Ha Polleke,
Inderdaad de 2e ronde voor ons tweede kindje. We hebben al een zoontje en zouden het leuk vinden als hij een een broertje of zusje zou krijgen.
Ik ben in augustus gestopt met de pil. Ik heb dus eigenlijk pas één echte 'zonder-pil-cyclus' gehad en die was 27 dagen. Geen idee wat het deze maand gaat worden, maar ik ga even uit van 28 dagen en dan zou ik a.s. vrijdag mijn NOD hebben. Toen ik zwanger was van ons zoontje (na de 2e ronde) had ik eigenlijk niet echt te klagen wat klachten betreft. Ja, ik was moe, een beetje misselijk, had ontiegelijk last van maagzuur, maar verder viel het mij alles mee. En nog voordat ik het zat begon te worden, werd ons ventje geboren (hij was 3 weken te vroeg) dus het einde viel ook best mee. Ik kan mij, zoals ik al vertelde, echt niet meer herinneren of ik toen ik net zwanger was gelijk symptomen had. Volgens mij niet. En daar hou ik mij nu ook even aan vast. Je hoeft tenslotte ook geen symptomen te hebben om wel zwanger te zijn. Zucht, wat duurt het wachten lang ... Ik wil nu eerst vrijdag afwachten en mocht ik dan nog niet ongesteld geworden zijn, dan hoop ik zondag een test te gaan doen. Maar ja, dat is nu nog even koffiedik kijken, want zover is het nog lang niet. Wordt ook niet echt vrolijk van alle in het lijstje. Wat zijn het er veel! Inderdaad, wat jij al schrijft: het krijgen van een kindje is een wonder en heel bijzonder. Sommigen zeggen wel dat ze een kindje NEMEN, maar zo is het nu eenmaal niet. Kijk maar naar alle meiden die heel graag een kindje willen en al heel veel rondes verder zijn. Mijn verstand zegt dan ook wel dat het nog wel eventjes kan gaan duren voordat ik zwanger ben (als ik het uberhaupt weer kan worden tenminste), maar mijn gevoel zegt natuurlijk heel wat anders. Het liefste zou ik nu al zwanger zijn. Want als je er voor gaat, dan wil je het ook het liefst z.s.m. Maar ja, zo makkelijk is het nu eenmaal niet.
Wat vind jij? Wat vinden jullie? Wordt er in jullie omgeving af en toe ook te makkelijk gesproken over een kind NEMEN. En krijgen jullie ook vaak de vraag of je al een kindje (of een tweede etc.) wilt. Praat je er open over of hou je het voor jezelf? Toen ons zoontje net 1 was geworden, kregen we de vraag heel vaak. We antwoorden dan, naar waarheid, dat we daar voorlopig nog niet aan dachten. Op een gegeven moment kregen we de vragen niet meer. Maar de laatste tijd wordt de vraag weer steeds vaker gesteld. Ook soms zonder na te denken. Voor hetzelfde geld zijn wij al maaaaanden aan het proberen en dan kan zo'n vraag heel pijnlijk zijn. Voor ons nu nog niet, maar soms weet ik echt niet hoe ik moet antwoorden. Zo zijn wij aan het verbouwen in huis en dan komt geregeld de opmerking : 'Ja ja, wij snappen hem al!' Terwijl het in eerste instantie niet eens een verbouwing voor ons hopelijk tweede kindje is!
Zo, genoeg gekletst.
Voor iedereen die weer aan de slag mag morgen: werkze en succes met wachten, klussen en ook sterkte als je net ongi geworden bent.
Liefs Suus