NOD Maart 2019

Ik moet me ook weer aansluiten :(
Heb het een beetje gehad, we gaan nu ronde 8 in en geef de hoop een beetje op. Waarom lukt het nou niet? Ik ben in juli gestopt met de pil, sinds september heb ik een regelmatige cyclus van 29 dagen, mijn man en ik maken het om de dag gezellig met elkaar, sinds januari gebruik ik ovulatie testen en heb ik iedere 15e dag mijn eisprong gevonden. Hebben jullie tips dat het beter kan gaan? Zou ik al naar de huisarts kunnen, wat kan zij dan doen? 

taartjuh. Ben je toch ongie geworden vandaag? Dacht dat je morgen of overmorgen zou testen met ochtendurine . Jij hebt toch in Nod februari gereageerd vandaag ?

Ja klopt, ik had gereageerd, daarna ben ik gaan koken en ging na het eten naar de wc en was toen ongesteld geworden :(. Was van plan om donderdag te testen maar dat is dus niet meer nodig  

Taartjuuuhh het is blijkbaar heel normaal dat het bij een eerste kindje wat langer kan duren, heb ik begrepen. Gemiddeld 6 maanden tot een jaar. Als je je zorgen maakt kan een bezoekje aan de HA geen kwaad denk ik. Wat hij/zij kan doen geen idee. Je ovuleert en lijkt een normale lengte van de luteale fase te hebben (14 dagen). Misschien kan het alleen al fijn zijn om je zorgen en gevoelens eens met een medicus te bespreken? Wie weet heeft hij/zij nog tips of middeltjes.
Ik nader mijn eisprong denk ik, de lijn wordt al donkerder. Mijn vorige luteale fase leek erg kort te zijn als ik de app mag geloven. Daarom gebruik ik deze maand voor het eerst ovulatietesten, zodat ik de app kan controleren. Als het na mijn ovulatie weer 9 dagen duurt voordat ik ongesteld wordt, maak ik de dag erop gelijk een afspraak met de HA. Ook omdat ik inmiddels wat gestresst raak. 

Balen, Taartjuuuh! Helaas kan het inderdaad langer duren. Ik denk dat genoeg dames hier ervaring hebben. 
Mijn ervaring is dat je het op een bepaald moment meer los gaat laten. 
Mijn menstruatie is nog steeds niet echt doorgebroken, maar ik ben nu niet zo gespannen als de eerste maanden. Ik vind het vooral vreemd, maar ik zie het wel. 
Ik ben wel nog steeds benieuwd of meer dames dit hebben meegemaakt. 

Dag allemaal,
ik vind dit heel spannend, want ik heb nog nooit op een forum gezeten. Toch nu wel, want ik moet ergens lekker kunnen dromen en kletsen. Hierbij meld ik me dus ook aan:
NOD 1 mrt: Bbtje- – 24 jaar, 1e kindje – ronde 6
NOD 1 mrt: Wolffje – 42 jaar, 2de kindje – ronde 2
NOD 1 mrt: Livv – 28 jaar, 1e kindje- Ronde 1
NOD 2 mrt: Lisza – 24 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 2 mrt: lcmbertens – 36jaar – 3e kindje (4e zwangerschap) – ronde 4
NOD 2 mrt: Melllie – 31 jaar – eerste kindje – ronde 1
NOD 3 mrt: Veerveer – 26 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 3 mrt: Loethe – 30 jaar – 1e kindje – ronde 7
NOD 5 mrt: LauravdWH – 29 jaar – 1e kindje – ronde 5
NOD 5 mrt: Lizzieh – 22 jaar – 2e zwangerschap,1e kindje – ronde 1
NOD 5 mrt: Ramboo – 26 jaar – 1e kindje – ronde 3
NOD 6 mrt: Niet veel soeps – 39 jaar – 2e kindje – ronde 4
NOD 6 mrt: gebruiker10058606 – 24 jaar – ronde 13 – 2de zwangerschap, 1ste kindje – medisch
NOD 7 mrt: Kabouter – 32 jaar – 1e kindje – ronde 7
NOD 7 mrt: Duimelijntjee – 25 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 8 mrt: MevrouwtjeTheelepel – 28jaar – 2e kindje – ronde 1
NOD 8 mrt: Facha – 30 jaar – 3e kindje – ronde 2
NOD 8 mrt: beebjenrtwee- 31 jaar- 2de kindje – ronde 2
NOD 9 mrt: Krekeltje – 29jaar – 1 kindje – ronde 8
NOD 10 mrt: Mandareintje – 30 jaar – 1e kindje – ronde 8
NOD 10 mrt: Poppenmoeder – 25 jaar – 2e kindje – ronde 2
NOD 10 mrt: Molly – 27 jaar – 1e kindje – ronde 3
NOD 11 mrt: Maiti – 31 jaar – 1e kindje – ronde 6
NOD 11 mrt: Bo-Belle – 31 jaar – 1e kindje – ronde 15
NOD 11 mrt: Chantal – 28 jaar-1e kindje- ronde 1
NOD 12 mrt: Now – 31 jaar – 1e kindje – ronde 1 NOD 12 mrt: Hopsasaa– 30 jaar – 1e kindje – ronde 4
NOD 12 mrt: Angii – 25 jaar – 2e kindje – ronde 1 (nr6 voor de miskraam meegeteld)
NOD 13 mrt: Creating resonance – 29 jaar – 1e kindje – ronde 3
NOD 13 mrt: mamasannepanne – 26 jaar – 2e kindje – ronde 1
NOD 14 mrt: Femstra – 28 jaar – 1e kindje – ronde 3
NOD 14 mrt: Moontje- 26 jaar – 1e kindje – 1e ronde
NOD 14 mrt: Lapjesendraadjes – 36 jaar – 1e kindje – ronde 5
NOD 16 mrt: Gebruiker10082248 – 26 jaar – 1e kindje – ronde 1
NOD 16 mrt: BenB – 31 jaar – 3e kindje – ronde 2
NOD 17 mrt MandarijntjeX – 32 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 17 mrt – Sinneskyn – 26 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 18 mrt: Blijeitje – 35 jaar – 2e kindje – ronde 1
NOD 18 mrt: Sofiratje – 24 jaar – 2e Kindje- ronde 2
NOD 18 mrt: LotjeLotje – 30 jaar – 1e kindje – ronde 1
NOD 19 mrt: Zeeuws-meisje – 26 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 20 maart: Tulpje – 34 jaar – 1e kindje – ronde 7
NOD 21 mrt: Anian - 27 jaar - 1e kindje - 1e ronde 
NOD 22 mrt: Kimmiea – 29 jaar – 1e kindje – ronde 4
NOD 22 mrt: Taaraa- 28 jaar- 1ste kindje – ronde 7 
NOD 24 mrt: BabyAD – 22 jaar – 1e kindje – ronde 9
NOD 25 mrt: GebruikerSeen – 25 jaar – 1e kindje – ronde 6 
NOD 25 mrt: Sharonnnn – 24 jaar – 1e kindje – ronde 2
NOD 29 mrt: NWJ – 24 jaar- 1e kindje e kindje – ronde 2 

Taartjuh: ik herken je verhaal, wij zijn ook sinds juli bezig, ronde 8 nu dus. Vroeg me ook heel erg af waarom het maar niet wil lukken en heb verder een goede cyclus met eisprong en regelmatig. Geen reden tot ongerustheid dus. Je bent dus zeker niet alleen hier in. Ik weet hoe onzeker het maakt.. die positieve test lijkt zo ver weg. Ik hoor idd vaker dat het voor een eerste lang kan duren... ik ben vorige maand wel naar de huisarts gegaan en ze heeft me doorgestuurd zodat de gyn wat testjes kan doen die me geruststellen. Werkt wel om eerlijk te zijn, dus even langs je huisarts gaan kan sowieso geen kwaad. Ik merk aan mezelf dat ik het deze ronde beter los kan laten, wat mttm ook zegt.
Ik had bij mezelf trouwens altijd het idee dat het sperma niet op de goede plek komt, er kwam altijd snel weer veel uit. Heb ook een gekantelde baarmoeder dus mijn baarmoedermond zit ook tegen mijn vaginawand aan zeg maar, had zelf altijd het gevoel dat er dan niks in ging. De gyn zegt overigens dat dit geen probleem is om zwanger te worden dus dit is mijn eigen invulling. Ik heb bij de apotheek dunne lange spuitjes gehaald waarmee ik heb geprobeerd om het sperma een beetje op te zuigen wat voorin zit en dat meer in de baarmoedermond te spuiten. Misschien een beetje gek om zo te vertellen maar nu weet ik wel zeker dat het er echt in is gegaan, zeg maar. Eigen experimentje dus. Mijn vriend en ik hebben ons wel helemaal suf gelachen hiermee in ieder geval. Wie weet heeft het geholpen.

Terug
Bovenaan