Nu al op de 4 voedingen!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

FF een vraagje mijn zoontje van 11 weken zit nu al op de 4 voedingen. Hij slaapt sinds vorige week maandag 's nachts door en komt overdag maar voor 4 voedingen. Is dat niet weinig vraag ik me wel eens af. Hij is ook echt tevreden en als ik hem 's avonds voordat ik zelf naar bed ga wakker zou maken dan hoeft hij geen voeding misschien 2o cc en dan houdt het op. Hij drinkt nu 4 x 180.

Wie heeft dit ook meegmaakt?

Liefs Fruit Girl mv Dinand 25-08-07

Hoi,

Onze dochter  is 9 weken oud en krijgt  in principe 5x 180, maar de laatste fles van rond half twaalf drinkt ze ook nooit helemaal leeg hoor. Soms ook maar 30 tot 60 cc. Ze slaapt de hele nacht door en wordt rond 08.00 wakker. Wij 'durven' nog niet echt de laatste voeding over te slaan omdat ze dan misschien eerder gaat komen in de ochtend. Volgens mij is 4x 180 helemaal geen probleem hoor. Zeker niet als je mannetje gewoon lekker tevreden is! En  is  je zoontje al rond de 6 kilo? Volgens  mij  is het dan helemaal geen probleem hoor.

Groetjes,
Leonie  

Hoi Leonie

Hij woog twee geleden bij het cb over de 5 kilo heen hij groeit verder goed. Hij heeft een slechte start gemaakt en 3 keer in het zh gelegen en wij zijn al lang blij dat hij het zo doet.

gr Fruit Girl

hoi hoi,

dat jullie al 180 cc geven!!! mijn zoontje is nu zondag 11weken en die   mag nog niet zoveel, zeiden ze op het cb. hebben jullie zelf besloten om 180te geven of was dit op aanraden van iemand??? want bob zit nu op 5voedingen van 150 en komt om de drie uur overdag en s'nachts slaapt hij goed door.wat ik dus wil weten is of jullie op eigen houtje dit hebben besloten of dit uit een boekje hebben of ja hoe anders???

veel liefe groetjes inge

Hoi Inge,

Dinand krijgt extra voedend van Frisio en dat staat ook op het pak dat kinderen boven de 5 kg 5x 180 mogen dus dat is 1000 cc per dag. Maar hij wil maar 4 voedingen vandaar dat hij nu 800 cc drinkt. Ja het cb zei dat hij max 750 mag hebben maar heb toevallig net de kinderarts van Dinand aan de telefoon gehad die vroeg hoe het met hem was en vertelde ik dus hoeveel hij dronk. Zij zei dat dat goed was en dat hij ook rustig als hij daarvoor zal komen ook een 5de voeding van 180 zou mogen. Toen vertelde ik dat het cb zei dat hij maar max 750cc mag hebben per dag. Dat vondt ze onzin ze zegt als hij teverden is mag hij zo blijven drinken en anders een flesje meer maar dat geeft hij zelf aan.

Liefs Fruit Girl

Hoi!

Wij hebben bij Isabel zelf  besloten180 te geven hoor. Ze was na een fles van 150 gewoon niet meer blij. Begon gelijk daarna te huilen en niets hielp eigenlijk behalve dus een beetje melk meer. En sindsdien is ze heel blij!
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je naar je kindje kijkt wat ze nodig heeft. Op het cb geven ze natuurlijk adviezen en dat wat op de verpakking van de voeding  staat is  een richtlijn maar denk dat het belangrijkste is dat je kindje tevreden is, ook al betekent  het dat je dan moet afwijken van de adviezen en richtlijnen. Elke kindje is tenslotte weer anders.

Groetjes,
leonie

hoi allemaal,

bedankt voor de reacties. ik denk dat ik bob ook 180ga geven en dan kijk ik idd wel hoe hij hier op reageert.
ik vindt het wel fijn zo'n forum hoor

groetjes inge en bob

Hee Fruit Girl,

Leuk weer wat van je te horen. Zat bij jou op het augustus forum en zag dat je daar toen afscheid had genomen. Fijn te horen dat het met je knulletje nu zo goed gaat.

Voor wat betreft die voedingen. Sven zit ook al een aantal weken op 4 voedingen. Hij liet op een gegeven moment bij elke fles wat staan, soms wel 50 cc. Toen ben ik zelf ook overgegaan op 4 voedingen en toen dronk hij wel weer alles op. Hij was  destijds ook nog geen 6 kilo hoor en volgens mij was hij  ook iets van 11 weken. Op het cb vonden ze het prima omdat hij verder goed groeit en aankomt. Ik was ook wel blij dat hij behoefte had aan minder eten omdat hij de eerste paar weken wel 300 tot 400 gram per week aankwam (hij was niet zo zwaar bij de geboorte dus hij had wat in te halen....). Ik dacht: als dat zo doorgaat heb ik in no time een megababy! haha.
Nu komt hij nog zo'n 100 tot 200 gram per week aan. Dat is weer helemaal volgens de statistieken..... hihi

Ik geef Sven nu om 6:30, rond 12:00, rond 17:00 en om 23:30 uur een fles en dat gaat supergoed.

Dusse, gewoon doen wat Dinand aangeeft, dan zijn jullie beiden tevreden!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan