oef zucht

Hoi dames,

omdat ik me al een poos helemaal mezelf niet voel en afgelopen donderag alleen mar kon huilen ben ik maar eens naar de huisarts gegaan. Dit zijn mijn klachten

- veel moe
- prikkelbaar
- veel huilen
- ongeduldig
- lusteloos
- onrustig
kortom helemaal mezelf niet. Ik kan eigenlijk nergens van genieten. Volgens haar heb ik overduidelijk een postnatale depressie. Ze heeft me medicijnen voorgeschreven. het was wel even zoeken voor haar eer ze iets kon vinden wat met de borstvoeding mag en nu heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Wat kan je je daar raar van voelen zeg. Het is net of mijn hoofd vol met watten zit en ik er wel ben maar toch ook niet. Helaas word ik er ook kotsmisselijk van. Als het goed is gaan ze na twee weken ongeveer werken en met een week of zes moet ik me echt beter gaan voelen.

Dus als ik een keer kribbig reageer op een topic of weinig reageer: ik ben jullie niet vergeten maar ik zit vreselijk met mezelf in de knoop momenteel.

Veel liefs voor jullie allemaal van Marloes

Ik wil je hierbij heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd!
Hopelijk gaan de medicijnen snel en goed werken zodat je weer wat lekkerder in je vel komt te zitten.

Groetjes Jessica

jemig meid wat .een tydje geleden kon ik me ook vinden in bepaalde punten wat je schrijft maar dat had meer een andere reden..had uoderschapsverlof en kon nie pt terugkomen.

maar meid ik wens je alle goeds toe en ik hoop echt van harte dat je je gauw weer je oude ik voelt!!
probeer lekker van  styn  te genieten en alle mooie momenten met hem!
ik weet heb makkelijk praten maar dit bedoel ik goed.

wat ik je nog wel wou zeggen is dat ik t heel goed v je vindt dat je stijn nog de borst geeft,echt super.

enne wil je een x je hart luchten doe t!! sterkte!!

hallo,

Ik weet een beetje waar je doorheen gaat, na mijn eerste zwangerschap werd bij mij ook de diagnose postanaal depresief geconstateerd, alleen na vier maanden na mijn bevalling,  het is geen pretje ik kreeg daar ook medicijnen voor, hielp wel na een tijdje het haalde de scherpe randjes af van mijn gevoelswereld op dat moment, veel sterkte meid, hoop dat je je er doorheen worstelt en achter de wolken schijnt de zon, niet vergeten.

gr bianca

Hoi Marloes,

Helaas weet ik precies hoe je je voelt. Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik hier ook last van.

Gelukkig is het bij mij direct na de geboorte van Maaike geconstateerd en ben ik al door de ergste periode heen. Maar nu nog steeds heb ik wel eens een terugval. Bij konden ze niets vinden dat ik kon slikken ivm het geven van borstvoeding dus ik hoop voor jou dat het gene jij hebt gekregen snel helpt en dat je je snel weer beter voelt.

Misschien nog wat handige tips van mijn kant:
- plan regelmatig in voren iets voor jezelf zodat je even wat tijd voor jezelf hebt
- ga lekker veel naar buiten (voor zover dat bij jou lukt met 3 kinderen) buitenlucht doet goed
- praat er veel over, je kunt mij altijd  vragen om tips of gewoon even je hart luchten. Ik heb dit gelukkig veel kunnen doen bij mensen in mijn omgeving. Een vriendin van mij is nu zelf ernstig ziek (kanker) en ze vroeg laatst aan mijn man hoe of ik eronder ben. Dat zegt waarschijnlijk genoeg over de steun die ik heb ontvangen en nog steeds.
- maak je niet druk om zaken als schoonmaak etc. probeer vooral ook elke dag een half uurtje of een uurtje tijd voor jezelf te vinden.

Nogmaals je kunt altijd bij mij terecht.

Groetjes
Inge

Hoi Marloes,

Tjonge wat vervelend allemaal. Voel je je al #@(*$&^@$% en dan voel je je van de medicijnen nog beroerder.

Het enige wat ik me afvroeg, hebben ze je bloed gecontroleerd? Ik herken veel van je klachten en bij mij bleek het dus een vertraagde schildklier te zijn. Ik slik daar inmiddels medicijnen voor. Ook een laag HB kan je enorm slopen. Zeker als je BV geeft.

Dat was even tussendoor.

Ik geef je een  vanaf hier en hoop dat je je snel beter voelt.

Groetjes, Karin

He Marloes,

Wat vervelend zeg!!! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Hoe voel je je tegenover je kinderen? Want dat is juist een belangrijk punt bij constateren van een postnatale depressie. Jouw klachten lijken nl ook veel op een gewone depressie of op voorjaarsdepressie.

En wat kaatje hierboven ook zegt, check ook je bloed.

Je kunt beter alles eerst uitsluiten, voor je hals over kop met medicijnen begint!

Veel sterkte deze komende tijd!!

Liefs Martine

Hoi dames,

ik wil jullie bedanken voor al jullie lieve reacties. Mijn bloed wordt elke maand gecontroleerd omdat ik al vijf jaar een te traag werkende schildklier heb en tijdens de zwangerschap de medicatie omhoog is gegaan.

Ik ben niet zomaar halsoverkop begonnen met het slikken van medicatie maar het is een weloverwogen beslissing die ik in goed overleg met de huisarts heb genomen. Dehuisarts heeft het echt over een postnatale depressie gehad.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan