Nod juni 2022

<p>Hoihoi,</p><p>Wie kletst er hier gezellig mee ?</p><p>Mijn nod is rond 10 juni. Even een beetje afhankelijk van wanneer ik positief test met mijn ovulatie testen </p><p>Het wisselt bij mij nogal met mijn cyclus.</p><p> </p>
 
Mijn NOD is 12 juni als goed is. Het is pas ronde 2, dus weet nog niet precies hoelang m'n cyclus is. Ik gebruik ovuluatie testen om mijn eisprong te vinden en vanaf daar rekenen ik dan. Heel spannend allemaal! 
 
Hey, 
Ik heb op 8 juni mijn NOD. Het is ook onze 2de ronde. Het is allemaal zeer spannend. Ik voel mijn eisprong. Ik gebruik een app zodat ik alles een beetje kan bijhouden. Maar de app zit constant verkeerd met het berekenen van de eisprong. Ook het internet zit fout. Ik heb meestal mijn eisprong op dag 15 na mijn menstruatie. Soms dag 13 of dag 14. Deze maand zou die 27 mei springen. Maar ik heb de sprong gevoeld op 23 en deels 24 mei. Dus op dag 15. Maar het is wel leuk om alles bij te houden. Verder temperatuur ik voor het eerst deze maand. Ik ben benieuwd hoe dit verloopt allemaal. Heel spannend he ? 
 
Een app berekent je eisprong obv eerder ingevuld gegevens en gemiddelden. Het houdt echter geen rekening met maandelijkse variatie en andere invloeden. Als je echt zeker wil zijn dan kun je beter ovulatietesten gebruiken, of inderdaad afgaan op wat je voelt als je iets voelt (lang niet alle vrouwen voelen iets). Een app is slechts een handig hulpmiddel om enige richting te geven en kan best accuraat zijn als je een hele regelmatige cyclus hebt, maar je kan er nooit blind op vertrouwen
 
Nee, dat is waar. Maar je kan er leuk je temperatuur in bijhouden eventuele symptomen en dergelijke. Alleen was ik verschoten van mijn basale temperatuur. Deze is tijdens mijn menstruatie rond 34,4. Ik dacht dat ik hoger zat. 22 mei was deze 35,7. Dag van de eisprong 35,3. Wel is het zo dat mijn temperatuur niet dadelijk steeg na de eisprong dit was pas 3 dagen later. Sinds vandaag zit ik op 36,2. Het is een voordeel om je eisprong te voelen. Maar geeft geen garantie dat zwangerschap onmiddellijk lukt. Want dit is ronde 2 voor ons. Maar als ik voel wanneer de eisprong is dan weet ik ook dadelijk in welke cyclus ik zit. Deze maand is het een cyclus van 29 dagen. Vorige maand zat ik op 31 dagen en die maand ervoor op 30 dagen. Ik wissel tussen 29 en 31 dagen. Eisprong voelen is vaak ook een pijnlijke bedoening.. Ik voel deze al sinds mijn puberteit. Maar soms is de eisprong serieus heftig. Lage buikpijn en elke maand is het een andere eierstok. Vorige maand was dit rechts. En deze maand links. En het moment nadat het eitje gesprongen is, is de pijn ook een pak minder. Ik voel het de dag ervoor dan is de pijn het ergste. En de dag erna of pak 16u erna ongeveer voel ik de pijn minderen. Maar ik kan niet op voorhand zeggen in welke cyclus ik zit. Enkel op basis van op welke dag ik mijn eisprong heb. Dan kan ik dit wel zien. Maar ik heb geen vast patroon. Elke maand is mijn cyclus anders.
 
Ik ben vandaag de hele dag misselijk geweest tot deze avond. Dat kan toch niet dat je nu al misselijk kan worden? Het eitje moet nog innestellen! Ik zit op 4 dagen na de eisprong. En dan is er normaal nog geen hcg hormoon. Heel raar. En in de auto werd ik aan het stuur echt precies auto ziek.. Ik snap soms niks van mijn lichaam... Deze avond heb ik wel weer lage buikpijn en lage rugpijn. Dit had ik vorige maand ook en alsnog mijn menstruatie gehad 11 dagen later. Dus ik probeer deze maand niet te hard van stapel te lopen. Dus binnenkort kunnen we allemaal gaan testen. Ik ben zo benieuwd naar jullie resultaat. Ik hoop dat jullie allen zwanger mogen zijn! Ik wens jullie alvast super veel geluk toe!
 
Hoii hoii,
Ik wil wel gezellig mee kletsen. Mijn NOD is op 6 juni.
Deze maand is een rare maand, 23 mei om 13.00 uur een positieve ovulatie test en op 24 mei nog positiever. Deze was helemaal paars.
23 en 24 mei het gezellig gemaakt, gisterenavond de 27ste ruim 1 uur flinke krampen links in mijn onderbuik, voelde als een menstruatie.
Nu vraag ik mij af, zou dat mijn eisprong zijn geweest...? zou wel erg laat zijn na een positieve test en dan nog de vraag... zijn de zwemmers nog wel actief na die aantal dagen? We wachten af tot 6 juni
 
Terug
Bovenaan