Oei, ik groei... weer een sprong

Hallo allemaal

Vannacht wist ik het opeens; Nils maakt weer een sprongetje. Al 4 nachten moet ik er weer uit voor een flesje. Verder heeft hij elke keer berenhonger. Sinds gisteren krijgt hij 180 en dat gaat er vlot in. Vandaag wil hij ook niet in bed slapen.... Vanmorgen heb ik het Oei, ik groei-boek er maar weer eens bijgepakt en ja hoor, rond 7/8 weken maken baby's weer een sprong. Dat verklaart weer veel (ik neem het niet geheel serieus hoor). Tja, het is even afwachten en dan kan hij weer meer. Ik ben benieuwd!

De eerste sprong was volgens het boekje met 5 weken. Juist, toen ging hij doorslapen, lachen en gericht kijken.

Zien jullie dit ook bij jullie kids? De volgende sprong moet rond 12 weken zijn. Ik ga me nu al voorbereiden haha.

Groetjes, Sheila (Nils is overmorgen idd 8 weken).
 
Als ik eerlijk moet zijn heb ik er niet echt opgelet, ze is a.s. dinsdag 10 weken zal wel opleten als ze 12 weken is of ze daar inderdaad ook last van heeft laat ik maar zeggen.

Groetjes Margot
 
Hallo,

Bij mij is het precies hetzelfde, Damian is morgen 8 weekjes. En hij komt sinds een paar dagen ook weer vroeger in de nacht voor een flesje. Hij krijgt nu 170 in de fles en dat drinkt hij met gemak weg. Soms moet ik het dan ook echt nog uitzingen tot de volgende fles.

Groetjes
 
Nou, Cas is ook aan het 'springen' hoor! Onrustig, huilerig en de box is alleen maar leuk als mama (of papa) ernaast blijft zitten. Slapen in bed is heel erg NIET leuk. Ook komt hij nu weer regelmatig na 2 - 2,5 uur weer voor een voeding. Maar ook weer niet altijd. Nu is het alweer bijna 4 uur sinds de vorige voeding.

Maar.... Drinken die ukkies van jullie 170 - 180 ml???? Cas krijgt, als hij een fles krijgt, 120 of 130 ml. Uit de borst weet ik uiteraard niet hoeveel hij haalt. Of kan ik afgekolfde melk niet vergelijken met flessenmelk?

Probleem wat ik nu heb is dat ik bijna geen melk meer kan afkolven. Als ik een fles geef en daarna ga kolven krijg ik er met moeite 60 ml uit. Dus moet ik 2 keer kolven om 1 voeding te produceren. Dat werkt dus niet. Cas krijgt denk ik wel genoeg binnen, omdat hij meer uit een borst krijgt dan de kolf, maar toch... Ik wil ook af en toe een fles kunnen geven. En reserves kunnen opbouwen voor als ik een keer weg wil.
 
Swen heeft zijn sprongetje ook al gemaakt.
en mamat... hij wilde ook vaker drinken!
je hoeft trouwens  niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt als je op verzoek geeft. je kunt borstvoeding en flesvoeding absoluut niet met elkaar vergelijken!
en dat voorraadje kolven.. ik zou proberen 's morgens na de voeding te kolven. dan heb je meestal meer voeding.

Swen brabbelt nu meer, kan zich ook echt vermaken met het kijken naar speeltjes en probeert daar  flink tegenaan te rammelen met armen en benen.
hij vind andere mensen heel erg interessant en het liefst kijkt hij naar iemand die aan het eten is.

 
Bij mijn eerste zag ik het heel erg goed. Bij iedere sprong (in begin dan) veel huilen (zelfs op schoot), meer spugen en knoeien tijdens het drinken, moeilijker slapen. Zeker het eerste jaar zat hij heel goed op 'schema', ik wist meteen wanneer hij weer aan het springen was. En vooral ook, wanneer het (plots) weer over was.

Maar nu, mijn dochtertje Eveline is 8 weken en... ik heb eigenlijk nog niets gemerkt! Zelfs de regeldagen van borstvoeding stellen eigenlijk niets voor, een dagje 9 voedingen ipv 7-8. En that's it...
 
Hallo, ik vraag me af hoe doen jullie dat met de flesseninhoud? vraag je aan het cb hoeveel ze mogen ofzo? ik ben na een heel dikke baby (die nu trouwens weer heel smal is, hij is nu 3) een beetje bang om teveel te geven maar Tijmen heeft vaak toch ook behoefte aan meer, hij krijgt nu 5 a 6 flessen van 120 ml en hij is 6 1/2  week. Vind ik wel genoeg toch? Liefs, Elle...
 
Hoi,

Na 2 dagen heel slechte productie (Cas kreeg maar net zijn hoeveelheid eruit geperst. En dan lag ie te piepen en te draaien aan de borst omdat het hem niet snel genoeg ging) heb ik een supernacht achter de rug. Om half 10 kreeg hij de borst. Dat ging met veel gekrijs en gedoe, dus ik was bang dat ie voor twaalf uur de volgende alweer zou willen.
Daarna nog heel even opgebleven en toen naar bed. Hij ging pas slapen tegen half twaalf (was steeds wakker, maar heeft weinig gehuild). En werd pas tegen half 4 wakker!! Na een rustige voeding (na 6 uur had ik echt wel genoeg melk) is ie ook vrij snel weer gaan slapen tot vanmorgen half 6. Dat vond ik te vroeg, dus hem ik hem weer in slaap gesust, en toen sliep hij tot kwart over 7.
Toen heeft ie weer heerlijk gedronken zonder gedoe. En net heb ik hem een fles gegeven, en daarna zelf gekolft. Dat was 170 ml. De productie is dus weer goed op pijl.

Het wordt ook steeds leuker om met hem te spelen, of om toe te kijken als hij in de box ligt. Cas slaat nog niet bewust naar zijn speeltjes, maar raakt ze soms per ongeluk. En dan is ie helemaal verbaast dat er ineens iets beweegt. Ook vind hij zitten helemaal geweldig. Als hij ligt moet ik hem bij de handjes pakken en naar zithouding optrekken. Hij spant zich dan helemaal in, en als het lukt is ie zo trots. Ik hoef hem daarna ook nauwelijks te ondersteunen. Blijft bijna helemaal zelf zitten.
 
Terug
Bovenaan