Nooit doorslapen: en dat is oke.

Heel irritant ja die vragen van 'slaapt ie al door' en 'moet ie niet naar z'n eigen bedje'. Had vaak het gevoel dat ik er uitleg over moest geven. Ons mannetje sliep van 2 tot 12 weken door en toen niet meer. Daar kon ik niks aan doen hoor ? Hij is nu bijna 5 maanden en slaapt sinds een paar nachten weer tot 05.30 uur. We durven alleen nog niet te juichen ? Hoelaat hij een fles wil is elke avond en nacht een verrassing. Als hij doorslaapt lig ik snachts vaak te luisteren en ben bijna blij als ik hem dan weer hoor. De nachtflesjes hebben ook wel iets moois vind ik. Dat hij dan snachts in m'n armen ligt te drinken en langzaam weer in slaap valt. Prachtig toch ?

Hier ook een geweldig lief zoontje wat ook geen perfecte baby is haha! Hij is 9,5 maand en slaapt ook nog niet elke nacht door. Met de 2,5 maand dachten we gezegend te zijn met een vroege doorslaper. Echter met de 3/3,5 maand toen sprong 4 kwam was het gedaan met de pret. Elke nacht n paar keer eruit voor n speentje. Varierend van 1-3 x, tot 8-10 x tijdens sprongetjes, verkoudheden, griepjes ed. Dit duurde tot 8 maanden. Ineens sliep hij door! Dachten we.... helaas, genoten van 2 nachten doorslapen en de slaapregressie klopte op de deur en mijn lieve zoontje liet m binnen....Na de slaapregressie dachten we in rustig vaarwater te komen en leek het erop dat hij het doorslapen uitgevonden had. Leek erop ja.... 3 nachten heerlijk geslapen en daar kwam de verlatingsangst fase om de hoek kijken! En die vond het zo gezellig bij mn zoontje dat die besloot te blijven. Sprong 7 is er ook gezellig bijgekomen en dan dacht meneer de griep er ook maar even bij te komen..... dusssss hier met 9,5 maand nog steeds geen doorslaper!!
En dan die leuke sprongetjes, dan is mijn mannetje echt niet te genieten! Maar ja, ook dat lijkt soms of mijn kind daar alleen last van heeft. In mijn omgeving zijn alle baby’s zoooooo makkelijk! Nergens last van! Sprongetjes? Wat n kul, blablablabla!
Man wat ben ik soms blij met dit forum! Hier kom ik wel moesers tegen, die ook kindjes hebben die niet te genieten zijn tijdens sprongetjes en die nog niet doorslapen en die...enz enz enz.
Maar wat we allemaal gemeen hebben:
we hebben allemaal de liefste, leukste, knapste baby van de hele wereld!!!!!

Hier hetzelfde hoor Roosli! Bijna 9 maanden en gezellig iedere nacht wakker. Soms 1x soms vaker, maar van doorslapen nog geen sprake. 
Wat goed dat je er helemaal oké mee bent. Ik merk dat ik zo onderhand wel ongeduldig begin te worden als hij wéér niet zelf wil inslapen in bed, wéér wakker wordt en vooral alwéér zo’n sprongetje/slaapregressie. Maar je hebt gelijk en je berichtje is zo fijn en positief om te lezen, dat geeft weer moed om de schouders eronder te zetten en vrolijk door te gaan.
En wat ben ik blij dat hij zo’n vrolijk ventje us, dat maakt t altijd weer goed, ook al is het midden in de nacht :)

Wij waren met ons zoontje hier ook heel relaxed in als hij wakker werd kwam hij lekker tussen ons in en sliep dat lekker door, totdat we idd een periode hadden dat hij klaar wakker werd in de nacht vond dat wel pittig aangezien we de volgende dag gewoon moeten werken maar moest er stiekem ook wel om lachen hij had dan ook de grootste lol
En sinds een paar weken gaat het slapen hier ineens heel goed hij is bijna 2 vind het prima als ik heb op bed leg gaat wel eerst liedjes zingen en even met zen knuffels spelen maar valt heerlijk in slaap en slaapt ineens door zonder dat we iets hebben verandert ben blij dat we er nooit een strijd van hebben gemaakt maar dat hij een veilig en fijn gevoel heeft om in zen eigen bedje te slapen en hij me maar hoeft te roepen en ik meteen bij zen bedje sta met liefde 

Ik dacht ook mijn zoon slaapt nooit door. Vanaf 6 mnd helft van de nacht naar eigen kamer. Vanaf 12 mnd wilde hij nachtfles niet meer en ging hele nacht naar eigen kamer, tenminste dat was het plan. Hij werd nog iedere nacht wakker. Na een slopende week van naast zijn bedje zitten besloten om hem bij mij te laten slapen. Hij viel soms na 15 min of pas na 2 uur in slaap. Nu is hij 19 mnd en slaapt sinds 3 weken ineens door van 19.30 tot 6.00 of soms wel 9.00 uur. Mis hem wel een beetje. 

Wat goed dat je er vrede mee hebt nu. Volgens mij zijn baby's die altijd doorslapen echt wel in de minderheid. 
Onze zoon sliep vanaf 2 maanden door vanaf zijn late fles tot een uur of 6. Totdat hij 3 maanden was, toen weer 2 weken niet. Toen weer een poosje wel. Nu al 1,5 maand niet. Het is prima zo. Als hij honger heeft 's nachts, krijgt hij een fles van me. Heeft ie een volle luier, krijgt hij een nieuwe. Ik ben allang blij dat het niet meer zo'n enorme strijd is om hem daarna in bed te krijgen. Voorheen waren we dan namelijk 2 tot 3 uur wiegen verder. Slapen op je schouder, maar niet in bed. Nu ligt hij binnen een uurtje weer in bed en kan iedereen weer fijn verder slapen. Je went eraan. 

Goed te lezen dat je er vrede mee hebt. Ieder kindje (en de ouders) is anders, dus vooral kijken wat voor samen werkt.
Bij ons 2 kindjes die wel vroeg “doorsliepen”, al kan je ook nog een hele discussie voeren over wat je daar onder verstaat. Ze hadden al snel geen nachtvoeding meer nodig, maar dat wil niet zeggen dat ze ‘s nachts nooit meer wakker worden (dat deden ze met tijden wel heel vaak (en doet de jongste van 2,5 nog steeds regelmatig)).

Terug
Bovenaan