Noortje

Lekker he, weekend!  Had ik me een klein beetje vergist in personeelszaken, ach ja, kan gebeuren. Vandaag vertelde een collega van mij dat hij in septemper papa wordt. Ik heb mijn acteerkunsten weer uit de kast gehaald en mij er weer kranig door heen geslagen. Ik moet wel zeggen dat ik het ze hartstikke gun maar het is zo frustrerend. Maar goed, er wordt aan gewerkt. Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en dus  volgende week donderdag een afspraak voor een hsg. Zo komen we iedere keer weer een stukje dichter bij het uiteindelijke doel. Eigenlijk heb ik nog niks te klagen omdat jullie nog iets meer in de wacht-fase zitten dan ons. Slikt je man nog zink eigenlijk? Wat vindt hij ervan dat je op dit forum zit? Fijn weekend! groetjes

Ik krijg tegenwoordig zo vaak de vraag of ik nog geen kinderen wil, tenslotte ben ik al 30. En dan ga ik ook heel stoer vertellen wat een last kinderen zijn, je kan geen verre reizen meer maken, nooit meer uitslapen etc...Erg he! Maar niet de hele wereld hoef te weten dat we kinderen willen alleen onze vrienden en familie. Tegen vrienden lieg ik niet hoor.
Mijn man slikt multi vitamine van centrum en daar zit van alles in: zink, vitamine c, fuliumzuur etc. Ik heb wel gezocht naar vitamine waar min 15 mg zink in zit. Verder ben ik echt van alles aan het slikken: multivitamine, vitamine E(goed voor de innesteling..welke??), foliumzuur en monnikspeper. Mijn hele kast staat vol met potjes, maar je moet wat proberen!!
Toen ik vorig jaar voor het eerst op het forum kwam vond mijn man het niet gezond dat ik zo vaak ff checkte. Ik vond dat heel vervelend, hij dacht dat ik door het forum veel te veel mee bezig was. Gelukkig heb ik volgehouden en begrijpt hij nu dat het een steun voor mij is en ook handig als je iets niet weet. Hij is zelfs geinteresseerd nu! En jou man!

Werkse!
Succes morgen he!
Marielle

quote: Marielle schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2005 08:13:37')); Ik krijg tegenwoordig zo vaak de vraag of ik nog geen kinderen wil, tenslotte ben ik al 30. En dan ga ik ook heel stoer vertellen wat een last kinderen zijn, je kan geen verre reizen meer maken, nooit meer uitslapen etc...Erg he! Maar niet de hele wereld hoef te weten dat we kinderen willen alleen onze vrienden en familie. Tegen vrienden lieg ik niet hoor.
Mijn man slikt multi vitamine van centrum en daar zit van alles in: zink, vitamine c, fuliumzuur etc. Ik heb wel gezocht naar vitamine waar min 15 mg zink in zit. Verder ben ik echt van alles aan het slikken: multivitamine, vitamine E(goed voor de innesteling..welke??), foliumzuur en monnikspeper. Mijn hele kast staat vol met potjes, maar je moet wat proberen!!
Toen ik vorig jaar voor het eerst op het forum kwam vond mijn man het niet gezond dat ik zo vaak ff checkte. Ik vond dat heel vervelend, hij dacht dat ik door het forum veel te veel mee bezig was. Gelukkig heb ik volgehouden en begrijpt hij nu dat het een steun voor mij is en ook handig als je iets niet weet. Hij is zelfs geinteresseerd nu! En jou man!

Hoi!
Het is heel herkenbaar wat je schrijft. Wij hebben als hele goeie smoes dat we nog te klein wonen en geen plek hebben. En niemand vindt dat gek. Ook de ouders van mijn vriend zeiden dat toen we het hebben verteld over het hele gebeuren. Die hadden het helemaal niet verwacht. Nu weten dus het onze ouders, mijn zus en vriend en zijn broer het en nog wat vrienden. Voor de rest gaat niemand het wat aan en op mijn werk vertel ik het pas als ik echt in de knoei kom met smoezen verzinnen. Ik ben er nog helemaal niet klaar voor om het aan mensen te vertellen die niet dicht bij ons staan. Het is nog steeds iets van ons 2jen. Mijn vriend slikt alleen nog multivitaminen (en natuurlijk mijn sapje...) en ik foliumzuur. Hij heeft ook een tijdje zink geslikt maar nu doet hij dat niet meer. De gyn had het erover dat nooit echt is bewezen dat het helpt maar zei ook dat het  geen kwaad kan.  Ik zou wel willen dat hij het slikt maar ga hem niet dwingen. Ik probeer ook gewoon gezond te eten en te koken en dat is volgens mij ook heel belangrijk. Mijn vriend vond het maar niks dat ik op internet ons verhaal met anderen aan het bespreken was maar nu is hij al stukken milder. Hij zit heel anders in elkaar (het is een man...) en heeft het veel minder nodig dan ik om er even uitgebreid over te praten (en vaker). En ik ken echt niemand in mijn omgeving met hetzelfde "probleem".   Waar is die monnikspeper voor?? Ik begin best wel zenuwachtig voor morgen te worden, stel je nou voor dat ze wat zien... Ik hoop het echt niet.
Je ei zit er ook weer aan te komen zeker... Hopelijk is het deze keer meer als alleen een paasei! Ik denk dat ik deze maand maar eens oversla als de inseminatie niet doorgaat. Gewoon doorleven zonder op de dagen te letten. Ik wordt er af en toe een beetje moe en kriegelig van. Ik ga weer even het werk, groetjes

Monnikspeper(homeopatisch) is om je cyclus normaal te krijgen, tegen hormonale stemmingen etc. Ik had hier goede verhalen over gelezen en ik heb erg veel last van stemmingswisselingen en dat is erg vervelend voor iemand die altijd vrolijk is!
Mijn ei is inderdaad weer bijna! Ik hoop zaterdag of zondag! Vanaf morgen ga ik weer testen(ov)
HSG lijkt mij best eng want als je eileiders verstopt zitten dan doet het super veel pijn. Mijn collega vond de hsg onderzoek veel erger dan de ivf behandelingen...maar zij had dus verstopte eileiders. Ik ben ergg benieuwd hoe jij het gaat ervaren! Ik hoop wat positiever want misschien krijg ik ook nog zo'n onderzoek.

Alleen mijn baas weet het op mijn werk anders is het zo lastig met afspraken.

doei

Dus dan houd ik er maar rekening mee dat het pijn doet. Had jou collega van tevoren al het gevoel dat ze dichtzaten, ik bedoel, kon ze dat merken aan haar cyclus o.i.d.? Dus als ze open zitten doet het minder pijn? Pff, ik zie er steeds meer tegen op, gelukkig duurt het niet zo lang.

Ik weet niet meer of ze het wel of niet een normale cyclus had...
Het is een vervelend onderzoek maar als je eileiders goed doorgankelijk zijn dan is het best te doen. Ik neem aan dat je daarna niet meer gaat werken?
Niet druk maken, denk alleen maar aan het feit dat je daarna extra vruchtbaar bent!!!

Van andere meiden heb ik inderdaad begrepen dat het rot maar kort is. En dan maar duimen dat die leidinkjes van mij gewoon open zijn... Ik heb de hele middag vrij genomen, afspraak is om half 2. Mijn vriend gaat mee om mijn hand vast te houden.
En om 16.00 uur een afspraak bij de kapper om mezelf op te peppen. Voor het geval dat heb ik een afspraak om 's avonds te tennissen maar afgezegd, geen idee hoe ik me voel. Ik wil ook niet te dramatisch doen maar je weet het gewoon niet.  Het is zo  stom, we zijn nu  toch al een hele tijd  en nu  komt het moment dat er echt iets gaat gebeuren heel dichtbij en dan  ben ik gewoon niet blij. Het zullen mijn hormonen wel zijn ofzo. Vandaag nog even met mijn vriend over de zink-kwestie gesproken, gaat ie vanaf morgen weer slikken. Wat zegt jullie gyn eigenlijk over jullie pillenvoorraad,  baat het niet schaadt het niet? Ik bedoel, wat is zijn advies? Ik ga mijn bed opzoeken, trusten!

Onze gyn gelooft niet zo in zinkpillen omdat het niet veel doet en teveel is schadelijk!! En de zaadcellen die extra worden aangemaakt zijn meestal niet goed van vorm. En na die uitspraak weigert mijn man de pillen nog te slikken en dat snap ik wel. Als je vriend multivitamine slikt waar iets van 15 mg zink in zit dan is dat ruim voldoende hoor.

Heeel veel succes vanmiddag en het is zo voorbij

liefs
Marielle

Terug
Bovenaan