Om je kapot te ergeren

Ik zie hier op het forum regelmatig ene "Joyce, mama van Mara" reageren en ik erger me dood aan deze dame!
Je komt enorm betweterig over, en volgens mij is het CB heilig voor je! Hoe zit het eigenlijk met je eigen moedergevoelens??? Te pas en te onpas moet er gezegd worden dat je al zo lang Bv geeft en dat je daar zo'n voorstander van bent. Ik ben ook een voorstander van Bv en geef het ook volledig, maar moet je het daar nou ook continue over hebben? Je geeft echt iedereen advies, heb je nou echt overal verstand van? Misschien zelf werkzaam in deze branche? Nou ook dan weet je echt niet alles. En dat je zo betuttelend met je kind omgaat zeg. Gun dat kind ook eens eens lekker sapje of fruitmoesje. Heerlijk en goed voor ze. Als je je continue aan alle zogenaamde goeie adviezen houdt maak je er mooie watjes van. Vroeger werden de kindertjes ook groot en toen vonden ze weer heel andere dingen goed. En als onze kinderen straks kindertjes krijgen zal men er wel weer anders over denken. Volg gewoon een beetje je eigen gevoel en gebruik je gezond verstand!!! laat ze ook een beetje weerstand op bouwen, ze zijn echt niet van porselein hoor. Overdreven gedoe zeg!!!!!! Straks is je kind overal gevoelig en allergisch voor omdat jij zo paniekerig doet over dat eten.
 
Als het je niet bevalt dan ga je toch naar een ander forum je hoeft hier niet te komen.
Laat Joyce lekker haar advies geven sommige hebben er misschien wel wat aan.
Ga lekker door hoor Joyce ik hoop nog wat van je te horen.
 
Zo anoniem dapper hoor!! Misschien de volgende keer je naam er bij dan weet ik ook naar wie ik een stukje moet schrijven. Als je je dood ergert sla je je mijn stukjes maar over dan heb je er geen last van. Maar om even op je stukje te reageren.

Ten eerste is het cb alles behalve heilig voor mij maar misschien dat andere moeders er welwat aan om te overleggen met het cb.

Ik geef inderdaad bijna 8 maanden bv en daar ben ik meer dan trots op en ja als er een stukje over bv gaat dan schrijf ik dat erbij!

Ik geef niet iedereen advies maar ik geef wel advies als ik iets "weet".

En nee ik heb niet overal verstand van maar weet wel het een en ander van kinderen door mijn werk en opleidingen.

En ga ik betuttelend met mijn kind om? Hmm hoe weet je dat? Omdat ik haar tot 6 maanden alleen bv gaf en daarna pas begon met hapjes? Ze krijgt genoeg hoor groente en Fruit. Verder krijgt ze tussen door rijstwafeltjes en sap. Dus te kort komt ze echt niet hoor.
En wat zijn in jou ogen goede adviezen waar naar ik luister en van wie krijg ik die dan? Moet ik haar dan maar volstoppen met lekkere dingen omdat het leuk is. Waar ze niet tegen kan zodat ik met een kind zit dat vreselijk last heeft van haar eczeem en jeuk? Nou daar pas ik voor ik ga voor veilig en bouw het langzaam op.

Kindjes werden vroeger ook groot en nu ook dus snap je punt niet helemaal en straks veranderd er weer meer en dan worden ze ook groot.

Ik doe niet anders dan mijn gevoel volgen hoor echt ik wist niet dat moeder gevoel zo instinctief is en het is wonderlijk dat het gevoel ook nog klopt!

Weerstand opbouwen dat doet ze genoeg. Want nee ze zit niet in een glazen kooitje, ze dweilt lekker over de vloer, rukt aan de katten haren, stopt koekje, speelgoed in haar mond als het op de grond valt, speelt met andere kindjes en krijgt zelfs een lik van de hond. Of is dat dan weer te slecht.

En overal gevoelig en allergisch voor worden dat lijkt me hel sterk dat word je niet zomaar misschien moet je je daar eens in verdiepen. En alles wat ik haar nu kan meegeven om het tegen te gaan is beter lijkt me ook al is misschien niet allergisch voor noten die mist ze nu toch nog niet dus als het voor mij geen probleem is om ze niet te eten dan hebben andere daar toch geen last van.

Voor de dames die niet willen dat ik reageer helaas ik ben misschien eigenwijs maar lees maar over mijn naam heen. Dat moet niet zo een probleem aangezien die er duidelijk bij staat. Het zou wat moeilijker zijn als ik net als de tig andere als anoniem ga.
Misschien zijn er nog wel wat moeders die er wel wat aan hebben.

Ik wens iedereen een fijne avond.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Het is geen schande om pro bortsvoeding te zijn. Het is ook het beste wat je kind kan krijgen, alleen durven we het in Nederland niet meer uit te spreken, omdat er altijd wel iemand is die zich beledigd voelt. Ik vind dat Joyce juist iedereen in zijn/haar waarde laat, maar wel duidelijk een eigen visie op dingen heeft. Ik zou zeggen, gewoon lekker blijven schrijven Joyce!

En anoniem, maak je niet al te druk. Lees er inderdaad overheen.

Groetjes M
 
Inderdaad een beetje zielig dat je je naam er niet eens bij zet, anoniem! En waarschijnlijk heb je die twee reacties eronder ook nog zelf geplaatst.
Joyce, blijf gewoon reageren op onze vragen, er is altijd wel iemand die er wat aan heeft.

Groetjes, Pam en Dana (2 maanden)
 
Terug
Bovenaan