Mienma, ik snap dat je er heel zenuwachtig van wordt. Hoe langer het duurt, hoe meer stress en spanning. En toch zal je een manier moeten vinden om het allemaal een plekje te geven en er relaxt mee om te kunnen gaan.
Het is moeilijk, maar probeer uit te zoeken voor jezelf wat jou rust geeft en hoe je het een plekje kunt geven. Wellicht een gesprek met de huisarts en vragen om een onderzoek, omdat jij jezelf er gek mee maakt. Vaak kan de uitslag je rust geven, omdat je dan weet dat alles naar behoren werkt en het afwachten is wanneer het raak is. Of je weet dat je andere stappen moet ondernemen.
Ik begrijp je wel, ik ben een controlfreak en wil alles plannen. Helaas laat een zwangerschap en bevruchting zich niet plannen en moet ik het ook loslaten.
@ Krekeltje, laten we hopen dat het raak is en je niet naar ronde 8 hoeft.
Elena W, een positieve ovulatietest betekent dat je eisprong binnen 24 tot 48 uur volgt. Kan dus heel goed zijn dat je een late eisprong hebt gehad en dat je daarom misselijk was.
Brabandse, een ovulatietest geeft nog geen garantie op een eisprong. Dit is wat ik te horen kreeg van mijn huisarts. Was effe hard om te horen. Ze zei in combinatie met temperaturen kun je daadwerkelijk vaststellen of er een eisprong heeft plaatsgevonden.
En je zit in ronde 2, heb je al een regelmatige cyclus, waarbij je er dus van uit kunt gaan wanneer je eisprong zou moeten zijn, kan zomaar zijn dat je cyclus nog niet regelmatig is en dat je eisprong nog moet komen.