Nog steeds alleen potjes!

Hallo alemaal,

Sven eet wel met de pot mee als ik het inderdaad pureer maar dan ook niet merer dan 5 happen ofzow.
Krieltjes gaan er wel met gemak in, daar eet hij er zo 20 van weg. Maar de groete omzijt hij echt, hij laat het liggen of legt het zelfs naast zijn bord en eet de krieltjes lekker weg.
Wat het ook wel lastig maakt is dat hij op het kdv een potje krijgt en twee andere dagen bij oma's en oma's eet. Dit omdat ze oppassen en we anders pas rond 7 uur eten en das echt te laat voor hem. Om nu opa en oma ook vroeg te laten eten, iets van 5 uur, gaat me wat ver , maar wellicht willen ze wel iets voor hem klaarmaken of hij moet later eten.
Overdag eet hij wel alles, brood, fruit etc dus kauwen kan hij wel.

Ik ga het gewoon proberen...jullie horen van me..

groetjes

Kirsten

Hoe wij het doen staat in elk stukje wel.

Lang kon onze dochter ook geen gesprakt eten wegkrijgen, alleen gepureerd...ze heeft een kort tong riempje en kreeg het eten gewoon niet weg en ging kokhalzen.
Ze amper potjes gekregen, maar ik maakte altijd zelf prakjes klaar. Zo kon ze niet wennen aan de potjes. Als we eens weggingen of ik had niet genoeg tijd om iets te maken, dan wel een potje en deze vond ze altijd lekker.

Lang heb ik gedacht, wanneer gaat ze eens stukjes/ grover eten. Af en toe probeerde ik het nog...zonder succes, maar ineens accepteerde ze het wel en at met de pot mee. Zomaar van de één op de andere dag.

Ik vond het eerst ook moeilijk als ze niets at, maar nu weet ik dat ze soms niet lekker is, of last van doorkomende tanden heeft en dan eet ze minder of niet. Ik heb weleens gelezen dat 4 happen ook voldoende kan zijn, als ze voor de rest alles binnenhebben. Ze hebben minder nodig als grotere kinderen/ volwassenen. Ze zijn nog klein...al beleven wij dat ze al zo groot zijn/ worden.

Yoghurt is hier geen beloning of straf. Ze heeft dit ook nodig en krijgt dit altijd, of ze nu wel iets eet, een beetje of niets:yoghurt krijgt ze altijd.

Als we iets pittigs eten of iets dat ze niet lust, krijgt ze iets anders (vers/ zelfgemaakt) of een potje. Ze eet geprakt/ stukjes inderdaad minder als een potje of gepureerd. Blijkbaar vullen stukjes meer.

Schaam je niet dat hij nog potjes eet. Ik heb van de week potjes gevonden van Olvarit tot de leeftijd van 35 maanden!!!!! Hier zitten wel stukjes in. Die heb ik gekocht voor als we eens weggaan of voor op het kdv. Als ik potjes kocht zag ik altijd tot 18 maanden, terwijl mijn dochter bijna 24 maanden is. Maar met deze potjes krijgt ze toch voldoende, stukjes eten binnen. En makkelijk om mee te nemen.

Veel succes en het komt echt wel een keer goed!!
Wat ik al eerder schreef in een andere topic:
Het ene kindje loopt heel erg snel, de ander praat heel snel en veel, weer een ander kindje eet snel met de pot mee. De ander is langzamer op 1 van deze dingen...een vriendin zei weleens: "Ieder schrijft zijn eigen boek" en wilde daarmee zeggen, bij niemand gaat het hetzelfde. Bij ieder is het verhaal weer anders.

SUCCES.

Terug
Bovenaan