberen zwanger te worden. Nu sinds mei in het medische traject.

Mijn vriend is ook gecheckt en bij hem is wel alles goed.  Mijn menstruatie is opgewekt en ik heb 1 x clomid geslikt. Wel een eisprong maar niet zwanger. Nu weer ongesteld en 1e dag clomid. Hopen dat het deze keer wel lukt.

Ik merk dat ik ook allemaal mensen in mijn omgeving heb die zonder moeite zwanger worden.... Ik vind dit soms wel lastig....

Bij mij in mijn omgeving weet niemand iets.  Niet over onze kinderwens en niet over mijn pcos. Ik vind het lastig  om hier over te praten.  Maar fijn om er hier over te praten en andere verhalen te lezen.

Liefs Nicky
 
Hoi allemaal,

Ik heb ook PCOS. Ik weet dit al een paar jaar maar we hebben nu pas een kinderwens. Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om te bespreken wat de stappen gaan worden. Ik heb nu 5 jaar een spiraal en daarvoor altijd de pil geslikt dus ik weet nog niet hoe mijn echte cyclus is. Verder slik ik ook nog de pil naast de spiraal tegen de acne en overbeharing. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan als ik daarmee stop. Heb wel gelezen over bepaalde koolhydraat en suikervrije diëten om deze klachten te verminderen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder heb ik nog de lastigheid dat ik reuma heb. Hiervoor slik ik een flinke dosis NSAID's waar ik mee zal moeten stoppen. Spannend hoe dat proces ernaast gaat lopen.
 
Hoi Veer,

Leuk dat je ook mee komt praten.

Hoop dat jouw cyclus snel op gang komt!

Ik heb zelf geen ervaring met dat dieet omdat ik vrij direct na de constatering ben begonnen met clomid. Wel ben ik een tijd geleden deze site tegen gekomen, http://healthyhormones.eu, zij heeft ook PCOS en vertelt je dmv een blog hoe ze op natuurlijke manier zwanger is geworden door een koolhydraat arm dieet te volgen. Als je je aanmeld ontvang je ook regelmatig een recept op de mail. Heb al een paar leuke recepten ontvangen:)

Wat vervelend dat je er ook nog eens reuma bij hebt. Hoop dat je niet teveel pijn krijgt na het stoppen. Ik heb een hoge bloeddruk( nu onder 93/ boven 140, was 100/144) dus ben nu een zoutloos dieet aan het volgen en probeer iedere dag voldoende te bewegen. In de hoop dat het volgende week nog meer is gezakt, als dat niet het geval is moet ik wss beginnen met medicatie. Dus hoop dat het goed gaat!

liefs
 
Terug
Bovenaan