Nutrilon Forte 1

Wie van jullie gebruikt Nutrilon Forte 1 zonder overleg met consultatiebureau. Wil dit gaan gebruiken voor de laatste avondvoeding zodat ons dochtertje misschien iets langer doorslaapt, is 8 weken oud.
Hoop op reacties.

 
mijn baby had altijd honger en dus zeiden ze op het consultatie bureau dat ik ook de forte mocht proberen. alleen kreeg hij er verstoppingen van en ben ik er mee gestopt. nu zeiden ze dat ik dan maar de nutriton instant moest gaan proberen. dit is johannesbroodpitmeel en zorgt ervoor dat de voeding wat indikt in de maag en er wat langer een verzadigt gevoel geeft. er zit niet veel voedingswaarde aan en mag bij elke fles gegeven worden. een leuke bijkomstigheid was dat onze baby nu niet meer spuugde.(waar dit middel eigenlijk voor is)
het is van nutricia, gele doosje en kost gemiddeld 5.25 euro.
ik kocht het bij kruitvat of de etos.
al zou ik toch even navragen aan de arts of dit mag. mijn baby is niet dezelfde als die van jou. nou succes!
 
IK ben nutrilon forte 1 gaan gebruiken omdat mijn baby na 1 maand nog elke 2 uur kwam voor voeding. Het hielp helemaal niets en hij ging ervan spugen, zijn we dus ook gauw mee gestopt. Nu is hij 5 maanden en krijgt hij nutrix rijstebloem (pap) als laatste voeding, hij slaapt nu aardig door tot ongeveer 05.30 uur. Maar dat mogen ze pas vanaf 4 maanden hebben dus daar heb je nu niks aan.Ik zou het gewoon even afwachten of inderdaad nutrilon instant proberen. Succes ermee!!
 
Hoi,
Je kan ook nutrix (rijstebloem) door de laatste fles mengen. Dat heb ik bij mijn zoontje gedaan vanaf dat hij 6 weken was... Dat ging helemaal prima!
Het heeft zo'n 4 weken geduurd en toen sliep hij van 23 tot 07. Heerlijk.
Hij is nu 5 maand en ik gebruik nog steeds nutrix door de laatste fles.
Dat hoef je op zich ook niet te overleggen. Gewoon op je eigen gevoel afgaan. En je kan ook 10 cc extra water in de fles doen, is de kleine ook alweer wat voller. Doorslapen komt vanzelf als ze voldoende eten.
Succes ermee. Nutrix kun je overal wel
kopen. Werkt prima
 
je kan ook en mix doen van nutrlon en forte gewoon de schepjes delen dat doe ik op advies van cb omdat forte nogal eens tot verstopping leid en dan is het beter verteer baar ook dee ik er broodpit meel in dit doe ik al vaf 7 weken nu krijgt ze elke fles twee schepjes (van de nutrilon) nutrix erin en bij de laatste fles 3 eetlepels nutrix en ze slaapt van 00:00 tot 8:00.

die van mij is nu bijna 14 weken en rijgt dus ook al fruithap en ik mocht beginnen met groente omdat mijn dochter al hapt du sprober het eens of overleg met het cb
 
Hi Fleur ik begrijp dat je wilt dat je kindje doorslaapt maar misschien heeft hij gewoon de voeding nog nodig. Onze zoon was 9 weken toen we de nachtvoeding gingen stoppen, hij heeft 3 nachten gehuild en eigenlijk alleen de 1e nacht een kwartiertje, dus ik denk dat het bij hem gewenning was. Na 3 nachten was het over. Wel gaven we hem altijd nog een flesje tussen 22.00 en 23.00. Dus ik weet niet of je dat ook doet?
 
Je moet geen rijstebloem geven aan een kindje jonger dan 4 maanden, zoals hierboven word gezegt. Je kindje is hier nog helemaal niet aan toe en kan daar vreselijk last van krijgen. En een andere voeding betekent ook niet dat je kindje dan wel doorslaapt, het is een periode waar je toch doorheen moet.
 
Terug
Bovenaan