Nieuwe PCOS'ers

Hoi Mies,

ik had die site inderdaad ook al gevonden. Thnx. Heb mij lopen weekend aangemeld.

Ik ben ook benieuwd naar de pijn inderdaad. Ga ook nog een afspraak bij de reumatoloog inplannen om dit goed te bespreken. Ze zeggen dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap minder reuma pijnklachten hebben dus wie weet heb ik dat "geluk".

dieten blijft helaas altijd lastig. Zoutloos lijkt mij ook moeilijk. dan nog het voldoende bewegen tijdens een druk leven. Ik doe ook mijn best om savonds regelmatig even de fiets te pakken. Alle beetjes helpen denk ik maar!

ik zal weer wat van mij laten horen als er nieuws is :)

Liefs

 
Hej meiden,



Welkom Veer en Nicky. Leuk dat jullie je ook aansluiten, het groepje wordt steeds groter zo :). Klinkt heftig hoor Veer, hopelijk pakt het een beetje positief uit en word je snel zwanger.



Wat er geschreven word over het schaamte gevoel, snap ik heel goed. Ik vind het erg lastig dat er iets 'mis met mij is'. Bij ons weet niemand het. Wij vinden het zelfs moeilijk om tegen onze ouders te vertellen. We hebben besloten om het te delen als we de volgende stap moeten zetten. Hopelijk is dit niet nodig en zijn we eerder zwanger. Maar mijn gynaecoloog heeft me al voorbereid omdat ze denkt dat dit niet werkt voor ons. Wij zitten nu op het wachtbankje, mijn nod is 20juli. Hierna mogen we nog 1 ronde clomid 150 proberen en daarna gaan we over op spuiten. Hier wil ik echt nog niet aan denken. Alleen het idee al maakt me verdrietig en bang.



De vraag over bijwerkingen van de clomid; de eerste twee rondes 50 en 100 had ik nergens last van, nu ik 150 gebruik ervaar ik wel bijwerkingen. Ik heb heel veel hoofdpijn tijdens het gebruik, last van vermoeidheid en stemmingswisselingen en opvliegers (echt niet normaal zo erg!).



Wat ik als tip wil geven en wat voor mij heel goed werkt, is een boekje bijhouden. Ik heb een mooie boekje gekocht en daarin schrijf ik alles op. Hoe de folikelmeting is gegaan, of ik veel afscheiding heb, mijn temperatuur curve, of ik ergens last van heb. Waneer ik welke pillen hebt geslikt. Ik vind het vooral handig dat je zo makkelijk terug kunt lezen hoe het vorige ronde allemaal ging en om verschillen te ervaren. Hierdoor weet ik ook meer over mijn lichaam, en wanneer mijn vruchtbare dagen, ovulatie en eventuele  menstruatie zijn.

Met dieten voor mij pcos heb ik geen ervaring.. Laat je weten als het voor je werkt, ik sta voor alles open:).

Het is weer een heel verhaal geworden. Tot snel x
 
Wat een goede tip, zo'n boekje! Ik heb er vanmiddag direct eentje aangeschaft. Dan kan ik alles vanaf het begin goed bijhouden.

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Over twee weken gaat mijn spiraal eruit en stop ik met de pil. In de tussentijd heb ik een belafspraak met de reumatoloog om mijn medicijnen te bespreken. De huisarts gaf aan dat ik mogelijk in de week dat ik ongesteld wordt en de week erna wel medicijnen mag gebruiken omdat ik dan zeker weet dat ik niet zwanger ben. Wil ik toch even van de reumatoloog zelf horen.

Vanaf dat moment gaan we het een half jaar (ipv een heel jaar) zelf proberen. Mocht het dan nog niet gelukt zijn om zwanger te raken krijg ik een verwijzing naar het vruchtbaarheidscentrum.

We zijn benieuwd. Dan gaat over twee weken het 'echte' werk beginnen! We zijn nu vooral nog heel enthousisast en positief over onze beslissing om te starten met zwanger raken. We hebben al tegen elkaar gezegd dat we ernaar streven om dat ook proberen te blijven! (Maar dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan..)

