Nieuwe verzekering 2020 zwanger worden

Kraamzorg enzo zijn handige dingen om aan te denken, maar je kunt ook kijken naar een verzekering die meer dan 3 ivf/icsi pogingen vergoed. Als je eenmaal een onderzoek hebt gehad en de uitslag is dat het alleen op die manier gaat lukken, kun je vaak niet meer overstappen..
Ik had daar dus niet aan gedacht en nu baal ik. Inmiddels ben ik gestart met IUI. Ik hoop maar dat ik uiteindelijk geen ICSI nodig heb en als dat wel zo is, dat ik dan binnen 3 pogingen zwanger ben.

Ik heb VGZ aanvullend beter. Je moet goed bedenken wat je van tevoren nodig hebt. Ik heb uiteindelijk meer nodig gehad dan ik van tevoren had gedacht. Fysiotherapie ivm mogelijke bekkeninstabiliteit (wat uiteindelijk niet zo was), zwangerschapscursus werd deels vergoed en het kolfapparaat (waarbij ik van tevoren zei dat ik die nooit ging gebruiken) ook. Ik heb een geplande keizersnede gehad obv medische indicatie dus daar gaat mijn eigen risico aan op. Vanwege de keizersnede ook extra kraamzorg gehad en uiteindelijk 55 euro moeten betalen. Eerste 125 euro werd vergoed vanuit verzekering.
Bij mij had de aanvullende verzekering ook zin. Daarnaast wist ik in  december al dat ik een hardloopblessure had waarvoor ik naar de fysio moest. 

In 2018 ben ik uit medische noodzaak in het ziekenhuis bevallen omdat het hartje van mijn dochter daalde tijdens persweeen. Dus in dit geval is dat gratis maar als jij vanuit vrije wil in het ziekenhuis wil bevallen moet je dat zelfbetalen en dat is een paar honderd euro. Daarnaast nog eigen bijdrage kraamzorg. Wij kozen bewust voor een goede aanvullende verzekering van VGZ. Kostte toen 145euro per maand maar alles wat ik nodig had werd vergoed. Je kan zelf een deel huur van een borstkolf vergoed krijgen. Zodra ik weer zwanger word kiezen wij nogmaals voor deze verzekering.

Terug
Bovenaan