Nipt test

Nog even een update. Onze uitslag was gelukkig normaal, incl. nevenbevindingen. Ik las later dat er bij 4 op de 1000 vrouwen sprake is van een nevenbevinding. Al vraag ik me wel af of daarin de vrouwen zijn meegerekend die een NIPT zonder nevenbevindingen doen. In dat geval heb je natuurlijk niks aan zo'n statistiek.
Allen veel wijsheid bij het maken van de keuze rond de diagnostiek!
 
Hoi dames,
 
Ik weet niet hoe ik een nieuwe topic moet openen,
Ik ben 9+1 dag zwanger van de 2e wonder,
Wij willen weer de NIPT test doen vorg jaar hebben we die nog gedaan in Belgie omdat hij hier nog niet gedaan werd en vergoed. Nu ben ik vanmiddag bij de VK geweest en die zegt mij dat hier in Nederland geen geslachtsbepaling bij zitten . En dat het bloed word afgenomen van de Nipt test bij Star. Heeft iemand hier ervaring mee en kon je daar aangeven dat je alle testen wil en ook dus de test van de geslachtbepaling. Ik zou het gewoon hetzelfde bekend willen maken als hoe het bij mw dochter ging. Ik ben Namelijk enorm goed in het 'raden' van de NUPT theorie en ben echt bang dat ik continu gefocust zit op me echo's ? haha en ik het het gewoon echt als verrassing hebben zoals bij onze eerste kind (dochter) trouwens :) 
 
Ik zou eerlijk gezegt dan nog liever ergens anders de NIPT test willen doen waar dat wel kan. Dus ben zo benieuwd wie wel geslachts bepaling in Nederland hebben gehad en of je uit 
 
Vriendelijk bedankt alvast trouwens ik drukte ergens op en me bericht werd al verzonden.. sorry hihi 
Hoop wat van jullie te horen 
 
 
Voor zover ik weet is het in Nederland alleen mogelijk om de NIPT test te doen door deelname aan de TRIDENT studie. Hierbij wordt geen mogelijkheid gegeven om het geslacht mee te nemen in de uitslag. Ik weet niet of er andere bloedonderzoeken beschikbaar zijn in Nederland voor geslachtsbepaling, maar die zullen dan sowieso niet verbonden zijn aan de NIPT test. Misschien weet de VK daar meer over?
Bloed afnemen voor de NIPT/Trident studie kan inderdaad alleen bij bepaalde prikposten. Bij mij was de dichtstbijzijnde in het ziekenhuis. Ze staan allemaal op http://www.meerovernipt.nl/content/bloedafname-locaties-0
Als je toch via bloedonderzoek het geslacht wilt weten, dan moet je denk ik naar België en daar de NIPT doen. Is wel vele malen duurder, heb ik begrepen. Overigens wordt ook de Nederlandse NIPT test door de meeste aanvullende verzekeringen niet vergoed. Je kunt op de site van Independer daar een overzichtje van opzoeken, of natuurlijk navragen bij je eigen verzekering.
Heel veel succes met je beslissing! En gefelicteerd met je zwangerschap!!
 
Wat fijn dat je wat aan mijn verhaal gehad hebt en dat alles normaal was bij jullie test, PitjeMini!  
 
Bedankt pitjemini,
Ja hoor doen ze al vanaf april vorg jaar de NIPT test. Ik had hem alweer 2 jaar geleden in Belgie laten doen.. hihi tijd gaat zo snel alweer. Klopt indd wij hadden toeb die tijd 550,- betaald voor de NIPT test. 
 
Nu in Nederland wors hij gewoon gedaan zoals de keuze voor de combinatietest. Kost maar 175,- eerlijk is eerlijk het belangrijkste is dat het gezond is maar omdat wij het in Belgie hadden gedaan en daar konden kiezen voor een geslachtbepaling via dezelfde bloed leek mij het weer leuk het precies hetzelfde te doen en ben best teleurgesteld dat ze dat dus niet in Nederland doen. Is ook meer voor het medice dan voor de lol kreeg ik te horen.. terwijl dit meer als logies is. (Wou gewoon dat het hetzelfde ging als bij me eerste en dat me VK het dab doorstuurde voor de Genderbox en cupcakes en zo de geslacht echt wen verrassing was. Wij zijn geen risico groep dus ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het goed is met hoop van zegen natuurlijk. 
 
Igg bedankt voor je bericht.
En bedankt we genieten met volle teugen van ons 2e wondertje! 
 
Terug
Bovenaan