Nieuwe verzekering 2020 zwanger worden

Ik heb cz en daar kun je als je zwanger  bent zo wisselen van pakket.
Dus niet perse voor 1 januari.
Zo kun je hem tegen je bevalling aan evt omzetten  alleen het terug veranderen kan dan wel weer pas voor 1 januari dat jaar erop?

Ik heb ook CZ en daar zou je als je zwanger bent alleen kunnen omschakelen naar de aanvullende verzekering 'gezinnen'. En naar wat ik me had uitgerekend ben ik zelfs met poliklinische ZH-bevalling zonder indicatie hetzelfde kwijt als met mijn huidige pakket en die dingen zelf betalen. Die aanvullende 'gezinnen' is echt ontzettend duur!

Ik had zorg en zekerheid en mijn aanvullende pakket ook vlak voor de bevalling aangepast. Dat mag gewoon als je zwanger bent. Terug wel per 1 januari. 

Ik heb een zorg-op-maat polis bij CZ incl aanvullend pakket en voor mij was dit ruimschoots de extra kosten waard.

ik ben zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, dat is volledig vergoed. Ik heb 49 uur kraamzorg gehad, volledig vergoed (ook het deel dat normaal als eigen bijdrage wordt gerekend). Daarnaast werden meer extra’s vergoed (hoger bedrag voor cursussen tijdens de zwangerschap, “huur” van een TENSE etc) dan vanuit de basisverzekering. 
Na mn zwangerschap heb ik een spiraal laten plaatsen. Plaatsing valt onder het eigen risico maar het spiraal zelf (140 euro) wordt vanuit de basisverzekering vergoed.

kortom; ik heb de extra maandelijkse kosten ruimschoots gecompenseerd ;)

Ik lees even mee.
Begin dit jaar heb ik ook gekozen voor een hoger bedrag met de optie gezinsuitbreiding. Ik had geen idee wat er nou standaard in zit en wat eventueel extra vergoed kan worden en dacht, verzeker je maar gewoon goed dan zit je altijd goed. Nu tegen het einde van het jaar dus NOG niet zwanger,  maar wel extra betaald en ik vraag me dus af of een extra pakket wel nodig is vooral ook omdat ik het liefst als ik ooit zwanger mag worden thuis wil bevallen. 
Dus alle tips en adviezen zijn welkom. 

Ik zit bij menzis (extraverzorgd 2)
ben Dit jaar bevallen in feb. In het ziekenhuis. Ik heb naast dat je je eigen risico betaald ( maar dat was ik al kwijt bij een bezoek aan fe gyneacoloog) geen eigen kosten gehad. Ook niet op de kraamzorg. Niks! Toch wel fijn. ?

Verzekeringen
Mocht je zelfstandig ondernemers willen worden of zijn en ook een kinderwens hebben dan is het volgende artikel superwaardevol.
Ben je er op tijd mee dan is jouw zwangerschap gewoon verzekerd en doorbetaald op basis van jouw wensen.
aov verzekering zzp, aov en zwangerschap

Terug
Bovenaan