Nutricia probeert CB te beinvloeden!!!!

Ik had al lang vermoedens dat Nutricia probeert om CB's te beinvloeden en hun producten aan te smeren, Bij ons consulatiebureau staat altijd een pak Nutrilon op de kast en hangt kalender op van Nutricia. Verder zei de arts bij de oudste toen ik over wou stappen van bv naar fv,   toen zei ze ja dan moet je nutrilon opvolgmelk gaan gebruiken!!
Maar heb nu bewijs het volgende heb ik uit een vacature( van nutricia) geknipt

Implementeren van het ‘medical salesplan’ en beïnvloeden van de (para) medische professie (verloskundigen, consultatiebureau artsen en –verpleegkundigen, kinderartsen) zodat Nutricia producten door hen worden ondersteund en aanbevolen aan de consument.

Wat vinden jullie hier nu van?
IK ben echt geen activist ofzo, maar ik erger me wel aan zulk soort dingen. Vooral omdat ik pas ook op CB heb gezien dat de artsen gewoon cursussen volgen bij Nutricia.   Ben benieuwd naar jullie reacties!!!

Hoi,

Echt belachelijk dat ze dat doen. Vanuit ondernemersstandpunt gezien (ben zelfstandige) is er iets voor te zeggen, maar ik vind dat jij als consument en (vooral in het begin van je moederschap) beinvloedbare moeder niet hiermee mag worden geconfronteerd. Jij moet zelf kunnen kiezen wat het beste is voor je baby en er zijn plenty andere soorten kunstvoeding die even goed zo niet beter zijn dan Nutrilon.
Wat ik wel goed vind is als er bij een CB folders en informatie is te krijgen over alle verschillende merken KV en wat het beste is voor jouw baby. Maar niet de richting van Nutrilon opgeduwd worden, terwijl Friso en Nestle en Kruidvat en Similac er ook nog zijn.

Groetjes van Linda
(ps mijn HA raadde idd Nutrilon aan, ben heel snel naar da Friso overgestapt toen ik het prijsverschil opmerkte)

Hoi,

Dat is/was al bekend.... huisartsen hebben het ook met bepaalde medicijnen,en  tandartsen met tandpasta merken.
Maar dit wist je nog niet?? dit geld trouwens ook voor thuiszorg/kraamzorg.
Dat komt omdat de instellingen/artsen GRATIS monsters van de fabrikant krijgen, mits ze het product aanprijzen.... ik dacht dat dat algemeen bekend was... maar goed, blijkbaar niet dus.
Ik vind het dus altijd opvallend, bij bijvoorbeeld de tandarts (gratis klein tube tandpasta) enz... enz.... ook heb ik van de HA een keer een proef-flaconnetje gehad.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hallo,

bovenstaande is inderdaad schandalig maar ook te begrijpen. Het is 'gewoon' een bedrijf dat geld wil verdienen. Ik wil echter nog even melden dat niet alle CB's zo zijn. Het bureau waar mijn moeder werkt heeft het Borstvoedingscertificaat. Daar staat dus niets van welk merk dan ook. Zij krijgen alleen cursussen over borstvoeding en mogen absoluuut niets uitdelen van welk merk dan ook. Dit wordt ook nog eens gecontroleerd!

Mijn eigen CB heeft ook geen posters, kalenders o.i.d. hangen en ik vermoed dat dit in de toekomst op meer plekken gaat gebeuren. En maar goed ook als je het mij vraagt. Borstvoeding is het beste en hoort de standaard te zijn. Als je dit niet kunt of wilt geven hoor je dan ook objectief advies te krijgen op het CB en niet van een van de merken die heel graag geld aan jou willen verdienen!!

Ha,

Bij ons op het cb heb ik nog nooit reclame gezien. Toen ik na 6 mnd bv wilde afbouwen en gedeeltelijk overgaan op fles, zeiden ze zelfs tegen mij dat de goedkopere voeding van Kruidvat net zo goed is als Nutrilon...

Wilmi

Sorry, maar ik zie niet in waarom er geen reclame gemaakt mag worden? Overal wordt reclame gemaakt, zo werkt het toch?
allemaal een beetje overdreven dat jullie dat zo erg vinden hoor! Ik vind het heel normaal eigenlijk! Onschuldig zelfs.
Je hebt toch ook zelf verstand, je kunt toch zélf kiezen????? Uit allerlei merken? er wordt toch voor andere babyproducten reclame gemaakt?

Sjana,

Het is normaal dat er reclame wordt gemaakt op commerciële locaties, zoals winkels edm. Van een onafhankelijke zorginstelling als het CB, dat advies geeft aan vaak onzekere en beinvloedbare jonge moeders ("als het CB het aanraadt, zal het toch wel het beste zijn"), mag je toch wat meer terughoudendheid en objectiviteit verwachten.

Met verstand heeft deze kwestie  weinig te maken, of vind jij dat iedere moeder de specifieke samenstelling van de verschillende merken voeding moet kennen en begrijpen en moet weten wat de consequenties voor haar baby zijn?? Sorry, maar niet iedereen heeft een studie chemie-voedingsdeskundige achter de rug, en toch willen we allemaal het beste voor onze kindjes.
Daarnaast kan je je afvragen wat het nut is van een CB als je het zelf allemaal zou kunnen en moeten weten?  

Groet,
Saskia

Terug
Bovenaan