Een kort weekje afwezig geweest, dus lees veel nieuwe dingen, ook bij jou!
Spannend, zeg nu!
Natuurlijk hoop ik voor jou dat je zwanger bent na al die tijd, maar ik heb ook wel eens lange tijd (ruim een week) een positieve ovutest gehad en bij mij betekende het niets.
Ik heb toevallig deze vraag een paar weken terug bij de gyn gesteld. Zij zegt dat ovutesten (met name de goedkopere via internet die ikzelf ook gebruik) ook op andere lichaamsstoffen KUNNEN reageren. Daarom zijn de uitslagen soms onduidelijk of verwarrend en denken mensen onterecht dat ze meerdere eisprongen (bijvoorbeeld) per cyclus hebben.
Wanneer heb je je ei eigenlijk gehad? Pas na de innesteling wordt er hcg aangemaakt, dus zo'n 7 tot 9 dagen vóór je nod begint het bevruchte hompje cellen daarmee.
Spannend zeg! Probeer alsjeblieft niet de kleine (negatieve aanduidende) dingetjes te negeren. Dat deed ik wel en was ervan overtuigd dat ik zwanger was door de posi testen. Helaas niet het geval... De klap komt dan echt 4 keer harder aan...
Maar nu even over naar het positieve, haha!
Als je al 10 dagen een positieve ovu test hebt, maak je (of het embryo dan) al 10 dagen hcg aan. Dan zou je nu toch echt wel een positieve zwangerschapstest moeten hebben!
Ik ga zo hard voor je duimen dat je 2 mooie streepjes krijgt!!
Liefs Daisy