Oma die alles wil kopen voor de baby.

Lastige situatie! Het voorstel om inderdaad met haar te gaan shoppen is misschien een goede? En anders is het inderdaad haar verlies, je hebt het duidelijk genoeg aangegeven. 

Ik snap je wel, allemaal hartstikke goed bedoeld maar ook verstikkend en daarnaast smaken verschillen.. je kunt niets meer doen dan je gedaan hebt: open kaart spelen en eerlijk zijn. Wellicht dat je vriend het gesprek nog eens aan kan gaan? Is toch misschien anders als hij erover praat met zijn eigen moeder? 

Ik zou me er niet druk om maken.. meer dan je gedaan hebt kun je niet doen. 
Om dit soort redenen zou ik nooit naast mijn schoonmoeder gaan wonen? 
dat mens is enthousiast en who can blame her! Ze wordt oma!
En is ze gediagnosticeerd met borderline of wordt dat geroepen omdat we op mensen waarvan we het gedrag hekelen een stempel willen plakken? 
jullie kunnen toch alsnog zelf spullen kopen? Je hebt het aangegeven en anders moet jouw vriend nogeens goed met zijn moeder praten. 
Als je er echt gek van wordt en vreest voor de toekomst zou ik eerst eens gaan beginnen denken aan een andere woning. Iets meer afstand creëeren kan weleens opluchten. 
En.. misschien flauw, maar wees ook blij dat er een oma in beeld is die houdt van verwennen.. ☺️

Ik snap waar je mee zit hoor! Mijn schoonmoeder kocht ook eindeloos veel spullen toen ik in verwachting was van onze eerste. Zoveel dat er bijna geen leuke kleine dingen overbleven die wij zelf konden kopen. Wij hebben haar toen op een vriendelijke manier gevraagd of ze een beetje kan dimmen met al die aankopen omdat we omkomen in de spullen en zelf ook graag nog wat wilden kopen. 
Misschien kun je de spullen die je krijgt bewaren/bij oma laten zodat jullie kleine er daar straks gebruik van maken. Items die echt je smaak niet zijn kun je altijd nog bewaren in een doos en gebruiken als (kraam)cadeaus voor anderen?

Vervelend zeg! Ik kan me enorm voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Als een van de oma's hier iets koopt waarvan wij echt niet blij worden zeggen wij: prima, maar dan gebruikt de baby dit bij jou thuis. Maar onze moeders zijn beide niet boarderline achtig. 
Verder zou je kunnen zeggen dat ze een keer mee mag met shoppen. Dat je dus het samen met haar en je partner doet bijvoorbeeld de eerste ronde voordat je een beslissing neemt. En dat je haar wel laat betalen als ze dat graag wilt. 

Of je maakt via lijstje.nl een lijst met dingen die je wel heel graag ( van haar) wilt. En dat ze daaruit mag kiezen. 
Heel veel succes en sterkte. En probeer het vooral met je partner bespreekbaar te houden zodat jullie in ieder geval op 1 lijn zitten en jij je gesteund voelt.

Mijn schoonmoeder heeft inmiddels ook al superveel gekocht voor ons kleintje wat er nog niet is.. Ik denk dat de halve kleerkast wel van haar af komt.. gisteren kreeg ik weer een setje kleding.. heb haar nu wel gezegd dat ze niet teveel meer moet kopen omdat ik echt al heel veel kleertjes heb in die maten.
Uiteraard is ook lang niet alles naar mijn / onze smaak en vind dat dan gewoon zonde dat ze het heeft gekocht.. 
Gisteren beloofde dat ze nu zou wachten tot na de bevalling... officieel is het nog 4 weken maar we denken allemaal nog maar een week of 2 hahaha dus dat schiet niks op zo ?

Nou ja, als ze vind dat ze zelf moet weten wat ze koopt. In principe klopt dat. Alleen is t ook zo dat jullie zelf uitmaken wat er in jullie huis staat. Dus ik zou zeggen je koopt maar wat je wilt maar zet t in je eigen huis. Dan kan de baby er gebruik van maken als die bij oma is. Dan is t opgelost toch,? Ze kan je moeilijk verplichten iets aan te nemen. 

Terug
Bovenaan