Nooit doorslapen: en dat is oke.

En om er nog op terug te komen van mn eerdere bericht. Het cb keek mij ook heeel raar aan dat ze nog niet doorsliep.. en ik mag er absoluut geen flessen meer geven ‘s nachts ze moet het maar doen op water. Want overdag drinken we en in de nacht slapen we. 
Nou mn mond viel open toen ze dat zei.. en mn enige antwoord was, dit ga ik dus niet doen, ze is 4,5 maand in water zitten geen voedingsstoffen, ik vind dit heel raar dat je dit nu zegt. En dat was ook eigenlijk gelijk het einde en ging ik naar huis, heel akward ? maar daar op cb vraag ik me ook weleens af of ze een steekje los hebben zitten ?

Hahaha dankuuu, hier een dochter van 6.5 maanden die nauwelijks heeft doorgeslapen. Ze begint de nacht in haar ledikant, rond kwart over 4 mag ze in de cosleeper bij ons omdat ze onrustig wordt en rond half 6 is vaak een flesje nodig. Vind ik helemaal okee. Al die opschepperij over doorslapers, leuk hoor, maar ik vind dit ook prima! 

Hèhè, wat fijn! Zo'n moeder waarbij het niet allemaal perfect hoeft te lopen en waarbij ook ruimte is voor "als jouw kind het net even anders doet dan ál die anderen". Of waar we even geen wedstrijd hoeven te doen welk kind wat al wel doet op welke leeftijd. Dit vind ik dus echt een heerlijke post. 
Ons zoontje heeft tot 6 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen. Toen gingen we verhuizen en ging hij naar zijn eigen kamer. Inmiddels is hij 19 maanden en er zijn nachten dat ik hem niet hoor. Dat zijn juist de nachten waarop ik wakker word en denk: "ademt ie nog wel?". Nu ben ik er meer aan gewend geraakt dat hij stiller kan zijn, maar iedere nacht doorslapen is echt nog niet per se aan de orde. Meestal is het 1 of 2 keer eruit omdat de speen is uitgevallen. En dat is inderdaad allemaal oké. Hij heeft zn eigen ritme, pas heeft ie weer bij ons in bed geslapen omdat hij ziekjes was. Blijkbaar zijn papa en mama dan weer het fijnste. En wij denken dan: als jij dan beter slaapt (en wij uiteindelijk dus ook), dan kom je er maar lekker bij jongen. Wel spannend hoe hij gaat reageren als er een broertje/zusje bij komt (want ik ben in augustus dus uitgerekend van nummer 2), maar ik weet uit ervaring: hoe nuchterder je als ouders met situaties omgaat, hoe makkelijker het op de pootjes terecht komt. En ook van baby twee dus niet verwachten dat hii/zij eerder dan een half jaar op de eigen kamer ligt, haha!

Helemaal mee eens! Doorslapen moet geen doel zijn, ieder kindje doet ook dat op zijn eigen tempo!
Onze dochter is nu 3 en slaapt vaak door. Maar zeker 1 a 2 keer in de week schrikt ze wakker van een droom of heeft ze het warm of koud of is ze gewoon wakker wn heeft ze ons even nodig. Natuurlijk is het vermoeiend, maar ik wil haar graag laten merken dat we er voor haar zijn als ze ons nodig heeft.

En mijn zoontje is nu 5 maanden en sliep al met 8 weken door. Ik was helemaal verbaasd, dat het dus echt kon ?
Maar bij 16 weken was dat feest weer voorbij en wordt hij nu zeker 1 a 2 keer wakker ‘s nachts. Maar het is oke, en we zien het wel! 

Grappig. Onze dochter slaapt wel door van +- 20.00-09.00. (Vanaf 5 weken oud alleen om 22.30 nog een fles, vanaf 10 weken oud helemaal niet meer. Nu is ze bijna 6 mnd.) Maar.... ik mag er voor mijn gevoel juist niks over zeggen. Want... wat goed gaat mag je niet vertellen. Dat is niet leuk voor degene bij wie dat niet zo is...

Hee! Hier een berichtje van een moeder van een baby die inderdaad al vroeg doorsliep maar wil toch even reageren. Het valt mij ook op dat mensen altijd hetzelfde vragen: slaapt ze al door? Is ze érg lastig of juist makkelijk?etc. Alsof je een perfecte baby moet hebben die nooit huilt en altijd goed slaapt en eet etc. Zelfs bij het consultatiebureau krijg ik weleens arrogante blikken van moeders omdat mijn kind huilt na een prikje en die van hun niet.. Nou ja, doe eens even lief en begripvol naar elkaar! Je kunt je kind niet voorspellen en alle baby's zijn anders en zelfs iedere dag is je baby anders. Lekker laten gaan hoor! Ik ben juist super trots op mijn niet perfecte baby. Soms huilt ze het hele consultatiebureau bij elkaar en geef haar eens ongelijk met zulke dikke naalden in zo'n klein beentje! Beetje meer liefde onderling als moeders vind ik niet verkeerd.
Succes en veel mooie nachtelijke momentje met je vrolijkerd gewenst! ?

DanielleWPL natuurlijk mag dat ook. Maar ik denk dat de starter van dit topic meer doet om moeders die in eenzelfde schuitje een hart onder de riem wil steken en een schouderklopje. Er wordt hier de laatste tijd ook veel topics geopend over een baby die nog doorslaapt en pas een paar weken oud is. Dit topic kan juist hen ook helpen om te leren het te accepteren en dat gebroken nachten makkelijker er door worden. 

Terug
Bovenaan