Nipttest ervaringen

<p>Heeft iemand ervaring met de nipttest?? om te kijken of de baby downsyndroom en dat soort dingen heeft</p>

Ik heb ook de nipttest laten doen. Het is niet meer dan 2 buisjes bloed afnemen. Of naja zeg maar gerust buizen, want ik vond ze aardig groot ?.  Tenzij ze verder onderzoek moeten doen natuurlijk

Ik heb het niet gedaan, omdat ik op andere sites slechte ervaringen las. En ook was er geen reden om dit te laten doen bv erfelijkheid etc. 

[quote quote=10280701]Ik heb het niet gedaan, omdat ik op andere sites slechte ervaringen las. En ook was er geen reden om dit te laten doen bv erfelijkheid etc.[/quote]
Slechte ervaringen? Mag ik dan vragen zoals wat? Bij ons zit het ook niet in de familie of iets en we zijn allebij nog onder de 30 maar we deden het toch voor de zekerheid. 
en later hoorde we van iemand in mijn omgeving die er ook niet bekend mee was in beide hun familie's en nog jong waren dus ook geen nipt test hebben gedaan, en uiteindelijk bleek het bij de geboorte toch een kindje met down te zijn.. die kans is natuurlijk wel erg klein dus ik wil je helemaal niet bang maken ofzo.

Ja de nipt voor de tweede x laten doen. Ben nu 12 weken zwanger van nr 2. Wij laten alles testen wat mogelijk is met de nipt. Mijn zus heeft down dus uit respect voor mijn moeder wilde ik hem zowieso laten doen, en daarbij willen wij een keuze hebben indien er wel wat is met de baby ongeacht of dit met de nipt bekend word als met de 20 weken echo. 

Wij hebben de nipt laten doen, en bij ons kwam er helaas uit dat ons kindje kans had op het edwardsyndroom. Na extra onderzoek in nijmegen bleek dit ook te zijn. Een syndroom waarmee de baby niet levensvatbaar zou zijn. Wij hebben de zwangerschap met 14 weken afgebroken. 
De argumenten als, we zijn jong en er zit niks in de familie zijn zo'n onzin. Het heeft daar totaal niks mee te maken. Wij hadden al een gezond zoontje en allebei nog jong en gezond. En toch is het gebeurd, het is puur een foutje bij de bevruchting!!
Ik zou het altijd doen, het is alleen maar even bloed prikken.... ik moet er niet aan denken hoe het was gegaan als ik de zwangerschap uit had gedragen......

Terug
Bovenaan