quote: inanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-02-2008 16:51:59&apos

);
Haai Ivonne,
Jee ik vin het moedig van je dat je dat hebt gezegd.
Idd zulke reactie ga ik dan ook krijgen!
En helemaaal van mijn ''vader'' die is echt niet gemakkelijk..
Zijn wil is wet en hij heeft **** aan wat een andere vind of denkt..
Ik ga ook even op die site kijken stivoro.nl bedankt voor de tip!!
Heb je er veel problemen mee gehad???
Ik snap je helemaal hoor!!! Vin het zelf ook.. het gekke is dat ik altijd heb gerookt, maar nu ik zelf een kindje verwacht wil ik er alllles aan doen dat mijn kindje de juiste opvoeding krijgt.. en idd ik zelf doe er 9 maanden alles aan om ervoor te zorgen dat ik zo gezond mogelijk leef en dan zal een ander het na de zwangerschap voor mij verpesten, dat doet me pijn. want mij heeft het ook veel energie en kracht gekost.
Mn ''vader'' zei altijd; je kan toch niet stoppen met roken, dat zie ik bij jou echt niet gebeuren, jij blijft echt doorroken!!! nou ik heb het toch maar geflikt, toch?
Ben meteen gestopt... maja het is ook mijn kindje... zucht moeilijk he?!
Maar vind je dat je de juiste beslissing hebt gemaakt???
Liefs --xxx--
Hoi Inanna,
Ik ben er 100% van overtuigd dat ik de juiste beslissing heb genomen, ik sta er nog steeds volledig achter en dat zal ook zo blijven. Of ik er problemen mee gehad heb.... ik weet niet of dat helemaal het juiste woord is. Deze keuze heeft in ieder geval wel zijn uitdagingen met zich meegebracht. Vorig jaar februari kondigde een familielid aan, dat hij zijn verjaardag (een mijlpaal) in april zou gaan vieren in een horecagelegenheid. Hartstikke leuk natuurlijk, een feestje in het vooruitzicht. Alleen dat roken, daar zat ik mee. Dus ik heb hem een paar dagen na zijn aankondiging opgebeld met de vraag of hij wist hoe het rookbeleid in het betreffende restaurant was. Ik heb mijn standpunt uitgelegd en aangegeven dat ik vind, dat kinderen niet in de rook horen. Het zou worden uitgezocht en ik zou nog horen hoe of wat. Eind maart had ik nog steeds niets gehoord, dus nog maar weer even gebeld. Ze konden dus niet garanderen dat er niet gerookt zou worden. Vervolgens ben ik zelf gaan kijken in het restaurant. Er was inderdaad geen rookvrije ruimte, sterker nog: het kinderhoekje met speelgoed e.d. bevond zich slechts een paar meter van de bar, dus spelende kinderen zitten daar gewoon in de rook. Ik heb nog even een babbeltje gemaakt met de eigenaresse, die blijkbaar niet veel snapte van mijn zorgen. "O, het gaat maar om één kind? " Eh, ja, maar het is wel mÃjn kind en mijn verantwoordelijkheid.
Na veel wikken en wegen heb ik besloten om Claudia niet mee te nemen. We hebben haar bij een oppas gebracht en zijn zelf wel gegaan. Uiteraard werd er tijdens het feest wel naar Claudia gevraagd en heb ik steeds uitgelegd waarom zij er niet bij was. Een paar rokende familieleden met drie jonge kinderen trokken hun wenkbrauwen op toen ze het hoorden, alsof ze het in Keulen hoorden donderen (gewoon doorgerookt, ondanks astmatische klachten bij de kinderen, maar de huisdieren moesten daarom wél de deur uit...).
Mijn man had het overigens wel moeilijk met deze ontwikkeling. De verjaardag van dit familielid van zijn kant was echt een mijlpaal en omwille van hem had hij Claudia er graag bij willen hebben ondanks de rook.
Verder wil ik graag nog kwijt, dat ik het ontzettend knap van je vind dat je gestopt bent met roken omwille van de gezondheid van je kindje, echt geweldig hoor!
Groetjes van Yvonne