<p>Hoi, </p><p>Heeft iemand ervaring met een koopzieke oma?(en waarschijnlijk heeft ze borderline)Ik en mijn vriend verwachten eind oktober ons eerste kindje. De moeder van mijn vriend is van alles aan het kopen ik ben bijna 19 weken zwanger en ze heeft al meer gekocht dan dat wij zelf gekocht hebben. Gisteren heeft ze ook weer een baby pakket gekocht met een bordje bestek flesjes enz. Dit is niet onze smaak en hadden het graag zelf uitgezocht voor ons kindje. We zijn ook naar haar toe gegaan en gevraagd of ze wil stoppen met spullen kopen, ons onze eigen gang wil laten gaan en dingen wil laten uitzoeken. Ze vond het maar raar dat we dat zeiden en ze begon ergens anders over. Ik heb het dat moment maar even zo gelaten. Later op de avond (ze woont naast ons) begon ze tegen mijn vriend dat ze op haar ziel getrapt was dat wij niet willen dat ze van alles koopt. Ze koopt van alles zonder enig overleg, onze smaken verschillen en nu is de sfeer op z'n zachtst gezegd thuis ook niet erg gezellig. Heeft iemand hier toevallig een zelfde soort ervaring? Hoe ben je ermee omgegaan? Ik weet echt niet meer wat te doen. En vrees voor de toekomst.... </p>