nu alweer zwanger...

9 maanden geleden zijn wij ouders geworden van een mooie, lieve zoon. Nu ben ik weer zwanger. We gebruik(t)en geen anticonceptie, omdat we het lot wilden laten bepalen. Nu wil ik natuurlijk superblij zijn, maar het lukt me niet. Ergens ben ik bang dat het nog mis kan gaan (omdat ik niet precies weet hoe ver ik ben, ergens tussen de 3 en 4 weken). Ook weet ik van mensen dat ze er al een mening over hebben: ik zou eerst moeten genieten van onze zoon en deze zwangerschap zou te vroeg zijn volgens hen. Mijn verstand zegt dat ik me er niets van aan moet trekken, maar mn gevoel wil zo graag dat iedereen blij voor ons is... lastig! Nu heb ik ook niet de behoefte om het te delen met de mensen in mijn omgeving, terwijl ik dat bij de vorige zwangerschap wel heel erg had..
 
Als jullie er blij mee zijn, iedereen laten vinden wat hij/zij er van vindt!
Dat is het nadeel van zwanger zijn, dan ben je ineens 'publiekelijk bezit' en mag iedereen er wat over zeggen. Dat houdt vrees ik nooit meer op (eerst zwangerschap, dan opvoeding). Dus je doet het nooit goed!
Geniet er van, hopelijk blijft alles goed gaan!!!
 
Dat is waar. Dankjewel voor je reactie :)
Wij zijn er blij mee en ik hoop dat ik dat blijf ondanks de meningen van anderen.
 
hej gefeliciteerd :) gewoon lekker van genieten! Je kan niet iedereen tevreden stellen,en moetje ook niet willen ! Jullie hebben dit besloten en het is jullie verantwoordelijkheid,en daar hoef je je lekker niks van andere aan te trekken :) Is juist leuk zo snel op elkaar! Ik scheel zelf ook heel weinig met mn broertje na hun mn broertjes schelen ook maar weinig dus :)
 
Hey sproetje.. Gefeliciteerd met deze zwangerschap! Kan me goed voorstellen hoe je je voelt...Ik was zelf zwanger van de 2e terwijl ons zoontje nog maar 7 maanden was! En dat terwijl wij voor we hem kregen te horen hadden gekregen dat een natuulijke zwangerschap praktisch onmogelijk was!

Ik vond het in het begin ook best moeilijk om blij te zijn en om eerlijk te zijn heeft dat ook best lang geduurd...(einde zwangerschap/tijdje nadat ons dochtertje geboren was)....
Voelde me ook schuldig...omdat we daarvoor zo super intens verlang hebben naar 1 kindje en nu al onze 2de mochten verwachten.

Vond vooral de eerste periode (tot de 2de 6 maanden werd) best wel druk...maar nu is het fantastisch om te zien hoe onze kleintjes al op elkaar reageren en zo bij elkaar horen....

Gelukkig duurt het even voor het kleintje er is ;-) En zoals Claasje al schreef...je doet het nooit goed...Je kunt misschien ook uitleggen dat het voor jullie ook een (aangename) verrassing was? Er zullen misschien best wel nare reacties (of blikken) komen...Maar als je er aan denkt hoe wonderlijk klein mensje er al in je buik zit...dan kan je dat allemaal niet meer schelen...toch?
Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap en mag alles goed gaan!

liefs,
Sparkle
 
Wij kregen van een aantal van onze families ook rotreacties, terwijl we zo blij waren dat we weer snel zwanger waren. Ook onze eerste had lang op zich laten wachten, mocht van de gyn heel snel weer met een hormoonkuur beginnen. Ik ben daar afhankelijk van. Dus dolgelukkig dat er maar 1 kuur voor nodig was. precies 14 maanden zit er tussen onze jongens. Ja, het is druk, maar ik heb met allebei veel in het ziekenhuis gezeten. Ik vind het heerlijk hoe ze nu ( 2 jaar oud en tien maanden oud) al met elkaar spelen. Ik herken je gevoel hoor, maar wat is er nou mooier van je oudste om een maatje te hebben. Mijn persoonlijke mening is dat iedereen belachelijk veel leeftijdsverschil tussen laat komen. Zo hebben ze toch niks aan elkaar? Daarnaast weet de oudste straks niet beter en heb je veel minder last van jaloezie en aandacht vragen. Voor jezelf is het een beetje hectisch, maar je bent ook weer sneller de luiers uit! Geniet lekker van je zwangerschap en laat de rest maar kletsen. Hoe lastig dat soms ook is. Ze moeten verdorie gewoon blij voor je zijn dat je nog een wondertje mag ontvangen.
 
Ehmmm supertje, heel veel mensen hebben de keuze niet. Wij zijn toen de oudste 11 maanden was begonnen voor een tweede en die is nu bijna 3. Ik had graag gehad dat ze samen konden spelen nu. Maar helaas, die keuze heb ik niet.
Ik weet heus ook dat je het niet zo bedoelt, want jij weet ook hoe lang het kan duren ;-)

Ik ken twee stellen met hun oudste kindje net zo oud als onze oudste en de jongste idd met 14/15 maanden ertussen. Zij hebben het eerste jaar als druk ervaren, maar het is leuk om de kindjes samen te zien.

En je bent lekker snel af van de tijd dat de ene nog op de creche zit en de ander al op school, handig met je werkrooster en vakanties!

Wenser
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben en dat er zelfs nog kinderen zijn met een nog kleiner leeftijdsverschil.

Wij zijn twee maanden geleden gestopt met anticonceptie en b. Dat het zo snel raak zou zijn hadden we kunnen gokken omdat het bij ons zoontje ook 2 maanden duurde, maar je weet het maar nooit. Vervelend Wenser dat het bij jullie wel zo lang moet duren. Helemaal als je om je heen wel allemaal broertjes en zusjes ziet!

Het lijkt me ook gewoon super als ons zoontje straks gezellig met zn broertje/zusje kan spelen. Hij gaat ook niet naar de opvang, dus zo moet hij straks toch een beetje de aandacht verdelen...
 
Terug
Bovenaan