Nieuwsgierig, waarom kv?

6 weken hield ik het vol. Toen ze begon met huilen toen ze vier weken oud was en steeds wilde drinken gooide ik het op een regeldag, dat werd een regelweek, een sprongetje en twee weken later was het nog steeds niet over. Ik gaf 1 flesje en ze viel in slaap. Verzadigd! Met kolven bleek ik op een hele dag ongeveer 2 van de 6 voedingen te kolven. Toen ben ik begonnen met bijvoeden, maar na iedere voeding dronk ze nog een hele fles kv. Toen ben ik maar gestopt met de bv en toen ze een week of 7 was kreeg ze alleen nog maar kv. Daar doet ze het sindsdien prima op! Soms lukt het gewoon niet en twee weken lang je kind ongeveer 10 uur per dag aan de borst hebben gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik was op! (Ook niet goed voor de aanmaak van melk.)

Groetjes Ilona

Hallo,

Hier een BV mama, die het heel goed kan voorstellen dat er moeders zijn die wel KV geven.
Ik geef BV omdat mijn vriend astma heeft en dan schijnt het toch beter te zijn dat het kindje voldoende antistoffen binnenkrijgt via de moedermelk.
Maar meneer vind het zooooo lekker dat ik hem er nu met 6 maanden niet vanaf krijg. We hebben een hoop ruzie gehad om die fles!
Soms heb ik ook in onzekerheid gezeten omdat ik niet wist hoeveel hij binnenkreeg, hij bleef maar huilen, dus vandaar mijn gedachten.
Als ik zie hoe makkelijk mijn vriendin haar kind voedt met de fles ben ik stiekem best een beetje jaloers ;-)

groetjes, Patricia

Lijkt me inderdaad een gevoelig onderwerp...
Ik denk dat de meeste moeders BV wel wilden proberen/geven, maar dat omstandigheden hen dwongen een andere keuze te maken.
Ik heb zelf 10 weken BV gegeven, alleen alle voedingen moeten kolven omdat hij de borst niet pakte. Was best zwaar, kostte veel tijd, maar ik heb het redelijk volgehouden. Kolven op mijn drukke baan zonder privacy leek mij een groot probleem en ik kon me niet voorstellen dat ik ontspannen genoeg zou kunnen zijn voor goede productie. Dus ben ik gaan afbouwen. Toen werd ik (vrij heftig) ziek, leverontsteking en moest ik wel stoppen. Ik werd helemaal geel van afvalstoffen en was niet goed geweest om mijn kindje te blijven voeden. Bovendien heb ik diverse medicijnen gehad die ook echt niet met BV konden, dus ik had hoe dan ook niet door kunnen gaan...

Ik heb er toch wel verdriet van gehad dat het allemaal niet zo is gelopen als ik had gehoopt, dus ik hoop op een goede herkansing bij een eventuele tweede...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)

hallo,
ik kreeg na de keizersnee longontsteking door een ziekenhuisbacterie.
hierdoor moest ik aan de antibiotica en mocht ik geen bv geven.
ik bleef wel kolven om het opgang te houden.
na 10 dagen mocht ik bv gaan geven maar marijn wilde niet aan de borst zuigen hij was inmiddels de fles al gewend.
ik heb toen 3 weken gekolfd en dat in een flesje gegeven maar dat hield ik uiteindelijk niet vol, ik was zelf nog erg verzwakt door de longontsteking.
dus toen ben ik overgestapt op de fles maar vond het wel jammer omdat ik wel erg veel voeding had.
groetjes henny

hoi,
ik ben heel enthousiast begonnen aan de BV. Het aanleggen was de eerste dagen echt heel erg moeilijk, maar met de nodige doorzettingskracht en een goede kraamzorg, kwam het toch nog goed. Helaas begon de kleine na 2-3 weken weer opnieuw met afvallen, dus ben ik begonnen met bijvoeden. nu geef ik nog steeds 2 Bv en 3 KV en dat bevalt proma zo. de kleine groeit er goed op en ik hoef niet te kolven op mijn werk.
Maar ik heb echt veel respect voor vrouwen die volledige BV geven, want ik vond dat echt zwaar in het begin. En ik heb alle respect voor vrouwen die om wat voor reden dan ook KV geven.

Ik heb mijn zoon 9 maanden bv gegeven, maar vond het een ware uitputtingsslag. Je moet al die tijd bij je kind in de buurt zijn, vonden mijn borsten zwaar en pijnlijk, had nooit een dagje voor mezelf, en was erg onzeker.  Ben er zo lang mogelijk mee doorgegeaan, op een gegeven moment kreeg ik borstontsteking en was het voor mij genoeg. nadat ik gestopt was met bv had ik pas het idee dat ik mezelf weer werd, kon weer alles eten en mijn eigen gangetje een beetje gaan.

Voordat mijn dochter werd geboren wist ik zeker dat ik kv wilde geven, mijn schoonzus geeft ook kv en toen ik zag hoe dat ging leek me dat wel wat. Het nadeel is dat het lijkt alsnog je je altijd moet verantwoorden als je kv geeft.

Achteraf ben ik er erg blij mee dat ik meteen voor kv heb gekozen, in kv zitten prima stoffen. 3 weken na de geboorte van fleur is mijn broertje bij een auto ongeval om het leven gekomen, en ik had er niet aan moeten denken dat ik op dat moment bv had gegeven.

Ik heb bewust gekozen voor flesvoeding. In de zwangerschap twijfelde ik nog, maar hoe meer ik erover nadacht hoe meer ik me realiseerde dat ik twijfelde omdat borstvoeding nou eenmaal "hoort" volgens veel mensen.
Toen heb ik mezelf voorgenomen om de fles te gaan geven, want ik wilde niet met tegenzin bv gaan geven omdat dat volgens andere mensen moet.
Ik heb er echt geen seconde spijt an gehad, heb het totaal niet gemist.
Voor mij was dit de beste keuze, voelde/voel me er goed bij en vond/vind het fijn dat bijv mijn vriend ook eens een fles kan geven. Als er ooit een tweede komt, doe ik het weer zo(tenminste, zo denk ik er nu over).
En idd, zo moet iedereen doen waar ze zichzelf goed bij voelen.
Ikheb ook heel veel respect voor moeders die wel bv geven hoor! Mij lijkt dat net een stuk "lastiger".
Maar ik ben wel van mening dat je moet stoppen met bv als het niet meer lukt...zo ken ik iemand waarvan het kindje 8 maanden is die bv geeft. Dat kindje krijgt gewoon niet genoeg meer binnen en huilt echt heel veel. Ik snap dat je het dan als moeder misschien heel erg vind om een fles te moeten gaan geven maar er is een grens vind ik! Als het kindje niet meer genoeg heeft, moet je je daar bij neeleggen vind ik.
En helemaal stoppen hoef je dan niet, je kunt ook de fles geven en bv blijven geven toch!

Sorrie beetje lang verhaal...

Hoi

Ook ik ga vanaf de geboorte kv geven.Mijn zoontje heeft ook kv gehad op een paar dagen na en is vrijwel nooit ziek.Hij is inmiddels 1,5 jaar en ik ben nu 7 maanden zwanger van nr 2.Ook nr 2 krijgt kv.Ik sta niet achter bv en weet dan ook zeker dat als ik het ga proberen net als bij mijn zoontje het op een drama uitloopt.Ook ik heb respect voor de mensen die bv geven maar vind ook dat mensen die bv geven respect moeten hebben voor de mensen die fv geven.Ik vind dat ik me te vaak moet verdedigen voor mijn keus.Ik ben van mening dat als je er niet voor 100% achter staat het niet moet proberen want een kindje heeft niets aan een ongelukkige moeder.Ik heb trouwens wel besloten dat als de kleine is geboren dat als ik het toch wil proberen het wel ga doen maar die kans schat ik heel klein in.

Allemaal succes met jullie keuze en als je die al hebt gemaakt succes met voeden op welke manier dan ook.

Terug
Bovenaan