Wat vervelend die spotting! Is dat dan bruin of rood of wat versta je er onder? Ik heb zelf ook lang last gehad daarvan maar sinds ik vorige maand ben gestart met de femme supplementen van vitakruid afgelopen cyclus geen last van gehad voor het eerst sinds 1 jaar ofzo. Wel last van krampen vooral die dagen voor dat je menstruatie door breekt maar dat had ik altijd al wel geloof ik. Heb je al weleens naar tarwekiemolie en teunisbloemolie gekeken? Ken ook wel mensen die daar goede ervaringen mee hebben.
Toevallig sinds deze cyclus begonnen met 1600 mg Vitex Agnus Castus, supplement van Holland & Barrett. Is inderdaad bedoeld om hormoonlevels in balans te brengen en kan ook gunstig zijn bij een korte luteale fase.
Wat betreft die spotting. Het begint eigenlijk altijd met roze afscheiding en enkele drupjes helderrood bloed op dag 8 na mijn ovu. En dat blijft dan 4-5 dagen zo met soms een dag ertussen dat er helemaal niks te zien is.
Daarna breekt pas mijn echte menstruatie door, 2 dagen licht, dan 1,5 dag zwaar tot heel zwaar (supertampon in minder dan 2u vol enzo) en dan nog 2-3 dagen normaal/licht.
Deze cyclus met Vitex begon de spotting wel pas op dag 10 na ovu. Dus daar merk ik een verschuiving. Gisteren dacht ik: nu breekt het door, maar dat stopte weer. Vandaag weer spotting.
Met dit gedoe vind ik het echt lastig om nou te bepalen wanneer het echt begint aangezien het ene overloopt in het andere.
Ook had ik deze maand met Vitex echt veel meer krampen en ongelooflijk heftig zere borsten (waardoor ik al aan zwangerschap begon te denken). Ook mentaal minder stabiel. Terwijl het juist bij pms klachten wordt aangeraden..
Tarwekiemolie heb ik gekocht en doe ik soms door mijn ontbijt, maar ben ik niet zo trouw mee.
Verder foliumzuur multi vit zwanger van Kruidvat en elke avond 1000 mg vitamine C (schijnt progesteron goed te ondersteunen)
Ik heb dus al een kindje van november 2020. Zij was een cadeautje dus hoe het toen is gegaan heb ik minder bewust meegemaakt. Het enige dat ik weet is dat ik toen ruim 10 dagen later dan gepland had geovuleerd en dus een extreem lange folliculaire fase heb gehad.
Ik gebruik sinds 2012 geen hormonale anticonceptie meer.