Nou laat ik het maar meteen hier in de groep gooien: Anticonceptie....

Tja op het zwanger oktoberforum zit niemand op dit onderwerp te wachten haha. Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht. Ik merk dat ik omdat ik weer 'heelhuids' uit de bevalling ben gekomen ik langzaamaan toch weer wat zin begin te krijgen. Nou wil ik weer aan de Mirenaspiraal, maar die kun je na 8 weken pas laten plaatsen. Zijn er dames die ervaring hebben met 2 maanden de pil slikken? Of is condooms dan toch een beter alternatief? (baal altijd van die dingen....)

Ondertussen doe ik braaf mijn bekkenbodemspieroefiningen (lekker galgjewoord) om de boel in ieder geval weer beetje strak te krijgen...

Groetjes
Wasabimammie!

haha, dacht dat ik de enige was...  die alweer aan sex denkt. om heel eerlijk te zijn had ik al een week na de bevalling zin in sex. mijn bevalling was wel snel maar scheur- en kniploos. ik zat na 12 dagen ook alweer op de fiets. ik zit mijn zes weken nog maar even uit (nog drie te gaan), maar moet nog naar de huisarts voor anticonceptie. we hebben nog wel wat condooms liggen maar ja.... ik zat eigenlijk te denken aan de pleisterpil.  MAAR, eigenlijk zit ik ook al te denken aan een tweede kindje. dat verbaast mij eigenlijk ook wel een beetje, maar ik voel me superfit en helemaal zoals voor de zwangerschap. ik zal zeker niet volgende maand al proberen zwanger te worden, maar over een maand of vier? wie weet (moet het wel mijn man nog vertellen, ahum)  gr joekie

ik zit nu op mijn  negende dag en ik kan mijn hechtingen er wel uit kijken. ik ben ongelooflijk knuffelig en hangerig mijn man wordt er gek van.
ik had niet gedacht dat ik zo snel weer zin zou hebben. maar moet nog maar ff geduld hebben. ik ga straks gewoon weer aan de pil en dan is het nog ff 4 weken doorbijten, omdat ze mij vertelden dat de eerste strip niet veilig is. ik moet er wat dat betrefd ook nog niet aan denken dat ik alweer zwanger zou zijn, komt natuurlijk omdat de bevalling me nog te goed heugd. ik ga eerst van mijn mannetje genieten en dan zie ik wel.

Hoihoi,

We hebben dit onderwerp al eens eerder besproken op het oktober forum. Ik vroeg toen of er iemand al wist wat ie ging doen na de bevalling.

Ik ga voor de Mirena. Volgens mijn gyn kan je die al met 6 weken laten plaatsen.

Groetjes Willemijn.

Tja, zin in sex had ik ook al weer snel., En inderdaad ondanks de hechtingen. Die zijn er nu wel uit hoor, maar nog 3 weken wachten en dan zijn de 6 weken voorbij.

Groetjes Willemijn.

Stomme vraag misschien; maar waarom hebben jullie het over die 6 weken???? Mag je dan pas weer sexen??? Ik weet niet of de 'zin' bij mij al eerder komt (Marijn is 9 dagen en ik ben niet gescheurd of geknipt), maar stel dat......
Wij hebben tussen onze 2 zoontjes in (3 jaar) alleen maar condooms gebruikt. Niet ideaal, maar ik ben die hormonen troep meer dan beu. Voorlopig houden we het maar bij de rubbers en dan gaat mijn man maar eens het e.e.a. laten doorknippen in het zkh....hahaha! Zijn we daar ook weer vanaf.......
Groetjes, Patricia

Dit vind ik ook zo lastig, ik had er niet meer op gerekend om zwanger te worden en nu ben ik na 6,5 toch  jaar zwanger geworden en bevallen op 17 oktober van onze zoon Sam.
Dus je begrijpt mijn dillema wel dat als het weer zo lang duurt  als de eerste keer dan ben ik ruim 42 jaar  maar ja  het  hoeft natuurlijk niet weer zo lang te duren.
We willen ook graag nog een broertje of zusje voor Sam maar het hoeft ook niet zo snel. Een spiraaltje is dan ook weer geen optie en aan de pil wil ik liever ook niet vanwege de hormonen.
Enne condooms gebruiken ...............hoe ging dat ook al weer, waarschijnlijk is dit wel de juiste oplossing maar op het moment van de daad zie ik het dan toch niet gebeuren.
Er was toch ook nog zoiets van zingen en de kerk? Hahahah misschien moet het dan maar zo.

Groetjes Belinda

Volgens mij mag je na de 17e dag na de bevalling weer sex hebben. Dan is de baarmoeder gesloten en heb je dus geen kans meer op infecties enzo. Kan me voorstellen dat als je een knip hebt of nog erg vloeit je nog geen zin hebt in sex. Maar anders kan het toch gewoon?

Denk dat wij het maar gaan uitzingen met condooms tot week 8, daarna laat ik het  spiraaltje weer plaatsen. Ik had op de site van Mirena gelezen dat het kan vanaf 6 weken, maar dat ze het aanraden vanaf 8 weken omdat je baarmoeder nog zo week is.  

Groetjes
Wasabimammie!  

Terug
Bovenaan