Nog steeds.....

Dat wist ik niet dat ovu testen positief testen als je zwanger bent, weer wat geleerd.. Nou hopen op goed nieuws!!!

Liefs xx

Hoi Lynn

ff een beetje theorie, ik weet niet of je er wat aan hebt;

Met de ovu-test meet je je LH piek, LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.
De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren.
Nadeel van de test; de sensitiviteit van de ovulatietest ligt erg hoog, dus vrij vaak vals-positieve uitslag...

Liefs ;-)

Een kort weekje afwezig geweest, dus lees veel nieuwe dingen, ook bij jou!

Spannend, zeg nu!

Natuurlijk hoop ik voor jou dat je zwanger bent na al die tijd, maar ik heb ook wel eens lange tijd (ruim een week) een positieve ovutest gehad en bij mij betekende het niets.
Ik heb toevallig deze vraag een paar weken terug bij de gyn gesteld. Zij zegt dat ovutesten (met name de goedkopere via internet die ikzelf ook gebruik) ook op andere lichaamsstoffen KUNNEN reageren. Daarom zijn de uitslagen soms onduidelijk of verwarrend en denken mensen onterecht dat ze meerdere eisprongen (bijvoorbeeld) per cyclus hebben.

Wanneer heb je je ei eigenlijk gehad? Pas na de innesteling wordt er hcg aangemaakt, dus zo'n 7 tot 9 dagen vóór je nod begint het bevruchte hompje cellen daarmee.

Spannend zeg! Probeer alsjeblieft niet de kleine (negatieve aanduidende) dingetjes te negeren. Dat deed ik wel en was ervan overtuigd dat ik zwanger was door de posi testen. Helaas niet het geval... De klap komt dan echt 4 keer harder aan...

Maar nu even over naar het positieve, haha!
Als je al 10 dagen een positieve ovu test hebt, maak je (of het embryo dan) al 10 dagen hcg aan. Dan zou je nu toch echt wel een positieve zwangerschapstest moeten hebben!

Ik ga zo hard voor je duimen dat je 2 mooie streepjes krijgt!!

Liefs Daisy

Hai lieverds,

Bedankt voor de reacties!

Alles wat jullie mij vertellen, weet ik ook wel. Ik heb dus een aantal maanden geleden ook continu positieve ovu testen gehad en toen bleek ik ook niet zwanger! Ik heb er nog 2 liggen en die maak ik op en daarna kap ik met die testen, heb geen zin om na 14 rondes daar ook nog eens wakker van te liggen.

@Daisy: Ik weet deze ronde niet precies wanneer ik mijn ei heb gehad, normaal gesproken zou dat rond de 20ste zijn maar ik dacht mijn ei al een week eerder te voelen waardoor ik weer dacht dat ik een vroege eisprong had..... Lekker vaag hé?!

Weet je, ik ga er gewoon niet vanuit en als ik dan toch zwanger blijkt te zijn dat is dat heel erg fantastisch. Doe ik dan ook een beetje uit zelfbescherming!

Hoe is het met jou lieverd? Heb je een weekje vakantie gehad?

Liefs Lynn.

@Tamamaatje: Ik weet dat dat tijdstip misschien beter is maar ik zou dan op m'n werk een ovu-test moeten gaan doen en dat wil ik niet vandaar dat ik het altijd 's ochtends doe maar niet met ochtendurine.
Lief dat je met me mee denkt!

Net weer een ovu-testje gedaan en wéér positief! Nou ja.....Ik ga er mee ophouden want het zal wel allemaal vals zijn! ik hou jullie op de hoogte en als het deze maand niet raak is (mijn NOD duurt nog ruim een week, denk ik) dan gaan we naar ronde 15 en ik denk dat ik er dan even een maand mee op hou.

We zien wel! Fijne dag allemaal en voor de wachtende: Succes! Ik duim voor jullie!! *******

Hey Lynn,

Ja lekker uitgerust in de vakantie! Niet weg geweest, maar gewoon thuis. Ook lekker!

Het zal idd niets nieuws zijn wat je hier leest, maar toch blijf ik zo hard voor je duimen!!!
Het zou wel echt super zijn!

Ook ik blijf voor je duimen wat een verschillende verhalen he? Je zou er gek van worden!!

Succes vandeweek!!

Xx Wendy

Terug
Bovenaan