<p>Beste mede mama’s / papa’s, </p><p>ik wil graag even mijn verhaal kwijt over dat doorslapen. Of ja eigenlijk niet doorslapen dus. Want hoe grappig is dat! Dat doen blijkbaar alle baby’s behalve die van mij! Jaa sommige zelfs al vanaf 2 weken of 4 weken. Daar rekende ik al niet op. Maargoed toen werd ze 4 maanden. En kreeg ik de onwijs leuke email van ouders van nu: “uw baby zal waarschijnlijk deze maand gaan doorslapen” en blij dat ik was! Yess eindelijk niet meer elke 4 uur eruit! Nou hahaha ik kwam even van een koude kermis thuis, want ipv langer slapen ging ze nog korter slapen. Werd ze oppeens elke 2 uur wakker. 6 maanden, weer die fantastische mail van ouders van nu “uw baby gaat nu waarschijnlijk ècht doorslapen!” We kwamen in de slaapregressie en ik dacht hierna gaat ze het vast doen!!!! Nou mooi niet dus. Gefrustreerd (en heeeel moe) als ik was hakkelden we weer verder op de gebroken nachten. Ik heb echt alle doorslaap tips en tricks geprobeerd en het heeft allemaal niet geholpen. </p><p> </p><p>Inmiddels zitten we op 8 maanden, weer een slaapregressie en nogsteeds geen enkel teken van doorslapen. En weet je wat? Dat is gewoon helemaal oke. Ik heb er gewoon vrede mee gesloten. We zijn nu vaak midden in de nacht ongeveer 2 uurtjes wakker. Dan is ze gewoon echt niet moe. Ze lacht zich een ongeluk en is gewoon gezellig, vrolijk. Ik neem dr bij mij in bed speel met dr en als ze moe word slaapt ze heerlijk tegen mij aan. En ik vind het prima zo. Ik heb het losgelaten, ik heb het geaccepteerd. En dat geeft ontzettend veel rust. </p><p> </p><p>Ik wilde dit graag opschrijven omdat er vast wel meer mama’s dit probleem hebben (of heeft iedereen een slapend engeltje behalve ik?) ik lees alleen maar over keurig doorslapende babytjes en wilde ook gewoon eens laten horen dat als een baby niet doorslaapt dat dat gewoon oke is. Want als ik aan mensen vertel dat mijn dochter niet doorslaapt reageren ze echt verbaasd en van “oh wat raar, mijn dochter/zoon sliep al door met 2 maanden” (en die moeders kan ik wel schieten.... adem in....adem uit...) </p><p> </p><p>heb jij ook zo’n nachtelijke gezelligerd? Ben benieuwd
</p>