Nod februari

Krekeltje: Ik snap je gevoel, ik denk niet dat sporten heel veel kwaad kan, omdat je ook endorfines aanmaakt en dat is een ontspannend hormoon. Doe vooral alleen waar je je zelf goed bij voelt, of doe gewoon ietsje rustiger aan? Ik sport ook 3x per week en rond mijn potentiele innesteling vorige cyclus durfde ik niet meer op het roei-apparaat omdat ik bang was dat mijn buikspieren te zwaar moesten werken en dat nadelig zou werken (waarschijnlijk onzin, maar voelde niet goed). ben daar toen mee gestopt voor een paar dagen. Als het niet goed gaat dan blijf je jezelf altijd afvragen of het door het sporten kwam, dus doe vooral wat nu goed voelt. Ik denk dat het linksom of rechtsom allebei prima is. 
Gebruiker: Haha het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook vanaf juli bezig, ook geopereerd en vriendlief heeft ook een antibioticakuur gehad. Maar om je vragen even te beantwoorden: je kan het beste smiddags testen omdat je LH hormoon dan het hoogste zou zijn. Ik test meestal tussen 14u en 15u en heb altijd mijn piek kunnen vinden. Ik denk ook dat je het beste bij 1 merk kunt blijven omdat je de testen anders niet met elkaar kunt vergelijken. Het ene merk is gevoeliger dan het andere merk. Kies anders voor een test die je gewoon in je urinestraal kan houden. Ik gebruik altijd die van de Action, lekker goedkoop en werkt perfect (€2,50 voor 5 testen). Let op dat je een aantal uur (3-4) van te voren niet drinkt en niet gaat plassen. En verder heer herkenbaar hoe je van alles aan je lichaam denkt te merken, hier precies hetzelfde. Maar elke maand heb ik wel weer andere 'symptomen' of juist een gebrek aan symptomen waardoor ik denk dat het raak is. Probeer dat los te laten, je lichaam houdt je heel erg voor de gek. Veel succes!

Heeft iemand een tip voor mij? Ik voel me al een aantal dagen zo onwijs nerveus. Door het zwanger worden, maar ook omdat ik midden in sollicitatieprocedures zit omdat ik mijn baan verlies. Ik ben bang dat de zenuwen het zwanger worden belemmeren, omdat het hormoon Progesteron zou worden afgebroken door stress. Mijn temperatuurcurve bevestigt dit, die klimt na de ovulatie omhoog en duikt meteen weer omlaag. Heb nu ook al sinds 3 dagen een daling (37,1-37,0-36,9) nog niks om me zorgen over te maken, maar de daling moet niet doorzetten. Ik ben gewoon zo zenuwachtig. Loop de halve dag ademhalingsoefeningen te doen om mezelf te kalmeren maar het helpt niet. Ik wil mijn chill terug! Heeft iemand tips? 
(sorry dat ik het forum weer onderspam!)

Jammer FSZVDW!
En Mandareintje, wat vervelend. Inderdaad ademhalingsoefeningen, proberen elke dag 30 minuten buiten te wandelen, regelmaat in bedtijd en opstaan en zoveel mogelijk afleiding proberen te zoeken. En probeer je te bedenken dat het niet gek is dat je wat gespannen bent op het moment.. Hopelijk heb je snel weer wat meer duidelijkheid en structuur in je leven..

Mandareintje, dit is toch iets waar jij zelf iets aan moet doen. Vooral veel lezen, lekker buiten wandelen en genieten van dat om je heen.
Een aantal zaken kun je niet wegnemen, maar het wel accepteren en een plekje geven.
FSZVDW, balen zeg.

Ik zit nu ook in een enorme dilemma. Gisteravond bij het afvegen had ik bloed en wat slijm. Roze, na 1 keer afvegen weg. Vanochtend helemaal niets. En nu vanmiddag bij het plassen ook wat bruinig, rood slijm. Ik heb het gevoel en idee dat dit het begin is van mijn menstruatie, maar begrijp het niet en wordt er gewoon verdrietig van. Want als dit zo is, betekent dit dus dat ik op 5,6 dpo ongesteld ben geworden en dat mijn luteale fase dus heel kort is. Dat betekent niet veel goeds. Ik zou eigenlijk pas volgende week 11 of 12 februari ongesteld moeten worden. Ik heb fertily friend en voer mijn temperatuur in. volgens de ovulatietesten en de app is bevestigd dat ik mijn eisprong op de 29ste heb gehad. Duidelijke temperatuurstijging. Vanochtend was temperatuur ook weer 36,8. Voor de eisprong zit ik tussen de 36,2 en 36,5. Soms wel lager. Nu dus al sinds de 30ste boven de 36,6.

Niet veel soeps: zou het dan geen innestellingsbloeding kunnen zijn?
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde! 28e eisprong gehad, NOD verwacht 12 februari. En vanaf gisteravond wat rozige/bruinige afscheiding bij afvegen. Er zit weinig anders op dan afwachten ben ik bang...

@niet veel soeps. Dan kan dit eventueel ook jou innesteling zijn toch die vind gemiddeld 9 dagen na en 5 dagen voor jou nod plaatst maar dit kan ook eerder of juist later zijn. Hoop dat het niet doorzet en dat het een innesteling is. 
Succes! 

Terug
Bovenaan