nu alweer zwanger...

@wenser ik bedoel ook het ook anders ;) Ik bedoel dus als mensen er bewust voor kiezen 4 of 5 jaar ertussen willen laten zitten. Het blijft voor hun een persoonlijke keus uiteraard. Jij en ik zijn tegelijk begonnen voor een tweede kindje. Ik heb het domme geluk gehad dat mijn gyn alle medewerking gaf. Voel me daar ook weleens best schuldig over hoor. Ik heb alle geluk van de wereld gehad. Ik hoop ook van ganser harte dat jij je snel wat beter gaat voelen, zodat je de verdere iui's en de kijkoperatie weer aankan.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is, dat mensen blij voor je moeten zijn omdat je nog een wonder mag ontvangen. Want er wordt zo vaak met onbegrip gereageerd. Dat geldt trouwens net zo goed voor de mmm. Toen ik van de tweede zwanger was, kreeg ik ook te horen, zie je wel dat het ook normaal kan, was zeker een ongelukje? Waarbij ik dan moest uit gaan leggen dat we "gewoon" weer door een hormoonbehandeling zwanger waren geworden. Daarna was het uiteraard belachelijk dat een gyn daar aan meewerkte, bla bla bla. Enz. Heb op den duur gezegd, als je niet blij en dankbaar voor me wil zijn, ben je niet meer welkom.
 
Dat is inderdaad erg veroordelend Supertje. Bizar! Gelukkig zullen mensen er ook weer snel over ophouden als ze zien hoe goed je het doet met twee kleintjes (of straks hopelijk 3 ;-).

Maar ik zit ook te denken: misschien dat sommigen het echt uit nieuwsgierigheid vragen, zonder er afkeuring mee te willen geven. Want het is best zwaar, met twee of drie kindjes onder de schoolleeftijd. En ik kan mij voorstellen dat mensen daar respect voor hebben. Ik wel in ieder geval!

Ik hoop ook dat wij snel weer verder kunnen en zwanger worden! Maar ik probeer ook te leren leven met het idee dat dat mogelijk niet zo is. Ik wil heel graag genieten van het leventje van mijn kleine meisje nu. En niet gebukt onder verdriet om het kindje dat er maar niet komt. Gelukkig gaat dat wel steeds beter.

Dank je wel voor jullie lieve woorden.
Wenser

 
Ha,

wij hebben inmiddels3 kids van 5,5 jr/bijna 4 jr en 15 mnd. Het is druk, gezellig en veel genieten
Voor de eerste ook 4 jr bezig geweest en 2keer mk gehad.
Ik herken het, was bij de 3e zwangerschap erg blij maar had wel moeite met het vertellen aan anderen.
Merk wel dat veel mensen ook echt vinden dat het knap is wat je doet. Terwijl ik er vooral van geniet en niet bij de drukte stil staat.

geniet er vooral van en vertel het zodra jij eraan toe bent daar voel je je zelf het beste bij en je kleine vanzelf ook. Alles zal toch anders zijn dan bij de eerste en daar hoort dit ook bij
 
Mensen willen toch graag het hoe en wat weten, dus komen ze wel eens raar uit de hoek.
Ik heb een dochter van 2,5 jaar, een zoon die deze week 1 word en we mogen waarschijnlijk in november nog een kleintje verwelkomen! Hiervoor zelfs nog een miskraam van 11 weken gehad, iedereen zei idd van wat snel, maar 't was zo gekomen.. Nu dus wel een bewuste zwangerschap. Hoe leuk is dat, als t kan!
Geniet van je zwangerschap!!
Liefs
 
hoi sproetje,

idd sommige mensen kunnen raar uit de hoek komen.. maar als je dr zelf maar achter staat.. mijn zoon is vorige week 3 geworden, met 4 maanden was ik alweer zwanger.. omdat we bij hem best lang bezig geweest waren dachten we dat het met een tweede ook zo'n vaart niet zou lopen.. dus uiteindelijk zit er 13 maanden tussen.. mijn dochter word over 3 weken 2.. en ja ben al 23 weken zwanger van de 3e.. dus hectische tijd.. maar hoe we dat aanpakken hebben alleen mijn man en ik wat mee te maken.. anderen kunnen hun mening erover hebben.. maar jullie hebben de beslissing gemaakt en daar hebben zij eigenlijk niets over te zeggen! dus geniet ervan!
 
Wij hebben drie kinderen binnen 3 jaar gekregen. Eerste en tweede 18 maanden verschil, tweede en derde 15 maanden verschil. Gezellig toch! Heb nu net twee miskramen achter de rug. Wees blij dat je zwanger bent en laat iedereen denken wat ze willen!
 
Nou we hebben het afgelopen weekend aan onze ouders verteld. Mijn moeder wilde weten waarom ik geen wijn wilde, waarop m'n vader vroeg of ik weer in verwachting was. Toen heb ik t maar gezegd. Ze waren allemaal blij, gelukkig. En hoewel m'n moeder duidelijk had gezegd dat ik nog even moest wachten, heeft ze duidelijk laten merken dat ze het wel heel leuk vindt!
Schoonouders reageerden ook heel blij. Die hadden het zelfs al aan zien komen haha.

Nou maakt me de rest van de omgeving me niets meer uit.

Nu hopelijk lekker genieten van een nieuw mensje wat aan het groeien is in mij buik :)
 
geniet er maar lekker van meid!
Laat iedereen maar lekker denken of zeggen wat ze willen.
Ik heb meer dan 3,5 jaar tussen mijn kinderen zitten. Mijn oudste (een zoon) was een moeilijke baby en ook toen hij iets ouder was nog moeilijk waardoor ik mijn wens voor een tweede steeds uitstelde.
Nu is mijn jongste alweer 3,5 jaar en al vanaf haar geboorte kriebelt het voor een derde kindje. Ook nu zijn er weer omstandigheden waardoor ik het steeds maar weer uitstel. (werkloosheid)
Maar nu gaat mijn leeftijd ook nog eens meespelen, Ik ben bijna 35 jaar.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
Oh wat had ik graag minder leeftijd tussen mijn kinderen gehad maar het is anders gelopen.
Daarom moet jij er gewoon lekker van genieten want het is een heel groot wonder, die kleine in je buik!
 
Terug
Bovenaan