Nou laat ik het maar meteen hier in de groep gooien: Anticonceptie....

Hallo dames, ik ben eigenlijk van de zomer-moeders, maar was hier even aan het rondneuzen....
Ik slik een minipil, Cerazette, en dit bevalt mij heeeel erg goed!
Deze pil mag je namelijk slikken in combinatie met borstvoeding omdat er maar 1 hormoon in zit (en geen twee zoals bij een gewone pil).
In eerste instantie wou ik graag een spiraal, Mirena, maar toen ik me erin verdiepte toch maar liever niet.
WANT: een Mirena spiraal plaats je eigenlijk voor een  langere periode. Als je het spiraal laat verwijderen omdat je bijvoorbeeld weer zwanger wilt worden kán het zo zijn dat je nog wel een jaar niet vruchtbaar bent omdat de hormonen uit het spiraal nog nawerken.

Dus als je geen kinderen meer wilt of daar nog heel lang mee wilt wachten is het vast een goede oplossing, maar dus echt niet als je binnen een aantal jaren weer  zwanger wilt worden.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je wel weer snel vruchtbaar bent na het verwijderen, maar ik wilde dit risico niet lopen. Dus slik nu weer een pil, waarmee ik zelf kan bepalen wanneer ik daar weer mee stop!

Succes met jullie keuzes!

Hoi Dan,

Grappig dat je dat zegt dat het langer kan duren voor je zwanger bent. Volgens mij is het hetzelfde met de pil. Misschien niet met de minipil hoor, dat zou kunnen.
Zelf ben ik na Mirena van de 1e na 2 maanden zwanger geraakt en van de 2e zelfs meteen de eerste maand. Voor mij is Mirena echt ideaal. Zelfs als het misschien maar voor een jaartje is.
Wel leuk om te horen dat er nog meer mogelijkheden zijn dan de gewone pil en het spiraal.

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi,

Nou, dat is inderdaad opvallend. Maar zo zie je maar weer: zo'n forum kan veel onduidelijkheid wegnemen. Of maken we het nu juist nog ingewikkelder??

De meeste info hierover heb ik van mijn huisarts gekregen, maar ik denk inderdaad dat zij misschien niet eens altijd helemaal preciesop de hoogte zijn of misschien wel zelf een bepaalde voorkeur hebben.

Nou ja, in ieder geval is nu duidelijk: er zijn veel mogelijkheden!!

Groetjes,
Daniëlle

Hallo,
ik heb aan de huisarts een receptje gevraagd voor de pleisterpil. dat is iets nieuws en het lijkt me echt ideaal. 1 keer in de maand plak je een pleister op, na 3 weken haal je m eraf en 1 week later plak je weer een nieuwe op. Ze zeggen dat ie echt goed blijft zitten. Ik heb voor mezelf bedacht dat er ongeveer dezelfde risico's aan verbonden zijn als aan de pil, bijvoorbeeld dat ie toch niet goed blijft plakken voor een keer is vergelijkbaar met 1 x de pil vergeten. (denk ik) En daarbij, we willen graag binnen nu en 2 jaar nog een kindje, dus een zwangerschap zou niet zo'n probleem zijn. Daarna zou ik voor implanon kiezen. kijk eens op www.anticonceptie.nl gr joekie

hoi,

Ik ga waarschijnlijk ook voor de mirena-spiraal. Ik ben 3 weken geleden bevallen, de zin in sex is weer helemaal terug, maar technisch gexien geloof ik nooit dat dat lukt.
Ik ben ingescheurd en gehecht. De ergste pijn is nu wel weg, maar sex zal toch echt nog niet gaan vrees ik.
Beetje genant om te vertellen maar gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid eens gevoeld van binnen en heel voorzichtig kan ik met 1 vinger naar binnen. De randen aan de ingang van mijn vagina zijn keihard en het voelt nog steeds pijnlijk. de hechtingen zijn wel opgelost denk ik.
Ik vraag me dus af of ik over 6 weken wel voldoende lichamelijk hersteld ben om sex te hebben. Erg frustrrend maar de zin is er dus al wel..
Zijn er meer dames met een knip of scheur die hetzelfde probleem hebben?
groeten Elke

Oh Elke  ik kan me je dubio zo goed voorstellen. Bij mij is alles gaaf van onderen en nog lijkt de eerste keer me erg spannend weer. Je bekkenbodem krijgt toch ook een opdonder en ik vraag me ergens ook gewoon weer af of het niet nog te slap is allemaal daar van binnen. Ik wacht in ieder geval tot ik helemaal niet meer vloei, want dat lijkt me niet bevorderlijk voor de romantiek, en  als het toch al spannend vrijen wordt....

Groetjes
Wasabimammie!

hey hey jaja ik hoor nu ook hier tussen nou ik wou eerst spiraaltje laten plaatsen maar het schynt erg zeer te doen en je gaat erger ongesteld worden dus wilde ik niet ik ben 25 oktober bevallen is nu 2 weken gelden dus ik vandaag naar dokter geweest en er nog eens over gehad en ik ga anticonseptie ring gebruiken kan je 3 weken ik houden en dan weer uit haalen een weekje voor ongesteld heid en dan weer opnieuw enzv enzv   maar kan pas doen 6 weken naar mn bevalling nou bij mij werken de hormonen ook weer ik zou erggggggggggg graag sex willen hebben maar kan nog niet ben ook ingeknipt en bloed nog maar de dokter zei je kan sex hebben als je niet meer bloed maar je moet wel rustig aan doen he hahahah en comdoom gebruiken tot je die ring ingeplaatst heb nou kan niet wachten tot ik weer sex kan hebben hahahah bizar dat je weer zo snel zin heb er in eigenlijk hahahah groetjes majorie

Weet iemand van jullie eigenlijk hoe lang je bloed blijft verliezen na de bevalling gemiddeld? Ik ben 4 weken geleden bevallen en verlies nog steeds een klein beetje bloed.
groeten ELke

Terug
Bovenaan