Oktober 2008 mama's

A

Anoniem

Guest
Hallo (toekomstige) moeders,

Ik ben Digna en ben 24 jaar. Ik weet sinds vorige week vrijdag dat ik zwanger ben. Ik was toen maar liefst 1 dag (wow!) over tijd en testte 3 x positief. Kan dus bijna niet missen. Ik zit dus nu ongeveer in de 5e week. Ik verwacht mijn baby (mits het allemaal goed gaat natuurlijk) zo tussen 29 september en 3 oktober. Wie is er ook eind september of oktober uitgerekend?
En wie wat voor zwangersschapssymptomen hebben jullie op het moment?

Liefs

Digna

Hoi Digna,

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed?
Als alles goed mag gaan, hoop ik ook eind september/begin oktober voor de 2e keer mama te worden. Echt spannend allemaal!

Groetjes Christa

Hoi Christa,

Jij ook gefeliciteerd. De tweede....Voor mij is het de eerste.
Ik voel me prima. Ik heb sinds gister pijnlijke borsten. Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik een zeurderig gevoel in mijn buik. Verder ben ik nog geen moment misselijk geweest, wel lichtelijk vermoeid. Maar dat kan heel goed de spanning zijn natuurlijk! Ik geloof het haast nog steeds niet..!

Hoop dat jij je nog net zo voelt als ik!

Liefs

Digna

hoi oktobermamma's! Ik zit ook op het randje: tussen 29 september en begin oktober. Ben nu 5 weken en 2 dagen.
Ook bij mij is het de 1e. Pijn in de borsten, soms even niet, en vanaf het begin vaker een beetje zeurderig gevoel in mijn buik. Maar volgens alles gaat het goed, gisteren was de bloedtest HCG in een week gestegen van 1772 naar 10.172, volgens gyn heel erg zwanger dus!!!
Ben hardstikke blij. Hoop dat alles voor ons goed gaat!

Hallo oktobermama's

Ik weet sinds vorige week donderdag dat ik zwanger ben. Ik denk zelf ook een week of 5 nu (ik hield mijn temperatuur bij, omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb: eerste dag van laatste menstruatie 11 november, maar 3 weken geleden pas ei-sprong).
De verloskundige vertrouwde toch niet helemaal op mijn eigen berekening van 5 weken en wilde graag even een echo maken, vond ik natuurlijk alleen maar leuk. Helaas was er alleen maar een vruchtzakje te zien (wat normaal is voor 5 weken) maar ik had toch gehoopt op iets meer, misschien zelfs al een kloppend hartje. Mag over 2 weken terug komen. Vind het allemaal weer erg spannend. Dit is mijn tweede zwangerschap, mijn dochtertje is nu 10 maanden.
Iedereen gefeliciteerd en succes met de zenuwen.

Liefs Bab

Hallo mede-oktobermama's

Vanaf dinsdag weten we ook dat we zwanger zijn, waarschijnlijk uitgerekend rond 6 oktober. Voor ons gaat het ook het eerste kindje worden.
Vind het nog erg onwennig om op dit forum te zijn en niet op het 'zwanger worden' forum. Het was voor ons een complete verassing dat het raak is. Ik ging dinsdag eigenlijk testen omdat ik wou weten of ik kon drinken met carnaval. Ik was er van overtuigd dat het niet raak zou zijn, maar toch. Heb zelfs in mijn eentje getest, zou ik nooit doen als ik zou denken dat het raak is. Maar ik voelde helemaal niet, had totaal geen tekenen van pijnlijke borsten, vermoeidheid oid.
Hebben jullie al kwaaltjes? Hebben jullie ook zo'n opgeblazen gevoel in jullie buik (met name 's avonds) en krampen/steken in je onderbuik? Ik ben vandaag de hele dag bang geweest dat het mis zou gaan omdat ik krampen in mijn onderbuik had, maar blijkbaar hoort dat erbij...?
En wanneer gaan jullie naar de verloskundige. Wij gaan aanstaande maandag voor een intakegesprek. Maar dan wordt het wachten tot de 12 weken echo, duimen dat alles goed blijft gaan. Maandag komt ook de consulente van Moeders voor Moeders langs.
Ik duim voor ons allemaal dat het goed blijft gaan en dat we begin okotber positieve berichten naar elkaar kunnen sturen!!!

Groetjes, Irene

hallo,

Ook wij weten sinds afgelopen maandag dat ik zwanger ben. Volgens de berekening op internet zou ik ook nu ongeveer 4 weken ver zijn en dus ongeveer uitgerekend op 2 oktober. Heeft er iemand ervaring met het uitrekenen?? Ik hoor het graag!!
Oja, dit is mijn derde zwangerschap. Heb nu 2 meiden.
Groetjes

heel voorzichtig meld ik me ook bij jullie aan, als dat goed is.....
ik ben denk ik rond 7 oktober uitgerekend.
heel spannend allemaal.
k heb zelf veel krampen gehad en nu alleen een beetje gerommel in de buik. Verder zijn mijn borsten iets gevoelig en was ik gisterochtend even misselijk.
wanneer gaan jullie bellen met de verloskundige??

Terug
Bovenaan