Nutricia probeert CB te beinvloeden!!!!

Hoi,

Iedereen weet toch inmiddels wel hoe goed borstvoeding is en dat zuigelingenvoeding ook goed is, maar net wat minder goed. Als er reclame wordt gemaakt voor flesvoeding wordt er toch nooit gezegd dat dit beter zou zijn dan borstvoeding. Mijn idee is dat je stopt met de borstvoeding omdat het niet meer gaat of omdat iemand zich hier niet goed bij voelt.
Ik heb mijn kindje borstvoeding gegeven en toen dit niet meer volledig lukte een combinatie van borstvoeding en hypoallergene voeding. Ik heb nooit gemerkt dat mijn kindje hier anders op reageerde dan op de borstvoeding, maar van vriendinnen die standaard voeding hebben gebruikt hoor ik veel verhalen van krampjes en moeilijke ontlasting! Reclame voor HA voeding zou ik alleen maar willen aanmoedigen hierom, want er zijn nog veel moeders die nog niet weten dat dit beter is dan standaard en dan problemen krijgen.
Ik ben het er wel mee eens dat ze op het consultatiebureau beter een soort voeding aan kunnen geven en hierbij of alle merken moeten noemen of geen merk!

groetjes!

Dat is gek, het is verboden voor de wet om reclame te maken van voedingen tot 6 maanden. Daarna mag het wel. Dus als het cb dat heeft en reclame maakt daarvoor is dat niet ok. Maar ik denk dat iedereen wel wijs genoeg is om het allemaal met een korreltje zout te nemen en je eigen ding doen, het is jouw kind en jij bepaald wat hij of zij binnenkrijgt....cb's zijn er voor adviezen he, het is niet verplicht....
Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan