Obstipatie...

Lieve meiden,

Oooohh...wat een ellende! Ik kan dus al dagen niet naar het toilet, begin er lichtelijk van in paniek te raken! Ik moet maar het gaat echt niet, het zweet breekt me uit en ik voel duidelijk dat ik moet maar het gaat echt niet, tot tranen aan toe. Net geprobeerd maar dan is de druk zoooo groot dat ik tijdens het afvegen (sorry) een beetje bloed heb....Daar raak ik dus behoorlijk van over m'n toeren! Straks gaat m'n man even een flesje Roosvice Laxo halen want dit is echt geen doen! Gebruiken jullie dit? En zo ja, hoe vaak per dag? Ik weet niet goed wat mag.....

Sorry voor m'n vreemde verhaal maar ben vast niet de enige zwangere vrouw die hier last van heeft. Verder drink ik echt genoeg en ondanks dat ik de gehele dag misselijk ben, probeer ik wel voldoende vezels te eten.

Hoe gaat het met jullie?
Liefs Lynn.

Hoi Lynn, bij mij is de obstipatie weer even weg. Maar kiwi en daarbij een half tot heel kopje lauw water helpt ook enorm. Zeer vervelend, rosevice laxo heb ik vroeger wel eens gebruikt, en dan een paar glaasjes per dag. Tja en meer dan drinken en vezels kun je niet doen. Succes......

Bij de apotheek (niet bij drogist) kun je magnesiumoxidesulfaat krijgen... dit zijn kauwtabletten en je mag er maximaal 3 op een dag, ook als je zwanger bent. De eerste paar dagen merk je niet heel veel maar als het ingewerkt is ga je echt al een trein, zodat je kunt afbouwen na 1 of 2 op een dag.
Ik heb altijd eigenlijk wel snel verstopping maar sinds ik die tabletten heb, heb ik er nooit meer last van! Een hele opluchting. En een voordeel is dat het ook heel goed werkt tegen maagzuur.

Niets hielp bij mij, kiwi's, vezels... niks werkte afdoende... maar dit wel!

Succes!

Ps. dat bloed zal ongetwijfeld van een wondje aan je anus komen... probeer dat te voorkomen want je kunt behoorlijk last houden als je constant te hard moet persen. Voor de baby's maakt het niet uit, maar het is zo lastig voor jezelf.

Heey lynn

Heel vervelend, had het paar weken terug ook, lukte gewoon niet. En wel steeds gevoel dat ik moest. Ik heb rustig afgewacht tot het wel wou, heeft wel paar dagen geduurd.

Hoop dat je er snel vanaf bent

Liefs

Ooooh lynn, dit heb ik een dikke week geleden ook gehad. Niks hielp mij....... Heb de lactulosesiroop van kv genomen, en na veel pijn en duwen ben ik bevallen van een mega dikke...... Haha. Kan er nu weer een beetje om lachen, maar weet hoe pijnlijk dit is. En logisch dat je je er zo slecht door voelt en lichtelijk in paniek raakt. Je kunt die laxo proberen natuurlijk maar die lactulose helpt binnen een paar uurtjes! Opluchting is groot als je het kwijt bent!!!

Succes meid en beterschap!

Liefs

Oh meid dat is zo vervelend! Ik heb het ook een keer gehad (al ver voor mijn zwangerschap) ook uren op de wc met dikke tranen.. ik heb er toen niks aan gedaan ja uiteindelijk zo kwaad worden en zoveel druk zetten hoe zeer het ook deed maar het moest eruit, ik was er helemaal klaar mee het leek wel van een olifant! Na veel pijn en bloed, wat een opluchting als het eruit is!

Nu is mijn ontlasting heel anders dan voor mijn zwangerschap.. heb er meer moeite mee.. maar het schijnt erbij te horen..

Sorry voor mijn lekkere verhaal haha. Sterkte meid ik hoop dat je rosevice helpt.. bij mij werken kiwi's eten trouwens ook:)

Liefs

hey lynn,

bij mijn is het anders om, ben al dagen aan de diaree, nu heb ik gister rose vise stop gedronken en dat werkt wel tegen diaree.
hoop voor je dat je ontlasting er snel uit wil, want dat kan erg pijnlijk zijn!

liefss suzanne

Terug
Bovenaan