Het gevoel van schaamte ervaar ik gelukkig (nog) niet heel erg. Mijn ouders en zijn ouders weten van mijn PCOS, maar (nog) niet van onze huidige beslissing. Ik ben benieuwd hoe lang we dat verborgen kunnen houden, want dat maakt de verrassing als het eenmaal lukt natuurlijk wel leuker. Verder weet in mijn omgeving ook niemand van de PCOS.

 
@R Nate ohh wat een spannende/ heftige periode voor jullie!! Ik duim echt met jullie mee dat het deze keer raak is. Hou hoop................

Een goed idee dat boekje, ga ik ook aanschaffen denk ik. Ik gebruik nu de app "P.C." Maar ff van je afschrijven lijkt me wel een goed idee.

@Veer25 Succes! Zou super zijn als het "natuurlijk" lukt!



Ik heb gisteren weer een echo gehad. Alles zag er goed uit en heb een eitje van nu nog 12mm. Ze verwacht dat we morgen kunnen beginnen met "klussen". Maandag wordt er weer een echo gemaakt. Vind het heel spannend allemaal. Ben zo blij met n ei haha!

tot snel dames!!
 
Spannend allemaal.

Ik zit nu op dag 4 clomid. De vorige keer had ik 2 grote eitjes maar was het helaas niet gelukt.... ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Ben in ieder geval blij dat de clomid aanslaat.

Ik hoop dat het bij jou gaat lukken Mies.

Voor iedereen succes!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb ook de diagnose PCOS gekregen begin van dit jaar.

Ik ben begonnen met Clomid en sinds drie weken ongeveer ben ik aan  de injecties begonnen.

Bij mij zitten er heel veel ei cellen maar deze willen helaas niet uit zich zelf groeien en springen.

Vandaag controle geweest en eindelijk een eicel die aan het groeien is
Dinsdag terug komen om te kijken of de eicel verder gegroeid is.



Groetjes Sharon

 
Hej meiden,

Spannende tijd Veer! Hopelijk, valt het stoppen met de medicijnen mee en heb je snel een cyclus. Dan kan het echte werk beginnen ;).

Mies, ik snap het helemaal! Ik was ook heeel blij met mijn ei! Eindelijke een kans, dacht ik! Hoe was je echo vandaag? Mijn eieren sprongen pas op de 20e dag. Bij de eerste cyclus en bij de tweede ook. Mijn eerste ei was 23 mm. Tweede ei weet ik niet omdat ik afgelopen ronde geen folikelmetingen heb gehad.

Nicky voor jou ook weer een nieuwe ronde, wanneer heb je je eerste echo?

Hier gaat alles goed, alleen het wachten duurt natuurlijk lang!! Zondag is mijn nod en mag ik gaan testen als ik niet ongesteld ben geworden. Ik vind het idd spannend Mies, het zou zo mooi zijn als het deze ronde of anders volgende ronde lukt.. Ik zie nu al op tegen dat spuiten, ook mijn vriend word dan onderzocht. Hier maak ik me minder zorgen om.

Het vreemde van deze ronde is dat ik rond de 6e dag na de ovulatie tot nu veel witte afscheiding heb.. Vorige ronde had ik vanaf de zesde dag na de ovulatie al lichte bloedingen/aankondiging van de menstruatie.. Dat is nu dus wel degelijk anders. Als ik dit opzoek schrijven ze vanalles over de bevruchting.. Dus ik weet ook niet wat ik er allemaal van moet denken.

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu nog even mijn frustratie uiten. Sorry alvast ;(. Mijn schoonmoeder begon gisteren over haar uitstrijkje te zeiken.. Dat het allemaal zoo vervellend is en dat ze het maar naar vind om naakt tegenover een dokter te staan en van dat soort zielige praat.. Toen dacht ik echt even.. Je moest eens weten, hoevaak ik al op zo'n bank heb gelegen voor weer een echo. Denk inmiddels wel al 30 keer, en jij zeurt over de ene keer per twee jaar? Echt te irritant, maar ik heb er maar niks over gezegd en het gezeur aangehoord.. Bleh bah :S </span>

Sorry voor de afsluiting! Liefs x

 
Hej Sharon,

Leuk dat je meeschrijft. Fijn dat de injecties wel aanslaan en dat je eindelijk een groeiend ei hebt! Valt het mee het spuiten? Hopelijk leid deze moeite snel tot een zwangerschap! Succes morgen en hou je ons op de hoogte?

x
 
Terug
Bovenaan