Nog meer jonge moeders hier???

Hoi meiden,

Ik ben isa, 20 jaar en zwanger van ons eerste kindje! Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben! Ik heb er bewust voor gekozen om jong moeder te worden! Mijn vriend is wel 12 jaar ouder als mij. Ik vraag af hoe jullie omgeving hierop heeft gereageerd toen jullie vertelde dat jullie zwanger waren? Ik hoor wel van jullie! Liefs isa.
 
Hoi Isa,

Ik ben zelf 22 jaar en ben ook zwanger van ons eerste kindje. Ik ben dus wel iets ouder dan jou, maar dat scheelt niet veel!!! Ook wij hebben bewust jong voor een kindje gekozen. Ik ben er heel erg blij mee!!!
Mijn omgeving heeft nog niet echt gereageerd, want ik heb het nog niet tegen iedereen verteld! Alleen mijn ouders en zus weten het. Zaterdag ga ik het aan mijn schoonouders vertellen! Het is hun eerste kleinkidje! Ze zullen het vast geweldig vinden!
Geniet er lekker van!

Groetjes.
 
Hoi Isa,

Daar ben ik weer (ik reageerde net ook al op een stukje van je). Ik vond het geweldig om een jonge moeder te zijn. Ik kreeg de oudste op mijn 22e en de jongste op mijn (net) 25e. Ik vond het zelf geweldig en mijn (inmiddels ex-)man ook. Onze ouders reageerden toen ook positief. Maar in de omgeving heel wisselende reacties, varierend van " wat leuk, ik vind het echt bij jullie passen" tot (echt waar!) "was het wel gepland?". Nou ja zeg!! Wij hebben er in elk geval van genoten. Bij jullie scheelt het dat je vriend al wat ouder is denk ik. En wat dan nog, jullie voelen zelf het beste aan wanneer je eraan toe bent. Lekker genieten hoor.

Ik ben in april getrouwd met mijn grote liefde. Samen krijgen we nu een kindje (1 september uitgerekend) We zijn er ontzettend blij mee, het voelt voor mij ook heel speciaal nu (ben inmiddels 32 jaar). Ik kan wel zeggen dat ik de vorige zwangerschappen een stuk minder zwaar vond dan deze (of dat aan de leeftijd ligt??). Mijn meiden zijn bijna 8 en 10 jaar en ze vinden het ook geweldig. De buitenwereld reageert nu ook weer heel verschillend, van "wat leuk voor jullie" (voor mijn man is het zijn eerste) tot "waar begin je aan nu de meiden al zo groot zijn". Zo zie je maar weer, het is niet gauw goed!!!!
Nogmaals, het gaat erom waar je jezelf goed bij voelt, wat een ander ook zegt.

Ik hoop voor je dat je leuke reacties krijgt. Ga je het al snel vertellen?

Groetjes, Hille
 
Hoi Isa,

Ook ik heb er bewust voor gekozen om jong moeder te worden. Zelf ben ik 22 jaar, mijn man is 30 jaar. We hebben nu een zoontje van bijna 14 maanden en ik ben 6 maanden zwanger van mijn tweede.

De meeste mensen uit mijn omgeving reageerden wel positief op mijn zwangerschap (ook de eerste keer). Later kreeg ik af en toe wel eens een negatieve reactie van vreemde mensen, maar eigenlijk viel dit best wel mee. De mensen hebben al vlug kritiek: niet alleen als je te jong bent, maar bijvoorbeeld ook als je iets ouder bent... Hoe voel jij je er zelf bij? Hopelijk kun je er van genieten!

Tot nog eens?

Groetjes, Veerle.
 

Hoi Isa

Zelf ben ik nu 21 en ik en mijn vriend hebben er ook heel bewust voor gekozen, hijzelf is 23.
de omgeving heeft heel erg leuk en positief gereageerd, ik was er ook een beetje bang voor maar dat viel dus al mee!
als je zin hebt om te kletsen mag je me wel toevoegen op msn als je dat hebt, ik klest al met een hele boel jonge moeders dus is wel gezellig..
liefmeisje197@hotmail.com

liefs Sarah
 
Hallo..
ben 21 jaar.. en ben er ook pas achter dat ik zwanger ben.. ben heel blij..
gaat van alles heel de dag door me hooft..
zijn maar weinig momenten op de dag dat ik er niet aan denk!!
 

Hoi!
Ik had ook al gereageerd op het zwanger worden forum.
Ik doe het hier nog lekker een keertje!

Ik ben 21 en ook zwanger van mijn eerste. Mijn vriend is gisteren 31 geworden dus hij is 10 jaar ouder dan ik. De omgeving reageerde wel goed alleen soms ook reacties van is het gepland?? En dat is minder maar ja.. daar ontkom je niet aan. En ik vind het heerlijk om jong moeder te worden, dan sta je dichter bij je kind heb ik het idee.. als het wat ouder wordt ook. Nou ik wens je veel plezier met je zwangerschap!

xx Bren.
 

Hallo,

Ik was 21 jaar toen ik zwanger was en 22 jaar toen ik beviel. Je hebt altijd mensen die naar je kijken en denken o wat jong. Ook bij mij zwangerschapsgym zat er altijd een vrouw zo te kijken, maar ach ik heb er voor gekozen. Ik ben inmiddels alweer zwanger van de tweede nog wel heel pril ben 5 weken en 6 dagen zwanger. Wat ik wel altijd hoorde was o jong moeder, je vrije tijd is weg. Nou zo zie ik het helemaal niet geniet er gewoon lekker van en laat ze maar lekker lullen. Ik ben heel blij dat ik jong moeder ben ik kan nog alle kanten op later carriere, of nog een nakomertje alles kan. Ik ben nu 23 jaar en mijn vriend is 25 jaar. Ik geniet er van

liefs

georgine
 
Terug
Bovenaan