Nou laat ik het maar meteen hier in de groep gooien: Anticonceptie....

Ik begin ook wel weer wat zin te krijgen, al ben ik ook wel een beetje huiverig voor 'de eerste keer' omdat ik een keizersnede heb gehad. Heeft iemand daar ervaring mee (de 1e keer na een keizersnede)? Ik overweeg om een (hormoon)spiraaltje te laten zetten want ik wil echt niet op korte termijn zwanger raken. Ik weet sowieso niet of ik meer kinderen wil want deze bevalling moet eerst even 'zakken'.

liefs kim

Hoi Elke,

Het kan wel even duren voor je stopt met bloeden. Bij mij heeft het bijna 5 weken geduurd, maar ik moet er bij zeggen dat ik niet via de natuurlijke weg bevallen ben. Ik heb van de huisarts gehoord dat een spiraaltje zetten vervelend kan zijn, maar dat met een hormoon spiraaltje vaak de ongesteldheid minder wordt en soms zelfs verdwijnt. Ik weet nog niet wat ik ga doen, want er is ook 1 pil die tijdens het geven van borstvoeding gebruikt mag worden. Een vriendin van me zei overigens dat bij haar het zetten van het spiraaltje niet echt zeer deed. Eerst mijn ongesteldheid maar eens afwachten...

groetjes kim

hoi, ik was eens even bij jullie aan het neuzen, zelf in maart bevallen.
Ik lees veel over 6 weken wachten, maar het enige wat mij verteld is, is circa 3 weken wachten tot de baarmoeder weer gesloten is, en dan eventueel nog als je nog bloed.
Bij mij was het bloeden na 4 weken echt helemaal over, en hebben we ook weer gevreeen. Heel raar die eerste keer weer, ook pijnlijk. ik ben ingeknipt en voelde het wel degelijk tijdens het vrijen, dat heeft nog een paar maanden geduurd voor het echt weer normaal was. Gelukkig merkte ik wel dat het elke keer minder pijnlijk was, dus er zat vooruitgang in!

groetjes, Ellen

hallo allemaal nou ik heb gisteren weer gevreen voor het eerst het is nu 2 wken en2 dg gelden dat ik bevallen ben ik dacht eerst dat het pijn zou doen maar mn vriend heeft voorzichtig gedaan ik bloed nog maar minimaal en het was eigenlijk wel   super hahah we hebben zelfs 2 x gedaan hahah ben zelf ingeknipt en heb oplos hechtingen en die zijn ook goed aan het heelen   heb wel met comdoom gedaan maar ik heb verders geen klachten groetjes majorie

He hallo allemaal,

Dit was juist het onderwerp wat ik ff moest zien.
Ben ook naar de dokter geweest om me te laten voorlichten over de verschillende anticonceptie. Heb echt geen zin meer in de pil.

Ik had van alles gelezen over inplanon..... heeft iemand daar ervaring mee??? T leek mij echt super en makkelijk.
En anders kies ik voor de hormaanspiraal.

Groetjes nadine

hoi allemaal,

Ik ben zelf a.s woensdag 6 weken geleden bevallen van een zoon zonder enige toestand er om heen
Maar wij hebben het ook al 3 weken geleden voor het eerst gedaan en het deed totaal niet zeer en het voelde ook nog fijn
zelf heb ik vorige week een implanon gekregen en die bevalt uitstekend heb hem al eens eerder gehad ik heb hem er uit laten halen en was binnen een maand zwanger van mijn tweede en daar ben ik vorig jaar augustus van bevallen
ze zeiden dat het wel een half jaar   tot een jaar zou duren voordat je zwanger zou worden maar alles is minder waar
de volgende keer zal ik hem weer nemen ideaal je hoeft drie jaar lang nergens om te denken

vriendelijke groet juanita m.v mariska 7 jaar marco 15 maanden en wilco bijna 6 weken

hoi hoi,

Dat sommige al weer snel na de bevalling  zin in sex hebben. Nou zou ik best wel willen maar ik ben gehecht en ben gewoon een beetje bang dat het dadelijk weer scheurt. Raar natuurlijk maar toch. En ik wil eerst weer een maand de pil hebben geslikt voor dat er meer gaat gebeuren. Of hij moet een duikpak aan doen. Want zonder doe ik niet. Aangezien ik de eerste keer met medicijnen zwanger ben geraakt van de 2ling en nu bij Phoebe was het in 1 keer raak. Je weet   nooit wat het nu gaat doen. Dus hij wacht nog maar even die maand kan er dan ook nog wel bij toch?? Maar ik ga gewoon weer aan de pil, moet maandag naar de gyn. voor de na controle. Weet iemand mssschien of ze nog naar je hechtingen kijken of doen ze dat alleen in de eerste week na je bevalling.

Liefs,

Rachel

hoi rachel,
Ik ben van de week voor de 6 weken controle bij de verloskundige geweest. Ze heeft gevraagd hoe ik alles ervaren heb, mijn bloeddruk gemeten, mijn hb getest en even op de weegschaal, verder niks. Ze vroeg wel hoe het met de hechtingen was gegaan maar heeft verder niet van onderen gekeken. Als je ergens over twijfelt is het wel het moemnt om te vragen of ze er even naar wil kijken hoor!
groetejs Elke

Terug
Bovenaan