NOD LIJST DECEMBER

Hoi Sylvia

Zoals als je al in mijn naam kan lezen ben ik mama in Noorwegen. Ik woon echt in Noorwegen en daar komt sinterklaas niet. Hier komt de kerstman. Ik heb een dochtertje van 3,5 jaar en een zoontje van 1,5 jaar. We zijn hier lid van een nederlandse vereniging waar we vorig jaar sinterklaas vierde. Volgende week wordt het weer gevierd. Vorig jaar snapte ze er niet veel van, ze was bang voor sinterklaas maar niet voor zwarte piet. Met kerst krijgen we een tv schotel en kunnen dan eindelijk nederlandse tv kijken, zodat mijn kids ook nederlands leren. Ik praat wel nederlands met ze en ze verstaan het goed, maar praten het weinig.
Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik een gekke menstuatie. Ik bloed 3-4 dagen en denk dan dat ik klaar ben, dan komt er een hele donker bruine uitvloed, lijkt wel op opgedroogt bloed, dit duurt een paar dagen. Ben dus ruim een week 'ongesteld' Dus we zijn nog niet echt begonnen met klussen. Bij mijn eerste stopte ik eind juli met de pil en had 21 sept een positieve test. Bij de tweede stopte ik eind mei en had een positieve test 21 aug. dus best snel. Eisprong heb ik nooit echt gevoel, ook niet cht opgelet. En heb ook nooit temperatuur in de gate gehouden.Ik kan nog 3 weken klussen voor we wat weten. Met kerst komen mijn ouders hier heen, ik hoop echt dat ik dan zwanger ben, dan kan ik het voor de eerste keer persoonlijk vertellen, niet over de telefoon

En heb je nog wat in je schoen gekregen???

Hoi Mama in Noorwegen,

Leuke leeftijd hebben je kinderen ! Hoop dat het snel lukt om jullie gezinnetje uit te breiden. Zou inderdaad leuk zijn als je het met kerst persoonlijk kunt vertellen !
Ik heb inmiddels mijn LHpiek achter me liggen: we hebben toch maar even extra geklust en gaan nu weer verder om de dag tot december: poeh !
Ik ben sinds het stoppen met de pil niet veel ongesteld en daar maak ik me wel eens druk om. Twee maanden geleden had ik gelukkig al wat meer bloedverlies en de afgelopen keer ook weer een beetje meer: een hele dag ( waauw). Verder had ik de andere dag min bloedverlies en twee dagen bruine afscheiding.
De eerste 4 maanden heb ik veel klachten gehad die me steeds weer hoop gaven op een zwangerschap. Nu heb ik nog geen klachten gehad: net een a twee dagen een raar gevoel in mijn buik en ik meen een steekje te hebben gevoeld. Kan zijn dat ik heb moeten ontpillen en dat dat nu over is; ik hoop het !
Het lange wachten is weer begonnen: vreselijk is dat he, die onzekerheid.
Dit forum is dan een uitkomst: dan kan wat verhalen lezen en ben ik even afgeleid.
We hopen echt dat het deze keer lukt, vooral omdat we nu heel veel klussen. Indien het negatief is zijn we vast en zeker heel erg teleurgesteld, verdrietig en bang. Maar ja, tot die tijd houden we moed. Wie weet heeft de Sint ons iets gebracht wat we nog niet weten !?

Heel veel groetjes daar in Noorwegen en uiteraard aan alle andere op dit forum.

Liefs, Silvia

quote: mamaron reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2007 13:41:24'));

Hier weer een keertje;

1: Ing4 4e ronde
      Lisalot 2e ronde
      Jo 3e ronde
      Johanna, 27 jaar 3e ronde, 1e kindje
      wonderenbestaan, ronde 11, 1ste ronde na MK
      Silvia: 5de ronde, eerste kindje
2:
3: Wietske, 37 jaar, 5e ronde 1e kindje, cyclus 28 dagen
      Tine, 31 jaar, 2e ronde 1e kindje, cyclus 28 dagen
4: Hunnybun, 29 jaar, 3e ronde, 1e kindje, cyclus denk 33 dagen
5:
6: Ellie, 26 jaar, 2e ronde, 1e kindje, cyclus 27 dagen
7:
8:
9: Filiz, 27 jaar, 3e ronde, 2e kindje, cyclus 29 dagen
10:
11:
12: Gwen, 37 jaar, 6e ronde, 2e kindje,cyclus 28 dagen
13: Mama in noorwegen, 28 jaar, 2e ronde, 3e kindje, cyclus 32 dagen
14: Carina, 29 jaar 3de ronde na miskraam (in totaal 8ste ronde) 1e kindje,
            cyclus 30  dagen
15: Brenda, 39 jaar, 7de ronde, 2de kindje, cyclus 29 dagen.
16:
17:
18:
19:
20: Lucia, 32 jaar, 3e ronde, 1e kindje, cyclus 37 dagen
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:

