NOD op moederdag (13 mei).... nog meer meiden???

Hoi Sanneke,

Is geen domme vraag hoor. Ik had er tot vorige week ook nog nooit van gehoord. Ik was op zoek naar een ovulatietest en kwam deze tegen. Ik heb er namelijk niet zo’n zin in om steeds weer strips bij te moeten kopen en vind ze ook best duur. Vandaar de MaybeBaby. Deze kwam ik tegen op de PreMomShop site van babybrabbel.org. Hij kost € 25 euro en is ongelimiteerd te gebruiken. Het is een kleine microscoop min of meer even groot als een lippenstift.

Hier een stukje van de site: “De methode van de speekseltest is er op gebaseerd dat het oestrogeenniveau sterk stijgt tijdens de cyclus en tijdens de ovulatie op zijn sterkste punt is. Hierna zakt het gehalte weer. Dit alles lijdt tot een hoge concentratie van sodium zout, welke de varen structuren geeft. Het beeld is eigenlijk een soort kristalliseren van het sodium zout. De varenstructuur begint een dag of 3-4 voor de ovulatie tot 2-3 dagen na de ovulatie. Op de dag van de ovulatie is de structuur het duidelijks door het hoge oestrogeen gehalte.”

Of je er een wil kopen, moet je zelf bekijken aan de hand van de info op de site. De een vindt het niks en bij de ander werkt het prima en zijn ze super snel zwanger. Ik word niet veel wijzer door het bijhouden van mijn temp en cervixslijm dus ga ik dit proberen. (Ik had deze maand 2 pieken 6 dagen uit elkaar en volgens mijn cs was ik 1,5 week lang vruchtbaar) Ik ga er volgend weekend denk ik mee beginnen. Alvast een beetje kijken hoe het precies werkt etc.

Groetjes,

Sara

ja onze trouwdag was echt super, heel mooi weer de hele dag. ben heel erg nieuwsgierig naar alle foto;s en de film die gemaakt is. als het goed is krijgen we die volgende week

we zijn naar kreta op huwelijksreis geweest en daar was het ook echt helemaal fantastisch. we hadden een heel mooi hotel in elounda een echte aanrader.

Hallo,

Mijn vriend/man en ik zijn ook bezig met zwanger worden. Dit is onze eerste periode. Ik vind het heel erg spannend. Ik kan bijna niet wachten tot 9 mei. Want als ik dan nog niet ongesteld ben dan ben ik 1 dag overtijd.

Waarschijnlijk hebben jullie dit ook. Ik vind het jammer dan je niet eerder kunt testen voordat je ongesteld moet worden of je zwanger bent. Du helaas moet ik nog een aantal dagen geduld hebben. (erg moeilijk)

Laten jullie even weten of het deze maand is gelukt of niet??

Groetjes Ria

Hoi Ria,

Gezellig, kunnen we elkaar allemaal op de hoogte houden hé?

Sara, ik ga inderdaad eens op de site kijken. Van het cervixslijm word ik inderdaad ook niet veel wijzer. Ik kan niet zeggen dat ik echt dagen heb dat het veel meer is. En de gewone ovulatietesten vind ik inderdaad ook erg duur.

Zo, ik ga met mijn man gezellig op stap met vrienden. Dochterlief is lekker bij opa en oma. Maar dat vindt ze helemaaaaaaal niet erg, haha.

groetjes Sanneke

Hoi meiden,

Mijn NOD is ook op moederdag.
Zou inderdaad een heel leuk moederdag kadootje zijn.

Ik heb al een dochtertje van bijna 3. We waren eigenlijk van plan om het bij eentje te laten, maar het ging toch weer kriebelen bij mij.
Mijn man had wat minder kriebels, die vindt het eigenlijk wel prima zo met eentje. Lekker makkelijk. Maar, wat ik niet had gedacht is toch gebeurd. We gaan voor een tweede.

Maar ik ben inmiddels 36 en heb tijdens mijn eerste zwangerschap een buikoperatie gehad (had een cyste). Ik heb ook nog maar 1 eierstok (andere is bij die operatie verwijderd, cyste zat op eierstok). Dus mijn kansen zijn misschien wat verkleind.

Bij de eerste was het meteen raak. Dit is onze eerste ronde. Zal best een teleurstelling zijn als ik niet zwanger ben. De vorige keer voelde ik het een week na mijn eisprong al. Nu voel ik niets, dus het zal wel niet. Maar we houden hoop!!!

Veel succes.
Ik hoop met jullie mee op een positieve test.

Groetjes

Hoi hoi!

Ja, ik ook...ik vind het ook wel een hele speciale gedachte als je   op moederdag zou ontdekken dat je zwanger bent.
Durf het niet te hard te hopen maar heb al een poosje erg gevoelige borsten. ( heb bijna constant stijve tepels ??!!).
Dit heb ik echter een paar rondes geleden ook gehad en toen was er dus niets aan de hand. Maar niet te veel op hopen dus, al maakt dat het wel extra spannend.
Voor de meiden die mij nog niet kennen: Ik ben Lieke, 28 jaar en zit in de vijfde ronde voor m ´n eerste kindje.
Leuk om er zo met jullie naar toe te leven!
groetjes, Lieke.

Hallo,

Ik verwacht 14 of 15 mei mijn NOD (cyclus 27/28 dagen). Ik ben nieuw hier op het forum en dit is  mijn (  en mijn vriend's) eerste ronde. Ik weet dat de kans dat het bij de eerste poging al raak is, niet zo groot is, maar toch denk ik bij elk "pijntje"  en bij elke verandering in mijn humeur, dat dit misschien wel het begin van zwanger zijn is. Hadden/hebben jullie dat ook tijdens de eerste ronde?

Hoi Grietje,

Ja, ik ben nu ook overal op aan het letten.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik een week na mijn eisprong zo'n pijn aan mijn borsten dat ik 's-morgens meteen een BH aan moest trekken anders verging ik van de pijn. Dat heb ik nu niet, dus ik ben bang dat het dit keer niet gelukt is.
Ach, het is ook pas de eerste ronde. Maar omdat het bij de eerste ook meteen raak was, hoop je dat nu natuurlijk ook.

Ik heb een dag voor mijn eisprong een echo gehad. Ik krijg jaarlijks een echo om te kijken of alles nog OK is met mijn enig overgebleven eierstok. Alles was OK en er zat een eitje klaar om te springen. De gynaecoloog zei dat we nu moesten vrijen als we zwanger wilden worden. Dat hebben we dus ook gedaan 's-avonds. Dus nu heb ik extra hoop. We weten nu zeker dat de timing goed was. Dus dan valt het extra tegen als het niet zo is.

Nog een weekje geduld en dan weten we meer.

Jullie ook allemaal veel succes en veel geduld deze week!

Groetjes,
LasVegas36

Terug
Bovenaan