November 2022

Hi Nanuk, 
Leuk om van je te horen. Wat fijn dat alles goed gaat! 16 weken al, dat gaat snel! Leuk dat je snel weer even mag kijken ook he.
Hier bijna 17 weken nu, voel de kleine geregeld bewegen. Word er erg vrolijk van. Maandag ook weer controle, benieuwd wat voor capriolen de kleine dan weer uithaalt.
Groetjes,
MrsM
 
 
Hi GebruikerS, fijn dat alles goed gaat! Binnen nu en 3 weken zul je je kindje vast ook gaan voelen. Het is heel bijzonder om "leven te voelen".
Merk hier vooral dat als ik me ergens druk om maak, de kleine vrolijk mee gaat stuiteren...
 
Hi allemaal!
Ik ben Lisa, 30 jaar en zwanger van ons eerste kindje. 18 november uitgerekend. 13 weken echo was alles goed! Ik hoop volgende week (16 weken) te kunnen zien wat het geslacht is. Willen jullie weten wat het wordt? En wanneer gaan jullie beginnen met het inkopen en de babykamer etc? ?
 
Hi Lisa, welkom! Wat fijn dat alles goed gaat! Het geslacht wil ik aan de ene kant ook graag weten, aan de andere kant vind ik het het belangrijkste dat de baby gezond is. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet nieuwsgierig naar ben ;)
Als je van de 13 weken echo goede foto's hebt, kun je op basis van de nubtheorie al zien wat het geslacht is :)
Qua babykamer kunnen we van een vriendin spulletjes lenen en ik  struin marktplaats af voor een goede 2e hands kinderwagen en draagzak. Qua kleertjes ruil ik kleertjes waar onze 4jarige zoon uitgegroeid is weer in tegen babykleertjes bij het kinderkledingruilpunt waar ik vrijwilliger ben. Baby's groeien zo snel het eerste jaar (30 cm) dat ze een groot aanbod van nauwelijks gedragen kleertjes hebben.
 
De foto's van de 13 weken echo zijn heel slecht jammer genoeg. Ik vind het vooral handig met dingen aanschaffen merk ik, dat je weet wat het gaat worden. We hebben geen voorkeur dus we laten ons verrassen! Ik kijk inderdaad ook veel op marktplaats en vinted. Zeker kleding en textiel gaat idd zo snel, dat het ook tweedehands weinig gedragen is en over het algemeen in prima staat voor het aantal weken dat je kindje het draagt. De eerste pakjes/rompers, kopen jullie die in maat 50 of 56? Of beide? Ik hoor geregeld dat maat 50 al te klein is bij de geboorte. 
 
Goede vraag! Met maat 56 zit je altijd goed. Daar groeit jullie kindje sowieso in. Zijn jullie zelf allebei groot? En waren jullie als babies ook groot? Dan heb je aan maat 56 zeker genoeg. Maar als jullie zelf niet al te groot zijn of klein waren als baby, zijn een paar kleertjes in maat 50 wellicht handig.
 
Terug
Bovenaan