nog maar 6 weken zwanger, maar BUIKPIJN

Hoi allemaal,
Ik ben nu pas 6 weken zwanger. Door de dag heen heb ik steeds een rommelige buik, maar ook  af en toe ook wel pijnlijke steken. Ik wil weten of er ook andere mensen zijn die hier last van hebben.

Ik kan niet goed beoordelen of het nou krampen van mijn baarmoeder zijn, of dat het meer om darmkrampen gaat. Het is wel een beetje te vergelijken met de krampen die je kan hebben op de dag (voor)dat je ongesteld moet worden.

Ik wil heel erg graag reacties ontvangen. Ik ben  misschien overbezorgd, omdat dit mijn 1e zwangerschap is en ik hier dus geen ervaring mee heb.
 
Hoi,

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger en heb ook af en toe krampen, maar bij mij zijn het vooral mijn darmen.
Moet nl ook vaak naar de wc vlak nadat ik last van kramp heb gehad.
In eerste instantie dachten ze bij mij aan een bbz omdat ik hele heftige krampen had in mijn onderbuik, maar gelukkig bleek alles goed te zijn.
Ik wil je niet ongerust maken hoor, volgens mij zijn er meer vrouwen die last hebben van hun buik.
Anders moet je gewoon je HA bellen en het uitleggen.
Ze kunnen bij 6 weken nl in het ziekenhuis met een echo zien of alles goed zit.
Succes !!!

Groetjes, Cora
 
Cora,
Bedankt  voor je reactie.

Ik kan de pijn zelf ook niet echt plaatsen. Maar als ik ongesteld moet worden heb ik altijd een vergelijkbare pijn. Maar dat gaat meestal ook wel gepaard met mijn darmen. Dus als ik ongesteld moet worden krijg ik meestal ook darmkramp en moet ik naar het toilet. Vandaar dat het een beetje dubbel is.

Gister heb ik gebeld naar de verloskundige om een afspraak te maken. Misschien kan ik hun ook nog een keertje bellen om het te vragen.

Ik hoop dat ik nog een paar reacties krijg, zodat ik een beetje beter beeld krijg.
Alvast bedankt.


ps. Als alles goed gaat ben ik  22 januari uitgerekend.

 
He ik had dit ook.Ik ben inmiddels bijna 24 wk zwanger van de tweede.Het gerommel zijn je darmen die op moeten schuiven.In de eerste weken groeit je baarmoeder heel hard zodat alles een beetje verschuift.Die steken zijn je baarmoeder die uitrekt door het groeien.Ik heb hiervoor heel vaak de vk gebeld uit ongerustheid.Ik heb zelf al 3 miskramen achter de rug en was dus heel bang voor nog 1.Maar gelukkig je lichaam is gewoon hard aan het werk om plaats te maken voor je baby.Als je het echt niet vertrouwd zou ik wel bellen maar uit eigen ervaring weet ik dat het vast goed zit zolang je geen bloed verliest.Succes Dames



 
He aanstaande mama..

Dit probleem had ik ook ben nu inmiddels 11wk en 2 dagen zwanger en is nu pas aan het minderen wel af en toe nog steken maar niet meer zo heeel erg als eerst ..maak je niet zoveel zorgen want het hoort erbij..
Mij werd verteld dat zwanger zijn leuk was maar heb daar tot nu toe niets van gemerkt..

Don't worry komt allemaal goed..!
 
Hoi, ik heb daar in het begin van mijn zwangerschap ook erg last van gehad. Ik was op dat soort momenten ook heel bang dat het fout zou gaan. Enorme krampen, echt niet leuk gewoon. Een warme kruik hielp dan wel goed.
Ik ben nu 21 weken zwanger en geniet nu met volle teugen. En ik vond zwanger zijn de 1e 3  maanden ook niet leuk!!!!!!

liefs Suus
 
Hoi januari,
ik herken precies wat je schrijft.
ik had dat rond die periode ook en nu nog wel eens.
heb me echt druk gemaakt toen.
maar ik heb mijn echo gehad en alles was goed.
die zeurende pijn is niet echt leuk en die heb ik nu nog wel eens maar niet meer zo vaak,
dus het word met de tijd wel minder.
ik heb al een kleine maar daar had ik het niet zo heftig van.
dus dat maakt niet uit dat het je eerste kindje is zie je wel
ik maakte me ook druk
gr lisette 10 weken zwanger
 
Terug
Bovenaan