Nog meer jonge moeders hier???

hoi Toto,

ik snap t wel hoor en excuses hoef je neit te maken, t schoot gewoon ff verkeert. ik ben niet de enige dnek ik die t graag allemaal ff anders had gezien.
Ff wat anders.....
Onze trouwdag was al geplant, zwangerschap ook alleen niet verwacht dat t zo snel zou lukken (2 of 3e keer raak) met als gevolg dat wij trouwden toen we al 3 maanden zwanger waren  en ook n "klein" feest hadden bij ons in de achtertuin mat familie en hele close vrienden. Trouwen met n dikkere buik vond ik best wel speciaal, zo deel je t met zn 3en ipv zn 2en . Mocht je gaan toruwen met n zwangere buik geniet er dan van. T gaat niet om t grootste feest, de meeste mensen of de meeste toeters en bellen maar om jullie, geniet er dus van als je ja zegt!
Groetjes
 
Hoi hoi,

Ik ben 24 en mijn man 27, wij zijn nu ruim 16 weken zwanger van onze eerste twee kindjes (en tweeling dus).

Op zich heb ik wel van iedereen positieve reacties gekregen, maar de vraag "Was het wel gepland?" heb ik ook wel een aantal keer gehoord. Ook heb ik een aantal keer te horen gekregen "of het allemaal wel natuurlijk was verlopen" aangezien we zo jong een tweeling krijgen denkt iedereen gelijk aan IVF. En wat dan nog? Als ik twee kindjes zou krijgen na IVf behandelingen zou ik dan minder zwanger zijn ofzo? Dat mensen het durven vragen...

Maar ja zoals ik al zei de meerderheid reageerde erg positief!

Wat geldzaken betreft hebben wij het zo geregeld dat ik straks 3 dagen ga werken en mijn man fulltime blijft werken. Twee dagen gaan de kinderen naar het kinderdagverblijf en een dag past oma op. Hoe het allemaal precies financieel uit gaat pakken weet ik nog niet maar, we hebben straks genoeg om niet elk dubbeltje om te hoeven draaien. Je leventje voortzetten als tweeverdieners met een fulltime baan zit er sowieso toch niet meer in!

Geniet allemaal van jullie zwangerschap!

 
Hallo dames,

hehe, wat een gedoe over leeftijd. Zelf was ik 23 toen ik zwanger werd, ben nu inmiddels 24 en ruim 7 maanden zwanger. Ik bekijk het altijd maar zo; het is echt iets van de laatste tijd om te wachten tot eind 20, begin 30. (dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die wel graag eerder zouden willen, maar bij wie het helaas niet lukt).
Tenminste, als ik kijk naar mijn familie en naar oudere collega's hebben de meesten daarvan juist voor hun 25ste een of meerdere kids gekregen.
Bij mij reageerden leeftijdsgenoten dan ook veel meer van; öja, nu al?, terwijl ouders en andere wat oudere bekenden ons juist groot gelijk gaven.
Dus lekker genieten allemaal van het feit dat we het geluk hebben dat we zwanger zijn en ons niet te druk maken!

Groetjes Doki
 
Ik ben 24 en 7,5 maanden zwanger van mijn eerste beeb. Die discussie over leeftijd zal er altijd wel blijven denk ik.

Zelf vind ik dat oudere moeder'/zwangeren me heel raar aankijken als ik met mijn dikke buik kom binnen lopen.Maar misschien beeld ik me dat maar in....  

Oudere moeders zullen weer voordelen in laat moeder worden zien vanwege carriere, jongere vanwege lekker jong zwanger zijn en fit om dingen met je kind te ondernemen. Ik denk dat jonge moeders dit laatste argument gebruiken om zichzelf vooral te wapenen tegen gekke blikken.(want oudere moeders kunnen ook best fit zijn, haha)  Ik denk dat het voor de beeb echt helemaal niks uit maakt of je een jonge of oude moeder bent, en daar draait het om..

Ik ben overigens de eerste in mijn vriendenkring die zwanger is, hebben jullie dat nu ook? Ben wel blij dat er dus zoiets bestaat als een forum waar je lekker met andere zwangeren kunt kletsen, want de meeste die ik ken zijn nog niet zo huisje-boompje-beestje-kinderwens..

Over die vraag over studie met kindjes combineren: dat kan heus! Ik heb op internet al regelmatig verhalen gelezen van meiden die jong zijn en hun studie met de beeb combineren, sommige universiteiten hebben zelfs een eigen kinderdagverblijf! Vraag er gewoon eens naar op je universiteit....

Groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan