Nog meer "langzame" kindjes??

Hoi 3xmama,

Amy heeft Nystagmus. De nederlandse omschrijving daarvan is bibberoogjes of wiebel-oogjes. Amy's oogjes zijn vaak heel onrustig. Ze bewegen heel veel.
Als Amy moe is dan gaan haar oogjes naar een hoek en gaan ze heel snel horizontaal bewegen.
Het heeft ook heel lang geduurd voordat Amy iemand gericht aan kon kijken.
Daardoor heeft het CB ook ontdekt dat er iets niet helemaal goed is.
Het is mogelijk dat de Nystagmus de trage ontwikkeling in motoriek als gevolg heeft gehad. Als je minder ziet, wordt je ook niet geprikkeld om dingen te doen.
Maar het is ook heel goed mogelijk dat beide dingen los staan van elkaar.
De oogarts denkt dat Amy toch goed kan zien, en dat idee hebben wij inmiddels ook. De hersenen hebben leren te werken met de wiebelende oogjes. Overigens vinden wij de Nystagmus wel minder geworden. Maar ja, de wens is de moeder van de gedachten...
Amy heeft er zelf absoluut geen last van. Ik ben volgens mij de enige die het er af en toe nog moeilijk mee heeft........ want ja, je wilt toch eigenlijk een perfect kindje he.
Hartstikke leuk dat je op Amy's site bent komen kijken en bedankt voor je berichtje in het gastenboek.
Groetjes
Audrey
 
Hoi Monique, Audrey en 3 x mamma,

Bedankt voor je snelle reaktie m.b.t. je bezoek aan de oogarts, ik was er erg benieuwd naar. Maar volgens de oogarts dus geen reden om "langzaam" te zijn (helaas).
We zijn vandaag nog met Marijn naar de fysio geweest, qua motoriek wordt zijn leeftijd geschat op 9-10 maanden, maar toch gaat het langzaam maar zeker vooruit. Als hij Marijn laat staan (met steun natuurlijk) zet Marijn zijn voeten recht neer, hij staat niet op zijn tenen of krult zijn tenen en volgens de fysio is dat een goed teken, verder begint Marijn steeds meer te "kletsen" en ook kan hij sinds kort schateren van het lachen, dat vind ik wel een goed teken en die schaterlach werkt erg aanstekelig (ik kan nu ook meer lachen). Verder zijn we gisteren nog in het ziekenhuis geweest voor controle en de dokter vond dat er toch onderzocht moet worden of er een oorzaak is voor die achterstand, ze had het over een onderzoek naar stofwisselingspierziekte, een chromosomenonderzoek en evt. een MRI-scan!!!
Ik hoop maar dat die groeispurt er aan zit te komen want dat lijkt me toch wel beter dan al die onderzoeken.

Verder heb ik ook Amy bewonderd op de site, ik vond dat ze qua uiterlijk ontzettend op onze Marijn lijkt ! Vooral het zij-aanzicht in het badje. Marijn heeft precies hetzelfde (grote) hoofd en kijkt ook zo dromerig uit zijn ogen. Als ik wist hoe ik een foto kon plaatsen dat zou ik het je laten zien.

Groetjes
José
 
Goedemorgen

Ik weet ook niet hoe je een foto kunt plaatsen. Wie weet dit???
Vanmorgen is de fysio geweest en hij was heel tevreden. Hij vond het onzin dat ze op het CB aan het zeuren zijn over het praten. Hij vond dat een kind niet zoveel energie in 2 dingen tegelijk kon steken. Hij vond dat de motoriek nu voorop stond. Hij had de ervaring dat zodra kinderen gaan staan en een ander gezichtsveld krijgen ze ook meer gaan brabbelen.We houden het daar dus maar op.
Nanne was gisteren niet zo lekker. Ze is snotverkouden geweorden en was gisteren wat hangerig en had 's avonds koorts. Ze heeft vorige week haar BMR spuit gehad dus het kan natuurlijk ook daar van zijn omdat de BMR een week later pas zijn uitwerking heeft. Vandaag is ze alweer beter, alleen nog verkouden. Vandaag zijn ze alle 3 naar het KDV en ik heb door een dienstruiling vrij. Is ook wel eens lekker, kan je even in huis vanalles bijwerken. Ze gaan 1 dag per week naar de bedrijfscreche op mijn werk (ik werk in de gehandicaptenzorg als verpleegkundige) Ze zijn dan altijd lekker dichtbij dus. Mama gaat naar de mensen in de rolstoel zeggen ze altijd.
Werken jullie ook nog buitenshuis? Soms denk ik, was je maar thuis gebleven maar meestal vind ik het ook wel lekker om even met wat anders bezig te zijn.

Ga in alle rust van mijn kop koffie genieten.

Groetjes Maartje
 
Hallo moeders,

mijn zoontje van 14 mnd (30-06-2004) is ook niet zo'n snelle, maar ik probeer te stoppen met me er druk over te maken. Het heeft toch geen zin, hij bepaalt zelf zijn tempo.
Timo is ook een rasechte billenschuiver (sinds 12 mnd) en kruipt absoluut niet. We zijn een paar keer bij de fysiotherapeute geweest om hem te leren kruipen, maar ze heeft het maar opgegeven. Timo laat zich echt niet dwingen tot iets wat hij niet wil. Hij werd er erg driftig van. Hij wilde wel spelen, maar niet met dat vervelende mens in de buurt.
Ik merk dat de meeste "langzame" kindje hier genoemd, heel tevreden zijn. Als dat zo is, maak je dan vooral niet druk. Je wil toch gewoon dat je kind gelukkig is?

Toen Timo nog niet kon schuiven, was hij erg gefrustreerd en de hele dag boos, toen maakte ik me wel zorgen. Nu merk ik weer dat hij meer wil dan hij kan. Regelmatig  een driftbui en zich slecht kunnen vermaken is het gevolg.
Inmiddels kan hij zich goed optrekken tot staan en een paar pasjes langs de tafel, maar alles erg voorzichtig, want hij vindt het ook gewoon eng.

Leuk is dat hij wel al aardig begint te babbelen. Hij kan inmiddels  al meer dan 10 woordjes zeggen en ik merk dat hij kleine opdrachtjes begint te begrijpen, zoals "pak je bal"of "ga eens naar papa".
Ze moeten zo veel leren en kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk.
 
Hoi,

ik heb me ook een hele tijd zorgen gemaakt om de ontwikkeling van mijn zoontje Jonah.
Mijn dochtertje Julia  was in alles heel erg snel, ze liep al heel goed op haar eerste verjaardag !
Ook met praten was ze erg snel en sprak ook gelijk heel goed.
Toen kwam Jonah en omdat ze allemaal zeiden dat een jongetje met alles wat later is maakte ik me niet zo druk toen alles wat langzamer ging.
Maar hij bleef wel heel erg achter en met een jaar kroop hij nog heel gebrekkig.
Ik ben een paar keer extra naar het C.B. geweest maar die zeiden dat ik gewoon twee uiterste had, een hele snelle en een hele langzame.
Hij is nu 21 maanden en loopt nu een paar stapjes los en verder gaat zijn fijne motoriek heel goed.
Ik maak me niet meer druk en accepteer gewoon dat hij zich wel ontwikkelt maar alleen in zijn eigen tempo.
Laat ze allemaal maar praten en geniet er gewoon van.

Miranda ( groenenberg5@zonnet.nl )
 
Terug
Bovenaan