He Sylvia,

Heel erg herkenbaar. De eerste 6 keer was ik ook maar een dag ongesteld. Langzaam werd dat meer. De laatste keer was ik zowaar vijf dagen ongesteld. Nou dat heb ik de laatste 15 jaar (sinds de pil) niet meer mee gemaakt. Ik heb op dit forum en op diverse andere plaatsen dat het niet uitmaakt als je maar kort ongesteld bent. Dus ik zou me daar niet te veel zorgen om maken.
Zelf heb ik giste mij ei gehad. En sinds vandaag continu een weeig (menstruatie achtige) pijn onder in de buik. Maar we zien het wel. 3 dec is mijn NOD.
Hoop dat we tot die tijd ongestoord berichten kunnen plaatsen op het forum. Het wachten de komende twee weken testen mijn geduld al genoeg......

Duimen maar weer.

Gr,
Tine

Hoi Tine & de rest,

Vervelend he met het forum !?
Heel erg bedankt voor je geruststellende reactie ! Nu maak ik me daarover al minder zorgen. Ik heb afgelopen vrijdag een positieve ovulatietest gehad, dus ergens van het weekend zal ik wel mijn eisprong hebben gehad: zaterdag en zondag had ik wel meer cervix, dus zal dan wel ergens zijn geweest. Waar weet jij zo zeker van dat je een eisprong hebt gehad ? Merk je dat ?
Normaal heb ik meteen na mijn piek een week lang menstruatie achtige buikpijn en andere klachten: heel vervelend. Nu heb ik die nauwelijks meer. Vandaag ben ik een wit slijmpropje verloren welke ik normaal pas 3 dagen voor mijn menstruatie verlies. Vreemd: zal wel zijn dat ik nu ontpilt ben en mijn cyclus nu anders is. Weet jij of iemand anders wat dat is, dat slijmpropje ?

Heel veel succes allemaal en ik hoop dat het forum snel weer normaal doet.

Groetjes, Silvia

Hoi Silvia,

Ik heb even gekeken op het net naar het witte propje waar je het over hebt. Zelf heb ik dit niet maar op de site zwangerschapspagina.nl staat (geschreven door een verloskundige)  dat je dit gewoon als afscheiding kan beschouwen.

Ik weet helemaal niet of ik mijn ei echt voel. Alleen heb ik, sinds ik er op let, vanaf de berekende ei-sprong dag die menstruatie achtige pijn onder in de buik. Dat is gister begonnen en dat duurde de vorige keren tot dat ik ongi werd. Het is allemaal gissen!!!

Ik ga weer verder het net afstruinen op antwoorden. Ja ik weet het hoe maak je jezelf gek. Maar ik kan het niet laten. Nooit verwacht dat ik dit zou doen, maar goed. Mocht ik nog wat tegen komen over de witte slijm prop dan zal ik dat hier melden.

Veel succes met klussen en wachten. (Was het maar vast december.....)

Liefs,
Tine

Hallo,
Op één of andere manier ben ik van de lijst verdwenen, bij deze nog een keer.

Hier weer een keertje;

Lisalot 2e ronde
      Jo 3e ronde
2:
    Hanneke, 25 jaar, 2e ronde, 1e kindje, cyclus 30 dagen (denk ik)
5:
7:
8:
10:
11:
            cyclus 30  dagen
16:
17:
18:
19:
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:

NOD LIJST DECEMBER!!

Lisalot 2e ronde
      Jo 3e ronde
2:
    Hanneke, 25 jaar, 2e ronde, 1e kindje, cyclus 30 dagen (denk ik)
5:
7:
8:
10:
11:
            cyclus 30  dagen
16:
17:
18:
19:
20: Joyce, 28 jaar, 4e ronde, 1e kindje, Dit is dag 30
21:
22:
23:
24:
25:
26: