Nu we het toch over het roken hebben..

Hey Mamoetje!

Nee hoor ik voel me zeker niet aangevallen..Ik snap jouw punt ook heel goed.
K snap die vrouw dan weer wat minder eigenlijks.. wat is dat toch??
Dat heb je dan toch zelf wel door? je praat jezelf dan tegen..maja..

Goed van je dat je rekening houd met de mensen om je heen, wat je zegt over het bushokje enzo.. Ik zelf deed dat ook altijd!!
Rookte ook aardig op een dag en moet je zeggen ik denk nog vaaaaaaak aan een sigaretje.. (hoop echt zooooo dat ik het vol ga houden straks ook)

Mensen zeggen wel; de eerste 3 weken zijn het belangrijkste daarna gaat het beter.. naja ik kijk deze mensen alleen maar verbaast aan..eerste 3 weken??
Jaaa en je krijgt ook meer lucht hoor ik ze zeggen...
Nou.. al die verhalen wat je hoort heb ik dus niet.. Jammer! :-(

Ja wat ik wel heb is dat het in het begin wel echt even afkicken is.. ook omdat het een gewoonte is.
Hoe langer je er vanaf bent hoe gemakkelijker het word.. maar of je er dan helemaal klaar mee bent, nee dat heb ik niet.droom er zelf nog wel over haha.

magoed haha ik ratel maar door :)

K vin het zo dubbel dan ook he... ik voel me nu echt zo'n zeurmoedertje.. eerst wel lekker roken, vriendinnen hebben wel gezegd dat ze het van me miste,ik kon altijd gezellig mee roken..

Ben heel duidelijk altijd geweest tijdens de zwangerschap rook ik niet!! NIet voor mezelf (erg als je dat ook zegt, ik weet het) Maar echt voor mijn kindje!
Maja als ik zie wat er bij mn familie gerookt word..dan kan nooit gezond zijn voor ons kindje en dat wil ik echt niet!!!
Elke zondag eten we bij mn fam en elke zondag word er stevig door iedereen gerookt..
Zijn met 8 mensen dan (soms wel 10) en 3 mensen roken niet!
Waaronder mn vriend, schoonzusje en ik.
Als wij thuis komen stinken we van top tot teen!
Echt alles ruikt er naar! Zooo vies.. (terwijl ik zelf ook altijd heb gerookt.. haha :) )
Ik vin het zoveel.. en ik weet ook dat ze er misschien in het begin rekening mee houden, maar het is nieuw... zoiets verwaterd..Bij mn fam zeker weten!!

Ik vin het moeilijk, want ik hoor nu al gez**k laat staan dan.. vin het echt jammer.
Ik heb het erover gehad thuis.. maar we zullen zien..
Ze vonden het nu ook al erg dat er op onze verjaardag niet gerookt mocht worden, snap je dat nou?? ik heb daar zelf altijd volle bergrip voor gehad..maja, je kan niet iedereen met jezelf of over 1 kam scheren..

Nou een heel verhaal haha.. ik stop maar es hahaha!

Liefs van ons!

Ik bewonder je omdat het je gelukt is om te stoppen met roken tijdens je zwangerschap, Inana!

Toen wij 8 jaar geleden besloten dat ons nieuwe huis geheel rookvrij zou blijven, stuitte dat in het begin ook op veel onbegrip. Gelukkig hebben we doorgezet, inmiddels is het ook bij andere vrienden en familie de standaard geworden. Naar gelegenheden waar wordt gerookt gaan we inderdaad niet met de kinderen. Ook wij hebben dit bespreekbaar gemaakt zonder een verwijt bij de ander neer te leggen, maar door te vertellen welke keuzes wij maken. Wij willen nu eenmaal het beste voor onze kinderen en het heeft even geduurd, maar inmiddels is iedereen er aan gewend en worden we om onze keuzes gerespecteerd en houden mensen er rekening mee.

Succes!

hoi allemaal,

ik geef lillian helemaal gelijk,

begrijp me niet verkeerd ik rook zelf, maar ik vind dat mensen die roken beslissen dat zelf. maar als je niet rookt vind ik ook dat je dat je mag zeggen dat er niet gerookt wordt in de buurt van je kind.

een vriendin van mij rookt zelf ook maar niet in haar huis bij haar kind ik respecteer dat en ga dus met haar gezellig buiten een sigaretje roken en als er vriendinnen van mij bij mij komen waar wel binnen wordt gerookt en ze roken zelf niet en komen met hun kinderen dan rook ik niet binnen dit doe ik uit respect voor hun.

ik zeg al zelf rook ik en ook in huis en dat moet ik zelf weten maar ik respecteer de mensen die niet willen dat er in de buurt van hun kinderen gerookt wordt.

groetjesa tineke

quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2008 10:48:13'));

hoi allemaal,

ik geef lillian helemaal gelijk,

begrijp me niet verkeerd ik rook zelf, maar ik vind dat mensen die roken beslissen dat zelf. maar als je niet rookt vind ik ook dat je dat je mag zeggen dat er niet gerookt wordt in de buurt van je kind.

een vriendin van mij rookt zelf ook maar niet in haar huis bij haar kind ik respecteer dat en ga dus met haar gezellig buiten een sigaretje roken en als er vriendinnen van mij bij mij komen waar wel binnen wordt gerookt en ze roken zelf niet en komen met hun kinderen dan rook ik niet binnen dit doe ik uit respect voor hun.

ik zeg al zelf rook ik en ook in huis en dat moet ik zelf weten maar ik respecteer de mensen die niet willen dat er in de buurt van hun kinderen gerookt wordt.
mag ik jou wat vragen? ben je met of zonder hulp middelen gestopt?
en als je met hulpmiddelen bent gestopt wat heb jij dan gebruikt?

groetjes tineke

quote: lilian30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-02-2008 14:57:39'));

hoi

nou je hebt misschien mijn mening gezien op t andere onderwerp over roken{?} maar   ik vind wel dat jij een moeilijke situatie hebt,...
maar als t bij mij zo zou zijn >>>> ik zou t zeker voorleggen aan oma en rest hoe je erover denkt.....en dan weten ze hoe je erover denkt...dan is wel de eindkeuze aan jou...wat is belangrijker ....ik snap dat je t geld beter kan gebruiken als voor een kinderdag verblijf [maar je krijgt tegenwoordig HEEL VEEL vergoed...zoek t ff uit dan weet je hoeveel]
maar ik [en ieder zijn eigen mening!!!!] zou mijn kindje daar niet inzetten in die rook!!de hele dag ..elke week ...want eerlijk is eerlijk t is niet goed!!

maar zoals ik vind [en ieder mag van mij een andere mening hebben!! maar mensen vragen hier toch om meningen??]zou ik ! mijn kind t niet aandoen om steeds weer in z.n rookhol te moeten zitten!! en...........ik vind t een beetje vreemd dat al die mensen terwijl ze  echt wel beter weten!! gewoon roken waar een [ongeboren] baby bij is!!!
mijn vriendin die rookt ook als een tierelier!!! maar als ik bij haar kom dan zet ze de deur open en rookt ze in de deuropening   IN HAAR HUIS!!! en daar heb ik niet om gevraagd maar ik vind t wel [eigenlijk] niet meer als normaal......{?}
kijk dat iemand verslaafd is okee maar jou baby is dat niet  , en het is nou eenmaal hard gemaakt dat roken verschrikkelijk slecht is voor[iedereen...] maar zeker voor baby's!!!! en kleine kids want die longetjes zijn daar  niet klaar voor.........

okee maar om mensen niet te gaan  laten flippen hahhaaha ...je moet t natuurlijk helemaal zelf weten ...maar jij bent verantwoordelijk voor jou baby!!de keuze is aan jou.......en  dit bedoel ik echt niet lullig..
ik sta nou eenmaal niet achter roken en een baby +[kleine kids] ze hebben niks te kiezen   en jij wel....

heel veel   succes   en doe wat jij denkt wat t beste is............

lilian

hoi hoi

ik wil toch even op je reageren
ik denk dat je dadelijk ook maar niet moet gaan wandelen buiten met je kindje en niet bij de bushalte moet gaan staan wachten want als je WEEt wat ze daar allemaal binnen gaan krijgen pfff

vind dat je best een STRAKKE mening hebt steeds over het roken
( die je zeker mag hebben hoor)
maar zoals in het nadere topic , dan vraag ik me af of het misschien toch anders zou kunnen

groetjes moekje

p.s dit is geen aanval ieder zijn mening maar het gata om de manier waarop
heb op het nadere topic ook een bericht hierover geplaatst)

Hoi
Ja, dat is nu dus een dilemma, als je het ergens niet mee eens bent en je laat je kind opvangen door familie...zou ik dus om die reden al nooit doen. Maar goed, daar heb jij voor gekozen, en dat is je goed recht natuurlijk!
Maar je kind zit wel 1 á 2 dagen écht in de rook. En voor hetzelfde geld krijg je een baby (zoals ik) die chronische luchtwegklachten heeft, nou dan móeten ze wel stoppen of je moet andere opvang zoeken.
Wij gaan ongeveer één keer in de maand naar mijn schoonmoeder, die rookt als een schoorsteen. Ik geef haar dan gewoon een puf, en mijn schoonmoedere wil er best wel om denken, als het te erg is gaat ze gewoon buiten roken.  Als ze hier is, dan rookt ze echt alleen buiten. Dus zo'n incidenteel bezoekje, daaar maak ik me niet druk over.
Maar voor vaste dagen, dan zou ik ook niet blij zijn.
Een kindereopvang is ook heel leuk voor je kindje, er zijn altijd kinderen om mee tespelen, en ze leren zoveel! Het is inderdaad veel meer betaalbaar dan voorheen!
Succes met je beslissing!

Moeilijk he... zelf doe ik zo mijn best om zoveel goed aan mijn kleine te geven.
Toen ik het wist meteen gestopt.. maar mensen om mij heen zeiden gewoon; Waarom rook je niet meer??? dat kan best nog wel hoor!
Ik kan daar echt niet bij.
Vorig jaar zat ik op een feestje, daar was een meissie ook zwanger,  met een sigaretje in dr handen..
Ze rookte er niet veel...maar in mijn ogen is 1 al teveel.. magoed ik vroeg aan haar; waarom rook je eigenlijks nog??
ach joh, waarom zou ik stoppen? het komt zoals het komt en door blijven roken kan tegenwoordig echt wel!
Ik was toen nog niet zwanger, maar ik kon dr wel door elkaar schudden...vond het zooo raar. ze geloofde haar zelf ook nog, dat was nog het trieste eraan.
Haar kindje werd geboren en had van alles!!!
Of het door het roken kwam?? Neeeee joh natuurlijk niet!

Wat ik hier mee wil zeggen... is het nou echt zo dat sommige mensen echt een plaat voor de kop hebben?

Idd een KDV is ook leuk.. maar ik gun het mijn (pleeg) moeder ook zo erg..
Er is de laatste tijden zoveeel gebeurt en ze zegt ook echt; dit is ons lichtje in ons leven meissie!
Jou'n kindje gaat ogen doen openen...
oww ik vin het zo moeilijk want het is zo dubbel.. ach het zal hoop ik wel los lopen..
Zoals het nu staat zou het misschien ook om 1 dag in de week gaan..de vrijdags. de rest van de week ben ik er of mijn vriend..
maar toch..naja ik denk dat we moeten afwachten..

Op de vraag of ik ben gestopt met hulpmiddelen.. ja!! mn geest en wilskracht!!

Liefs

hoi ianna,

zoals ik al aangaf ben ik zelf een roker maar ik rook absoluut niet bij vrouwen die niet roken en hun kinderen bij hun hebben, maar als jouw kind echt zo'n lichtpunt voor je pleegmoeder is moet ze het er toch voor over kunnen hebben dat ze bij  haar lichtpuntje niet rookt.

groetjes tineke

Terug
Bovenaan