Nu al, of toch nog even wachten

Ik denk ook inderdaad dat iedereen wel de zekerheid wil.
Al denk ik wel dat echte zekerheid in deze tijd moeilijk is. Ik bedoel met die crisis enz...
Jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt.
Ik ben eind deze maand mijn baan kwijt, we kunnen het redden op alleen mijn vriend zijn loon, al zou het natuurlijk wel krapper worden. Wij vinden dat niet erg. et zou allemaal wat moeilijker worden, en ben natuurlijk ook druk op zoek naar een nieuwe baan.
Maar mocht ik na een evt. zwangerschap thuis zitten zou ik dat stiekem ook niet zo heel erg vinden hoor.
Scheeld een hele hoop kosten zoals kinderopvang.

Kan je alleen zeggen denk er goed over na, en maak anders een lijstje met positieve en negatieve argumenten. Misschien helpt dat jullie in de keuze.

Ja zit ook wat in...

Haha, heel erg, maar daar was ik gewoon al mee bezig!! (*schaam* lijkt t net of k een vakantie uitzoek:p)

Mijn vriend weet niet wat m overkomt als hij thuiskomt en ik heb er even een hele middag over nagedacht haha.

haha erg he...had ik ook hoor. Maar dacht bij mezelf: heb liever dat ik alles redelijk goed heb uitgezocht en weet waar we evt. tegenaan kunnen lopen en wat extra kosten etc zijn, dan dat ik daar later pas achter kom.
Denk dat het wel goed is om alles uit te zoeken.
Maar hij zal vast schrikken inderdaad, deed die van mij ook toen ik hem lied zien wat er allemaal voor kosten zijn hihi...

Succes

Welkom Roos

Tja wanneer is het moment.. Je moet er iig allebei achter staan! Dat is het belangrijkste. Ik heb het ook aan zwangere collega's vrienden enz gevraagd.. wanneer weet je het nou. en ik kreeg als antwoord dat weet je niet, dat voel je. Ik begreep dat nooit. Todat ik het voelde! zoals meerdere al zeggen staat er altijd wel een beer op de weg, hier hetzelfde met contract..werk, oppas, financien, 2 grote honden in huis enz. Maar ik geloof erin dat dat zichzelf allemaal wel oplost! Als je iets echt wilt komt dat gerust wel goed. Echt mijn vriend twijfelde nog lang.. niet of hij een kind wilde want dat wist hij allang maar wel over de beren op de weg! Wij hebben er uitgebreid over gesproken en ik heb hem de tijd gegeven om er over na te denken. Toen zei hij ja waarom niet nu waarom wachten.. En toen heb ik de pil lekker aan de kant laten liggen! En zijn we nu al sinds juli druk aan het oefenen. En moet je hem nu horen over kids en papa worden enz helemaal enthousiast!

En mijn contract loopt in maart af.. ik weet niet wat er gaat gebeuren maar wij willen graag een kindje en als mijn contract niet word verlengt dan is dat pech, desnoods moet ik daarna tijdelijk in de supermakrt werken. so be it! het kind is zeer welkom ook al staat dit er tegen over. Mijn vriend heeft ook een vast contrsact dus een inkomen is er zoiezo!

Sorry voor dit boekwerk whaha

Liefs

p.s. helemaal met steenbok eens! Een jonge moeder is niet per defenitie een slechte moeder! Als de liefde en een goede basis er is dan komt het helemaal goed. Je moet niet denken wat een ander daarvan zal vinden. Het is jou/jullie wens niet dat van een ander!

Liefs

Hoi hoi, het juiste moment is daar wanneer je bereid bent je eigen dingetje een tijdje te laten varen...Klinkt serieus, maar dat is de zorg van een kleintje ook. Na het 1e jaar word alles weer wat gemakkelijker. (qua voedingen en slaapjes). Echter als je gaat bedenken wanneer dan?? Tja, nooit is echt het goede moment toch? Er is altijd nog wel iets wat je graag gedaan wilt hebben. Wij dachten zelf 2 jaar geleden (iets langer) zullen we er rond di periode voor gaan? Ja? Ach waarom nu niet eigenlijk, het duurt ook nog 9 maanden voordat de kleine er is en wie zegt dat je direct zwanger bent?
Als de basis maar goed is, liefde, werk en woning, vonden wij iig errug belangrijk.
Succes met jullie beslissing!

Medio februari willen wij voor een 2e gaan ;-)

Tja............ dat is een vraag die mij ook erg bezig heeft gehouden en soms nog bezig houdt.

Als mensen aan mij vroegen wil je kinderen dan riep ik altijd ik niet tot vrienden enz kinderen gingen krijgen. Toen ben ik er bewuster over na gaan denken en kwam tot de conclusie dat ik het eigenlijk wel graag wilde....... maar idd die bekende beren op de weg.

Heb vorig jaar mijn vaste baan opgezegd om mijn eigen salon te starten dus mijn inkomen is en zal nooit zeker zijn. Ik heb heel veel plezier in mijn werk en ja hoe moet dat dan ik wil helemaal niet minder werken haha maar zoals al eerder gezegd het lost zich vanzelf op.

Toen ik eenmaal gestopt was met de pil merkte ik eigenlijk pas hoe graag ik het wilde en baal ervan dat ik nu nog niet zwanger ben liever gister nog dan vandaag wie had dat ooit gedacht hahaha

Succes met jullie keuze!

Hallo Roos,

net als jij is dit de eerste keer dat ik wat schrijf... ik volg het forum ook al wat langer maar heb nog niet geschreven of gereageerd.. Bij deze: Ik raakte zwanger van mijn eertse toen ik 23 jaar was, ik had toen geen vast contract en dat werd toen ook niet verlengd... Ergens ook wel logisch... Toen mijn dochter werd geboren ben ik vervolgens 4 maanden thuis gebleven en daar heb ik volop van genoten! Daarna ben ik voor 3 dagen weer aan de slag gegaan... 8 jaar later ( 2009) werd mijn zoon geboren, weer werd mijn tijdelijke contract (dit was een andere werkgever) niet verlengd in de zwangerschap... Nadat mijn zoon werd geboren ben ik 8 maanden thuis gebleven, dit kon natuurlijk omdat mijn partner wel een vaste baan heeft... Nu werk ik 2 hele dagen en 2 halve dagen, en zijn we bezig om een 3de kindje te krijgen! Net als jij ben ik nu wel onzeker... Hoe moet ik dat met de oppas doen en aangezien ik nu WEER een tijdelijk contact heb, ben ik benieuwd hoe dat dan weer verder gaat. Maar ik ben het wel mijn de andere meiden eens, als je relatie goed is en de basis is er dan zou ik zeggen: GA ERVOOR!

Liefs Elke

Terug
Bovenaan