Hey allemaal,
Aan de ene kant is het super leuk om bezig te zijn met proberen zwanger te raken, maar aan de andere kant moet je geduld hebben, is het af en toe frustrerend en vermoeiend tegelijk. Begrijpen jullie mij een beetje?
Omdat ik eigenlijk niet weet hoelang mijn cyclus precies is of zal worden en ik uit alle verhalen begrijp dat dit ook steeds wisselend kan zijn, ben ik deze maand gestart met ovulatietesten. Afgelopen dinsdag de eerste test en dan dagelijks. Net ook weer eentje gedaan en nog steeds negatief. Voor mijn gevoel kon mijn eisprong afgelopen woensdag al geweest zijn, maar net zo goed pas komende woensdag. Vandaar die OV testen. Ik word er wel heeeel ongeduldig van. Omdat ik niet helemaal zeker ben van zo'n test klussen we nu wel om de dag. Het zekere voor het onzekere zeg maar. Dus we klussen voorlopig ook nog wel eventjes door. En ondertussen wil ik alleen maar steeds liever zwanger worden. Net als jullie uiteraard. Maar ja, hoe hard ik het ook roep, sneller zwanger word ik er natuurlijk niet van. Overal zie ik babytjes en dikke buiken en dan denk ik: wil ik ook!! En tuurlijk weet ik dat ik geduld moet hebben en dat wij pas in ronde 3 beland zijn. En tuurlijk weet ik dat er een aantal van jullie al zoveel rondes verder zijn, dus dat ik eigenlijk niet mag klagen. Maar als je eenmaal weet dat je zwanger wilt worden, dan ben je er ook eigenlijk alleen maar mee bezig en denk je aan bijna niets anders meer. Tenminste, dat is bij mij het geval. Ik moet zelfs nog uitkijken dat ik er niet chagerijnig van wordt ...
Zo, ik heb mijn hart weer gelukt. Als ik een positieve OV-test gedaan heb, laat ik het jullie weten. Oja, nog een vraagje: stel ik krijg helemaal geen positieve test, wat is er dan aan de hand? Geen eisprong? En kun je dan trouwens wel gewoon ongesteld worden? In dat geval lijkt mij de stap naar de huisarts geen slecht idee toch? Maar goed, zo ver zijn we nog niet ...
Fijn weekend allemaal, succes met wachten tot je NOD, klussen en wachten tot je vruchtbare dagen.
Liefs Suus