Om je kapot te ergeren

Het is inderdaad geen schande om Pro BV te zijn maar bedenk ook dat niet iedereen het kan geven!!! En dat de fles dan misschien nog wel beter is! Ik kreeg op een gegeven moment ook een rot gevoel van Joyce haar Promotie over BV want ik heb er alles aangeprobeerd 8 weken lang, tepelhoedjes, aanlegen, kolven, 3 x lactatiekundige, tepelkloven, ontsteking en om nadat alles dan te horen dat KV niet goed is voor je kind je er allergien mee op kan wekken.. dat is dan niet zo leuk! tuurlijk BV is beter maar lukt dat niet dan is KV ook net zo goed. Ik vraag me af wat ik mijn geval beter is! Een overspannen moeder, die het benauwd krijgt als de kleine moet drinken, een weigerend kind, 16 uur per dag huilen, niet voldoende aankomen enz... Op een gegeven moment vroeg ik me af wat heeft mijn kindje hieraan? Nou niets dus want we konden niet van elkaar genieten!! Eenmaal de knoop doorgehakt kreeg ik een heel ander kind ze had gewoon niet genoeg aan de voedingstoffen uit de borst!

Dus geen schande om pro te zijn maar heb ook begrip voor de mensen die het niet kunnen of willen misschien, laat een ieder in zijn waarde!

Ook ik ben zón moeder die op 4 maanden met bijvoeding ben begonnen! Maar wel op advies van de kinderarts, die mij letterlijk vertelde: Als een kind aanleg heeft voor een allergie krijgt hij die toch wel of je nou met 4 of met 6 maanden begint.

En inderdaad sommige adviezen van Jocye laat ik langs me heen gaan en andere denk ik van hee daar heb ik zelf niet aangedacht en die gebruik ik dan!

Maar is het niet zo dat een ieder vrij staat om te mogen schrijven wat hij of zij wilt veel mensen genieten van de stukjes van Joyce en trekken er lering uit laat haar lekker haar antwoorden geven! Wil je het lezen lees je het wil je dat niet dan niet!

Nou ik hoop dat ik op deze manier geen mensen tegen het hoofd stoot, ik heb zo goed mogelijk geprobeerd te verwoorden wat ik voel

Groetjes Corine
 
Dames bedankt voor de lieve reacties.

Even een stukje voor Corine.

Heb geen zeer hoofd gekregen hoor. :)

Heb ff snel gekeken of ik het terug kon vinden maar kon het zo snel niet vinden.
Maar je hebt gelijk dat je beter kv kan geven dan een gestereste moeder hebben.
En ik weet het niet iedereen kan het geven en het is vreselijk als je iets wil wat niet gaat en kies dan wat het beste is voor je kind in dit geval dus kv. Gelukkig hebben jullie nu allebei plezier in het voeden.
Allergieen opwekken met kv dat kan niet (jammer dat ik het niet terug kan vinden wil wel ff lezen wat ik had geschreven)

Ik ben blij dat je dit eerlijke stukje schrijft. En dat je ook zegt dat je sommige dingen langs je heen laat gaan prima toch.
Doe er mee wat je wilt en is het bruikbaar fijn. Zo niet jammer en is er wellicht iemand anders die reageert en waarvan je denkt he dat is nog eens een idee!

Groetjes joyce
 

Joyce, ga lekker door met alles wat je schrijft hoor!
Ik erger me absoluut niet, en kan me juist erg goed vinden in de stukjes die jij schrijft.

Anoniem, flauw dat je je naam er niet bij zet. Als je dan toch kritiek hebt op iemand doe dat dan open en eerlijk. Dit vind ik ronduit kinderachtig.
Is een forum niet bedoeld zodat iedereen zijn bevindingen kwijt kan? Het advies wat er gegeven wordt kun je ter harte nemen of er niks mee doen.
En anders lees je gewoon over de stukjes heen die je niet wil lezen. Simpel. Net als de televisie: je gaat ook geen programma kijken waar je geen zin in hebt, dan zap je gewoon over naar een ander kanaal.
Joyce is echt niet van de borstvoeding-maffia, maar is er (terecht) trots op dat ze Mara nog borstvoeding geeft, want zij heeft daar hard haar best voor gedaan om het zo te laten verlopen, want die periode is ook niet over rozen gegaan.
Volgens mij ben jij stiekem wel jaloers op alle tips en kennis die Joyce met ons deelt.

Zo, ik heb mijn zegje gedaan.
Joyce, zet 'm op meid, lekker doorschrijven, er zijn genoeg meiden die wat aan jouw berichtjes hebben!

Groeten, Ingrid mama van Mika (10 maanden aan de borst, en nee anoniem, ik ben niet van de borstvoeding-maffia ook al ben ik hier reuze trots op en ben ik van plan nog maanden door te gaan, ik laat tenminste iedereen in zijn of haar waarde.)
 
Ik ben het zowel met anoniem al Joyce eens. Lees er gewoon overheen als iets je niet bevalt, en inderdaad wel wat flauw dat je je naam er niet bij zet. Maar de gevoelens die anoniem naar Joyce toe voelt heb ik eerlijk gezegd ook wel eens gehad. Tja....wat maakt het eigenlijk uit, ergeren we ons allemaal wel eens niet aan een ander??

Groetjes van Carola mama van Jade 8 maanden. (ook aan de borst)

PS. Wat ik toch nog even kwijt wil over BV: er is altijd veel onderzoek geweest naar BV en KV en nog steeds. De uitslagen willen nog wel eens wat anders uitpakken. Jaren geleden vond men het het beste om de eerste 6 weken BV te geven en daarna over te gaan op BV. Tegenwoordig is volledig BV tot 6 maanden het advies. En wat zal het zijn over 10 jaar???? Soms zijn er zelfs tekenen dat BV juist steeds mindergoed is voor baby's dit ivm met ons milieu, bespoten groente en fruit wat we zelf eten ed. Dus zeg het nou maar, wat is wijsheid?
 
Je hoeft toch niet op te volgen wat Joyce schrijft. Je kunt het lezen of je slaat haar stukjes over. Daar kies je dan toch lekker zelf voor!
En jezelf gaan zitten ergeren is zonde van de energie. Die kun je beter in je kindje steken!
 
Ik wilde even een aanvulling geven op mijn berichtje. Ik zelf ben de borstvoeding ook aan het afbouwen omdat het vanaf het begin een grote ellende is geweest. Het resultaat is dat ik alle voedingen af moest kolven. Erg slopend. Dus ik heb echt alle begrip voor moeders die kv geven. Soms kan het niet anders. En ik kan me ook voortsellen dat je soms gefrustreerd raakt van moeders die alleen maar bv ophemelen en de rest afkraken. Moet je eens op het bv-forum kijken. Daar wordt je pas onzeker van. Haha

Meiden geniet lekker van de babies en laat je door niets of niemand van de wijs brengen.

groetjes m
 
Terug
Bovenaan