Nieuwsgierig, waarom kv?

De titel zegt het al, ik zie hier dat veel (ook nog hele jonge) kinderen kunstvoeding krijgen en ik vraag me af wat jullie heeft doen besluiten om kunstvoeding te gaan geven. Ikzelf geef borstvoeding en vind het zo makkelijk en eigenlijk ook vanzelfsprekend, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Overigens wil ik hiermee niemand verdoordelen of iets dergelijks!

Hoi!
Bij mij is het (helaas) 2x niet gelukt om bv te geven. Ik heb 2 keizersnedes gehad en de melk schoot niet bepaald snel toe bij mij. We probeerden door het te kolven wel op gang te brengen, maar dat deed mij ook heel veel pijn (kon niet rechtopzitten na de operaties). Het kolven mocht ook niet baten: er kwam gewoon echt bijna niets uit! Mijn borsten zwelden ook niet echt op als teken dat ze vol zaten. Bij de 1e hebben we 4 weken lang van alles geprobeerd en bij de 2e zijn we na een week gestopt. Binnen een week waren mijn borsten weer de oude!
Nou, daarom dus. Groetjes, Ingrid

Hoi,

Oefff dit is een gevoelig onderwerp, maar ik snap wat je bedoelt.

Bij mij is BV dus niet vanzelfsprekend... ik heb het welgeteld 6 dagen geprobeerd.
Met FV als bijvoeding, omdat ze dysmatuur was.
De BV was 1 groot drama, ik wist van te voren dat dat bij mij al problemen kon geven.. is me ook afgeraden.. maar ik heb het WEL geprobeerd.

Ik leg uit; Mijn tepels zijn zover naar binnen getrokken, ik spreek altijd over een vulkaan.. zo diep... (de vpk en gyn hadden dit nog nooit zo erg gezien??)
Ook met kou enz.. reageren ze ook amper.
tepelhoedjes.. drama, kolven.. gaat niet... het slaat dicht lijkt het wel, ze zijn echt erg diep.

Dus je begrijpt, als er een volgende kom, ga ik het niet eens meer proberen.
Ik vind ook, om welke reden dan ook een moeder geen BV geeft/gaat geven dat haar goed recht is.
Je moet datgene doen waar je je lekker bij voelt... een gezonde moeder is een gezond beebje.

Debby mv B'Elanna

Idd een erg gevoelig onderwerp. Maar als bv voor jou vanzelfsprekend is, kan ik me je nieuwsgierigheid wel voorstellen.
Er zijn nou eenmaal heel veel moeders die het wel geprobeerd hebben, maar bij wie het niet lukte. Er zijn er ook die zich er niet prettig bij voelden en er zijn er voor wie het juist vanzelfsprekend is om fv te gaan geven.
Ieder zijn eigen keus en met fv is niks mis.
En ik ben het zeker met Debby eens dat een gelukkige moeder een gelukkig baby is.
Sil

Hoi,

Ook ik begon met volle moed aan de borstvoeding,mijn kindje is gehaald met de vaccuuum en had veel hoofdpijn,vond t vervelend om opgepakt te worden en huilde veel bij de borst,na 2 dagen was t 1keer gelukt,ben toen gaan kolven en bijvoeden,hed dit ruim een week volgehouden en had toen met 8keer per dag kolven krap genoeg voor 1voeding!

Mijn kindje was een echte borstweigeraar,waarschijnlijk door de heftige bevalling,met tranen in mijn ogen ben ik gestopt maar was zo gelukkig toen ik zag dat ze tevreden was met de fles!

groetjes ramona

Hoi,
ik wil hier ook wel even op reageren.....
De reden dat ik geen bv ben gaan geven is omdat ik daar zelf helemaal niet achter sta, het lijkt mij gewoon niets. dan kunnen mensen zeggen: ja maar het gaat om je kind maar het lijkt mij niet goed voor mijn zoon als ik met tegenzin bv geef. Mijn zoontje is nu 8 weken, al 10cm en 2 kilo gegroeid, dus op kv doet hij het ook heel goed.
Overgens vind ik dat iedereen zijn eigen mening heeft en iedereen doet waar zij zich prettig bij voelt.
Groetjes, Patricia

Hallo!
Hier ook een moeder van een zoon die ook erg goed groeit op zijn 'kunstvoeding'.
Dat woord heb ik altijd al erg raar gevonden; alsof flesvoeding geen echte voeding is?!
Mijn rede om van bv over te gaan op flesvoeding (heb dus wel geprobeerd 'echte' voeding te geven...) had ook te maken met een keizersnede.
Het is natuurlijk prachtig om borstvoeding te geven. maar ja soms wil het niet, of sta je er zelf niet achter.
Gr. Bloem

Terug
Bovenaan