Oma die alles wil kopen voor de baby.

<p>Hoi, </p><p>Heeft iemand ervaring met een koopzieke oma?(en waarschijnlijk heeft ze borderline)Ik en mijn vriend verwachten eind oktober ons eerste kindje. De moeder van mijn vriend is van alles aan het kopen ik ben bijna 19 weken zwanger en ze heeft al meer gekocht dan dat wij zelf gekocht hebben. Gisteren heeft ze ook weer een baby pakket gekocht met een bordje bestek flesjes enz. Dit is niet onze smaak en hadden het graag zelf uitgezocht voor ons kindje. We zijn ook naar haar toe gegaan en gevraagd of ze wil stoppen met spullen kopen, ons onze eigen gang wil laten gaan en dingen wil laten uitzoeken. Ze vond het maar raar dat we dat zeiden en ze begon ergens anders over. Ik heb het dat moment maar even zo gelaten. Later op de avond (ze woont naast ons) begon ze tegen mijn vriend dat ze op haar ziel getrapt was dat wij niet willen dat ze van alles koopt. Ze koopt van alles zonder enig overleg, onze smaken verschillen en nu is de sfeer op z'n zachtst gezegd thuis ook niet erg gezellig. Heeft iemand hier toevallig een zelfde soort ervaring? Hoe ben je ermee omgegaan? Ik weet echt niet meer wat te doen. En vrees voor de toekomst.... </p>

Dat is wel heel kort door de bocht.
Zodra wij aangeven dat wij iets niet mooi vinden of dat wij het liever zelf uitkiezen/kopen is ze echt heel erg boos.  En als wij er zoiets van zeggen staat ons huis dalijk vol met spullen waar we niets aan hebben en wat we echt verschrikkelijk vinden. Ik snap dat oma's graag verwennen maar dit gaat echt veel te ver

Ik kan je er niet mee helpen, maar vind ook vooral dat dat bespreekbaar gemaakt mag worden. Misschien oma eens vragen waar de behoefte vandaan komt? En aangeven dat jullie er geen behoefte aan hebben, maar misschien vragen of ze het leuk vind een keer MEE te gaan als jullie gaan shoppen? 
Het lijkt erop dat ze het gevoel heeft zich te moeten bewijzen of iets in te brengen, misschien kan dat ook op een andere manier? 
Gaat ze ook op vaste dagen oppassen? ?

Ik heb een lijstje op lijstje.nl gemaakt op aanraden van mijn schoonzus! Een kraamlijstje met de spullen die wij mooi vinden en die wij echt nodig hebben! Daar is ook al gebruik van gemaakt :)
Als zij persé wil kopen wijs haar dan op het lijstje! Succes! 

Wat vervelend dat ze dit doet terwijl ze er jullie geen plezier mee doet ..

misschien kan je voorstellen dat als ze jullie zo graag spullen wil geven ze jullie samen mee uit neemt winkelen, dan kunnen jullie zelf wat uitzoeken. 
En vragen of zij dan de spulletjes wil houden voor als de baby daar is ? 
Oma’s kopen inderdaad graag dingen , doen ze bij ons ook maar dan is meestal wel als wij erbij zijn of we het ook leuk vinden en ze hebben ook dingen voor hunzelf gekocht. 

Gelukkig heeft ze geen oppas dagen. Daar waren wij al heel snel uit dat dat niet zou gaan gebeuren. Ik kan mijn rooster op die van mijn vriend afstemmen waardoor wij zelden oppas nodig zullen hebben. 

We hebben al een paar keer geprobeerd het gesprek aan te gaan maar ze trekt zich er niets van aan en gaat gewoon door. Ze zegt dat moet ik toch zelf weten wat ik koop.... 

Je hebt het bespreekbaar gemaakt en meer kun je niet doen. Als zij dan toch wil blijven kopen... tja... Nogmaals, ik zou me er niet zo druk om maken. Het gaat toch niet veranderen. Je kunt ook vragen of het bordje etc bij oma mag blijven, zodat jullie kindje het daar kan gebruiken.

Terug
Bovenaan