Hallo allemaal!
Hoe gaat het met jullie en jullie baby's?
Is iedereen lid geworden van de facebook groep, of zijn jullie niet meer zo actief hier (kan ik me ook wel voorstellen met de hitte).
Hoe voelen jullie je?
En hoe gaathet met de voorbereiding op de komst van jullie kleintjes?
Ik krijg voor ons kleine meisje nog steeds extra groeiecho's, de frequentie is zelfs iets opgeschroefd. Afgelopen woensdag was ik 29+2 weken zwanger. Haar buikje was toen helaas erg klein, P3, terwijl haar hoofdje en beentje wel netjes doorgroeien en zelfs op P50 zitten. Haar gewicht wordt nu op 1200 gram geschat, wat het gemiddelde gewicht is bij 28 weken.
Gelukkig is ze wel de hele dag door erg beweeglijk en zijn de doorbloeding van de placenta en hersenen en haar hartslag goed. De oorzaak van de groeiachterstand is dus niet helemaal duidelijk. Ik probeer er vertrouwen in te houden dat ze op haar eigen manier groeit.
Ik ga er met deze controles een beetje van uit dat ik met haar in het ziekenhuis zal bavllen en ook eerder dan de 41 weken termijn van haar broer. Omdat haar groei wat achterloopt, was ik al wat minder gaan werken, maar heb nu besloten om zoveel mogelijk rust te zoeken en dus heb ik mijn werk volledig neergelegd vanaf 30 weken. Ik ben blij dat mijn werkgever dat geen probleem vindt, maar vindt het richting mijn collega's die werkzaamheden overnemen wel lastig.
Hebben jullie je verlof al geregeld?